Jump to content
Gryphon

Alle airsoft webshops op een rijtje

Recommended Posts

Airsoft spullen zo dichtbij mogelijk vinden? Check: Airsoftfind.com

Airsoftfind.com is een Google "schil" die ik heb gemaakt. Hiermee kun je zoeken naar airsoftspullen en de zoekresultaten beperken tot land(en) of continent(en) naar keuze. Bestellen binnen de EU betekent vaak aanzienlijk minder overhead kosten, dus check eerst even Airsoftfind.com voordat je een bestelling plaatst buiten de EU.

————————————————————

Hier een snel en makkelijk overzicht voor je online airsoft shopping spree, ingedeeld op land. Voor (eventuele) reviews, zie het "topic" linkje achter de shopnaam. Start vooral zélf een reviewtopic als je ervaringen hebt met een shop!

Ken je een shop die er nog niet tussen staat? Plaats 'm dan in een reply, dan voeg ik 'm toe. Kom je erachter dat een bepaalde shop niet naar Nederland levert (m.u.v. België) laat dat dan ook even weten. Thanks!

Airsoft Search engine

Airsoft Elite partners

Nederland

België
Let op: België verscheept per wetgeving geen airsoftapparaten naar het buitenland.

Duitsland

Engeland

Finland

Frankrijk

Griekenland

Italië

Kroatië

Oostenrijk

Polen

Tsjechie

Zweden

Zwitserland

Shoppen buiten de EU:
Airsoftapparaten die ingevlogen worden van buiten de EU passeren de douane en worden mogelijk tegengehouden wanneer er twijfel bestaat over de legaliteit van het product. Op dit moment is nog niet duidelijk hoe de Nederlandse douane met airsoftapparaten omgaat. Wees je er ook van bewust dat je bij een bestelling uit een niet-EU land invoerrechten en BTW betaalt. In dit topic lees je daar alles over.

China

Hong Kong
Ben je op zoek naar Tokyo Marui apparaten (zonder oranje dop), dan slaag je in Hong Kong zowat in iedere webshop. Ik ben zelf in 2012 in HK geweest en Dundas Street > Kwong Wa Street (Kowloon) is echt het walhalla voor airsofters. De sport daar leeft daar enorm, dus verwacht ook een degelijk aanbod in hun shops, met vaak erg scherpe prijzen (dichter bij de fabriek).

Japan

Taiwan

Verenigde Staten
Let op: Airsoftapparaten uit de VS zijn allemaal voorzien van een oranje "flash hider" op de loop. In de meeste gevallen kun je hier wel weer een zwarte versie voor kopen, maar dat kost je nog eens $20 tot $50.

RedWolf Airsoft heeft ook een vestiging in de UK

Hmm, ik heb inderdaad ook gelezen dat ze een soort vestiging hebben in de UK (officiële VFC distributeur voor Europa), maar geen idee wat dat betekent voor shipping. In hun FAQ staat namelijk niets over verschillende verzendkosten afhankelijk van waar je woont (NL is natuurlijk dichter bij EN dan HK). Niet zomaar bestellen bij Redwolf en verwachten dat je geen invoer hoeft te betalen dus. Ik weet eigenlijk vrijwel zeker dat ze alle webshop orders gewoon vanuit Hong Kong versturen.

Ben vanmiddag even bij Graziani in Harderwijk geweest (familie van die in Duitsland).

Als je daar aangeeft dat jij uit Nederland komt, kunnen zij (ondanks de Duitse wet) elk airsoftapparaat leveren in volautomaat (MITS AF FABRIEK LEVERBAAR NATUURLIJK).

Ik heb nieuws vernomen over Amerikaanse airsoftgigant (AirsoftGI of Evike, welke is me even ontsnapt) die plannen hadden om internationaal te gaan shippen!

Hopelijk betekent dit betere concurrentie op de wereldmarkt, aangezien het airsoften in Amerika wel aardig voordelig is. Helaas in ons kikkerlandje nog steeds wel duur vanwege importkosten..

Ik heb nieuws vernomen over Amerikaanse airsoftgigant (AirsoftGI of Evike, welke is me even ontsnapt) die plannen hadden om internationaal te gaan shippen!

Hopelijk betekent dit betere concurrentie op de wereldmarkt, aangezien het airsoften in Amerika wel aardig voordelig is. Helaas in ons kikkerlandje nog steeds wel duur vanwege importkosten..

Interessant! Ik heb recentelijk nog contact gehad met Evike. Ik plaats de mail hieronder voor maximale duidelijkheid.

18-06-2013

Thank you for contacting Evike.com.

We are aware there were some changes to the Netherlands, however due to the past issues we still do not regularly ship to your country. You would not be able to place an order normally on the website still at this time.

Currently the only way to place the order would be through me via email. The order would need to be paid for via bank wire. We could include any documentation you need with your package prior to shipping as well.

Please let me know if you require further details on this.

Thank you,

Ik heb hierop besloten niet bij hen te bestellen. Het proces zou gewoon veel te lang duren. Dit mailtje deed er al dagen over. Aangenomen dat dit representatief was voor hun communicatie zou een order zeker een maand of langer onderweg zijn. Dat Evike aangeeft nog steeds wantrouwig te zijn jegens Nederland is niet per defintie negatief maar het motiveerde me niet om een order te plaatsen. Uiteraard is dit persoonlijk. Als je echt wil kun je dus wel degelijk bij Evike bestellen.

Ik denk dus dat het om Airsoft GI gaat? Of heeft Evike haar beleid veranderd? Dit staat in ieder geval nog steeds op de Evike site:

Starting January 15, 2013, Airsoft came a legally regulated sport in the Netherlands. Someone from the Netherlands looking to own an Airsoft device must be a member of the NABV (Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging). Please feel free to email us at sales@evike.com if you have any questions.

Dit staat nog op de site van Airsoft GI:

•Airsoft GI only ships within the United States (excluding U.S. territories, P.O. Boxes and APO/FPO addresses) or Canada (please refer to  Canada Airsoft Laws section)

Welke het ook is, dit is in ieder geval een stukje informatie. Ik hoop dat bestellen in de VS wel makkelijker word want ze zijn niet alleen goedkoop, het aanbod is gigantisch. Het zou nog veel mooier zijn als Nederland een tikkie goedkoper zou worden maar kijkend naar de huidige aanbieders...Persoonlijk vind ik de prijzen soms wel heel erg hoog. Overigens niet alleen in Nederland. Europa echter heeft wel al een paar goedkope aanbieders! Dat de prijzen nu nog zo hoog zijn heeft denk ook te maken met de relatief jonge markt. Het wordt vast beter.

@Altum Silentium: Interessant dat ze het allemaal zo ingewikkeld maken (bankwire... waarom niet gewoon PayPal?). De Dollar > Euro conversie is inderdaad erg gunstig, maar de verzendkosten zijn vaak om te janken zo hoog. Tel daar de invoerkosten, importbelasting en 21% BTW bij op en het is nog maar de vraag of je goedkoper uit bent in de VS. Je kunt hier de som opmaken: www.invoercalculator.nl

http://airsoft-sports.com/

Zitten in Oostenrijk. Nog geen ervaring mee maar ik ga hier zeker eens bestellen. Klein assortiment en zoals bij vrijwel iedere retailer weinig daadwerkelijk in stock. Afhankelijk van het model redelijk goedkoop. Aardige prijzen voor o.a. KWA mp9 en ICS Sigs. Een fijne feature is dat ze precies laten zien hoeveel ze van iets op voorraad hebben als er nog maar weinig exemplaren aanwezig zijn. Leveren met DPD en geven een levertijd van 3 dagen aan.

Hallo,

Bij deze mijn eerste post. Al maanden volg ik dit forum, en ben sinds paar weken actief opzoek naar een replica, vandaar dat ik deze thread goed volg. Puur bij toeval kwam ik op de site van VDW Schietsport Centrum Nieuwkoop, 30 minuten rijden vanuit Den Haag. De website (http://www.vdwschietsport.nl/) ziet er wat gedateerd uit (binnenkort krijgen ze wel een nieuwe site), maar dacht ga ze toch eens een bezoekje brengen. En was aangenaam verrast, hebben veel Airsoft wapens, niet super goedkoop, maar wel lekker dichtbij, althans als je in de Randstad woont.

Heb gelijk mijn eerste sidearm maar hier gekocht  :D

Dus bij deze:

VDW Schietsport Centrum Nieuwkoop

http://www.vdwschietsport.nl    of    http://www.airsoftcentrum.eu/      ->  doorklikken naar Webwinkel -> Airsoft.

Grtz,

Antoine

Vergeet niet dat in Duitsland enkel semi-auto AA's mogen worden verkocht, tenzij ze hierop vrijstelling hebben voor leveringen aan Nederland (zoals Graziani). Mijn ervaring is overigens wel dat ze "onder de toonbank" de nodige onderdelen (selector switch/latch) hebben om 'm zelf vol-auto te maken. De betere Duitse shops zijn wel in het Engels te zien hoor, in Frankrijk is dat helaas anders :(

Graziani heeft ook een vestiging in Harderwijk.

Ben er vandaag geweest om te shoppen,..

Assortiment in NL is kleiner, maar wat ze hier niet en in Duitsland wel hebben is de volgende dag in huis.

De koffie staat klaar en het personeel neemt echt de tijd voor je.

Airsoft-supplier.nl vermijden als de pest als je iets binnen een week binnen wil hebben.

Wacht al een maand op BBs en glijmiddel, communicatie is ook bar slecht.

Eugh, heb bestellingen uit China nog sneller binnen :/

@Gryphon, ik had die gasten gesproken op de IWA afgelopen keer en toen hadden ze grote woorden en we zouden gaan samenwerken. Maar na 3x mailen heb ik tot op heden nog geen reactie dus...dan ben ik er klaar mee.

Nu heb ik het allemaal alleen geregeld en krijgen wij op korte termijn een hele eigen kleding lijn met zaken speciaal aangepast voor de airsofter, pouches met quick release, YKK ritsen, speciale handschoenen etc etc..

Een tijd geleden ontdekte ik ook Hobbyking,  ik vond er direct wat ik zocht, en aan een  héél goedkope prijs.

Daarna een hele tijd aan hun live chat gehangen om meer info te vragen, want ik kreeg niet georderd wat ik wou

Bleek dat je eerst al voor een bedrag X bij hun had moeten kopen eer je aan die prijs dat andere item kon bestellen

Had gelijk gegeten en gedronken :(  

Hobbyking prima winkel!

Voor m'n scar een lipo besteld voor €11,50, €2 verzendkosten en dag later in huis.

Mooie bij ze is als je je browser op de pagina van een artikel laat openstaan voor 10 min ofzo krijg je een melding dat je er al Ff naar zit te kijken en om je te helpen bij je keuze krijg je er 10% korting op.

Maar je moet wel goed opletten dat je bij t Europese warenhuis kijkt.

Dacht dat het misschien wel eens aardig en praktisch kan zijn recente informatie van (ook reeds bekende) zaken op het forum te plaatsen. Zo kun je nog steeds zien of zaak A of B al dan niet een goede shop is.

Recentelijk even een klein rondje gedaan langs een aantal shops. Wat korte bevindingen: Gisteren even bij LP Sportwapens in Leiden geweest. Ik was er al eens eerder geweest en vond het toen al matig. Deze keer beviel het nog minder. Dezelfde onbeleefde, onsympathieke verkoper in een erg rommelige winkel. Toen ik vriendelijk probeerde iets van de prijs af te halen ging hij op standje negeren na de opmerking  "wat ik dan had verwacht"  terwijl ik zijn collega en passant hoorde roepen dat hij geen zin meer had om al die mails de beantwoorden van klanten en daar mee ging stoppen. Uit het aantal korte antwoorden die ik her en der kreeg kon ik afleiden dat airsoft er bij hen mogelijk zo goed als uitgaat dus dat scheelt. 

Paar weken hiervoor even bij combatshop geweest in Montfoort. Ik wilde hier eigenlijk mijn eerste gear gaan halen maar ook deze verkoper had er weinig zin in. Duidelijk ongemakkelijk. Ik vroeg hem om hulp terwijl hij langsliep en het liet zich niet te raden dat ik hem daarmee stoorde. Vervolgens lang wachten aan de kassa als slechts enige in de rij. Na een tijd zag een andere medewerker wat er gaande was maar toen had ik reeds besloten alles weer terug te hangen en er over na te denken.

Ik moet wel zeggen dat ik hen ook op de beurs in Eindhoven ben tegengekomen waar het er een stuk beter aan toeging. 

Dan de verassing: VDW Schietsport in Nieuwkoop. Door hun gedateerde website misschien niet de eerste zaak waarvan men denkt daar eens langs te willen gaan maar schijn bedriegt in positieve zin. Aardige mensen die zich hartelijk gedragen. Echt te gek vond ik het te zien dat de replica's in dezelfde ruimte hangen als de RS (wel achter slot en grendel natuurlijk en de hele ruimte mag je alleen betreden onder begeleiding zoals het hoort) dit in tegendeel tot zaken zoals Hes van Zweeden waar de RS zich in een aparte ruimte bevind. Ze hebben een voor Nederlandse begrippen groot assortiment aa's. Uiteraard wel prijzig. 

Omdat de wapens in transparante, glazen kasten hangen kun je ze allemaal vrij bekijken. Je kunt dus zelf ontdekken welke aa's een beetje lijken op hun scherpe tegenhanger. Soms valt dat mee en vaker tegen zoals je denk ik kunt verwachten. De finish is in veel gevallen gewoon niet te vergelijken. Maar in de gevallen dat het wél lijkt (SIG 552 bijvoorbeeld) is dat erg leuk om te zien.

Stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of het mogelijk was om een paar rondjes te schieten waarop we een introducé cursus hebben gedaan op de schietbaan. Toffe zaak, kom zeker terug. 

Als laatste: Na een langs tijd weer eens wat bestelt bij Versandhaus Schneider en ASMC. Nog steeds top en pijlsnel zoals verwacht. Verder nog even bij Hes van Zweeden langs gegaan voor de zoveelste keer en uiteraard ook nog steeds sympathiek en professioneel. Hes heeft overigens veel meer in de winkel dan op hun site staat vermeld. 

Ik koop het meeste ook online. Ik ben laatst wel even gaan kijken bij unit 13 in sittard. Het was 14.30 en de winkel was helaas gesloten. Aangezien er toch redelijk wat personeel aanwezig was toch maar ff gaan kijken. Het was toen behoorlijk warm en ik had men motorpak aan dus dacht dan wacht ik binnen in de airco wel.

Vervolgens werd en meteen gevraagd of ik iets speciaals nodig had. Ik was op zoek naar een mp9 mag. Die hadden ze op voorraad en als ik zou pinnen kon ik die gewoon kopen. Ze kregen de geld la ps om 15.00uur binnen.

Door dit soort dingen kom ik graag terug in een winkel. Ook al moet ik dan misschien een paar € meer betalen.

Heb laatst zelf ook nog een mailtje gestuurd naar skirmshop ivm kleine bestellingen omdat de verzondkosten bij hun voor eender wat rond de €15 zit. Ben nu aan het wachten op een antwoord. als ik meer weet laat ik iets weten.