Jump to content
mata

TruSight Airsoft Tru-Hop Bucking / nub ervaringen

Recommended Posts

Leverancier: TruSight Airsoft

Product: Tru-Hop

Gen2-1-300x244.jpgGen2-3-300x250.jpg

Wie o wie heeft al wat meer testen kunnen doen met deze bucking? Ik zelf heb net 2 setjes binnen gekregen en deze heb ik snel en kort getest met een PPS 300mm barrel en zowel een Prowin hopup met M-nub en een PPS hopup met Maple Leaf concave nub. Het valt mij direct op dat de baan van de BB anders is dan met een Maple Leaf bucking + nub. Rechter lijkt het wel. Zelfs als je overhopt is de baan anders dan je gewent bent. Nu heb ik niet direct een passend plat armpje liggen de meegeleverde nub te gebruiken, maar tot zo ver lijkt dit echt anders te functioneren. Zo op de gok haal in ieder geval een paar meter meer, maar dit moet ik nog goed vergelijken in eenzelfde hopup/barrel combinatie als wat ik normaliter gebruik.

Graag jullie ervaringen en hopelijk snel iets wetenschappelijkere tests :).

Ja, maar die moet net als de Maple Leaf bucking wel met wat passends worden ingedrukt. Ik ga er even snel van uit dat net als bij de Maple Leaf een Concave achtige nub het beste werkt.

Kleine update:

Heb vandaag even snel een lonex hopup gepakt met een vlak armpje wat ik al had. Met een 310mm Maple Leaf barrel en de meegeleverde nub. De nub past precies in de barrel window van deze barrel. Ideaal. Zo op het oog lijkt het een strakkere baan te geven dan een Maple Leaf set en mogelijk iets verder. Maar dit is op het oog dus het kan mijn verbeelding zijn :P. De meegeleverde nub werkt iig beter dan een ML Concave nub of M-nub. Ook heb ik geen rare afzwaaiers en schiet ik mooi consistent. Ik denk dat ik deze barrel setup even moet uitproberen bij een skirm. Geen misfeeds trouwens bij mij.

Wel hoop ik dat ze bij de v3 de nub zo maken dat je geen armpjes hoeft aan te passen.

Nou de Tru-Hop is gisteren voor het eerst in het veld getest. Jammer genoeg met gemixte resultaten.

In mijn DMR werkte hij perfect. Meer range dan met een Maple Leaf. Dit was met 420fps, .30 Green Devil BBs, 310mm Maple Leaf barrel en Lonex hopup (Specna Arms A01). Een vriend van mij speelde met deze replica en ik heb hits gezien die ik eerder niet zou kunnen maken. Dus in deze setup werkte het vlekkeloos, single only en geen misfeeds.

De setup waar ik zelf mee speelde was een Maple Leaf 290mm barrel, prowin hopup en ook .30 GD BBs op 355fps (Specna Arms A03). Als het werkte beviel de Tru-Hop super goed. Meer Range en qua precisie net zo goed of beter als een Maple Leaf setup. Maar naar 2 magazijnen kreeg ik erg veel last van misfeeds. Ik vermoed eerlijk gezegd dat dit de prowin was die wellicht niet helemaal goed gepositioneerd stond, maar zeker kan ik het niet zeggen. Misschien was het ook wel de rps van 23. Nog geen idee. Gelukkig had ik mijn oude Maple Leaf setup in een pdi barrel met een prowin hopup kant-en-klaar bij me dus ik kon snel weer door.

Ik ga zeker verder testen met deze bucking en ik heb al extra besteld om het ook in mijn L96 sniper te proberen. Zo als ik al eerder gezegd heb word de baan anders, veel strakker en rechter als je het mij vraagt.

Ik reageer hier maar even hetzelfde:

Goeie update mata, keep us posted, hoor graag waar het precies aan ligt of de bucking of de prowin 

Vandaag voor het eerst met mijn volledige stock ICS gespeeld op de maple leaf bucking en nub na en daar was ik al heel tevreden over de range die ik kon halen XD. Zou wel eens willen zien wat de Trusight hierin zou doen, maar eerst nog eens de maple leaf wat meer uit testen en dan eens kijken naar een trusight.

Zucht... Trusight wil de Tru-Hop nu echt via de Benelux distributeur slijten hier. Jammer dat deze 2x de prijs vragen. Wat dus duurder is dan een aantal dropin flathop oplossingen...

Ik heb dit aangekaart bij Trusight en hopelijk gaan ze er iets aan doen. Want voor €25 zal het gros van de mensen deze bucking laten liggen. Ten eerste omdat er nog steeds geen fatsoenlijke reviews te vinden zijn en ten tweede omdat je de hopup arm moet aanpassen. Erg jammer.

Ik begrijp wat je bedoelt Mata,

Dit punt zit ik nu zelf ook een beetje op.

Als je hem via Trusight zelf besteld ben je 17 dollar kwijt als je er een besteld, en ik geloof tot 8 stuks heb je maar 2 dollar verzendkosten.

De prijs van €25,00 is dan ook veel te hoog.

Stel dat de prijs €20,00 is dan zou het voor meer mensen nog te doen zijn.

Bijvoorbeeld. €25+verzending vind ik iets te absurd. Helemaal voor iets wat nog niet goed doorgetest is. En zoals je hier bij mij en bij anderen gelezen hebt is het nog niet 100% plug&play.

Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar jouw bevindingen van de trusight!

Zelf ga ik hem volgende maand pas testen tegenover een zelfde setup, maar dan met een namazu hop en purple bucking.

Mata wat is je mening op het moment voor het gebruik van deze setup in sub 360 fps builds en wanneer je ze vergelijkt met de maple leaf en andere bekende, flat hop prommy purple met namazu firefly, hoe gelijk zijn ze aan elkaar? Is er een daad werkelijk merkbaar verschil in range, grouping en consistentie of is het allemaal vergelijkbaar? Zou je trouwens ook eens een keer kunnen meten met een reeks gewichten bbs? Bijvoorbeeld .20, .25, .28, .30 en .33 of zoiets?

Ik vind ze momenteel geweldig als ze werken. In ieder geval meer range en naar het lijkt een stabielere baan. Maar dat laatste laat zich moeilijk meten. Dit is dan in vergelijking met Maple Leaf, Modify flatset en prommy purple met prommy flatnub (heb geen namazu).

Verschillende gewichten zou ik kunnen doen, maar mijn setups zijn gebouwd op .28 en .30. Dus geen idee of dat tegen zou zitten.

Ik hoop over 2 week even op een 'baantje' te kunnen schieten met targets om het allemaal wat beter in kaart te krijgen. Maar kan niks beloven, het leven is momenteel wat druk :P.

Ah eindelijk een discussie zonder mensen die er met nutteloze shit doorheen komen, sorry even frustraties kwijt.

Back on topic: Okey dus jij zou hem aanraden over andere flat hop sets, dan toch maar eens naar kijken ondanks de hoge kosten van airsoftcenter. Op het moment laad ik de maple leaf nog even lekker in de ICS want dat schiet al heel lekker, maar wil misschien toch een E&L binnenkort halen en daar dan deze in proberen. Ja had al gevoel dat mogelijk lagere gewichten niet goed zouden werken in je setup, maar .28 en .30 op targets geeft ook al een beter beeld, qua range maar vooral grouping en consistentie. 

Misschien ook wel heel leuk om te gebruiken in een SVU DMR build XD.

(Hehe, ik ga niet eens verder in die discussie :P. ik ben alleen blij dat zo iemand mij iig nooit zal kunnen raken ingame ;))

Het erge is is dat de Tru-Hop nog niet eens op mijn beste barrel zit :(. Volgende week komt er hopelijk een 3e binnen voor die barrel. Wat ik wel een dik nadeel van de Tru-Hop vind is dat het materiaal zo stroef is dat je hem extreem moeilijk van de barrel krijgt. 1 heeft daardoor een scheurtje opgelopen.

(Hehe, ik ga niet eens verder in die discussie :P. ik ben alleen blij dat zo iemand mij iig nooit zal kunnen raken ingame ;))

Yeah, awnsered en wordt nu geignored en verder gegaan op OP post.

Het erge is is dat de Tru-Hop nog niet eens op mijn beste barrel zit :(. Volgende week komt er hopelijk een 3e binnen voor die barrel. Wat ik wel een dik nadeel van de Tru-Hop vind is dat het materiaal zo stroef is dat je hem extreem moeilijk van de barrel krijgt. 1 heeft daardoor een scheurtje opgelopen.

Hmm okey dus meteen op de juiste barrel doen, begrepen XD. Als het stug rubber is houdt dat mogelijk in dat hij veel beter werkt op zwaardere bb's en mogelijk hogere FPS of is dat een incorrecte speculatie. Dan gaan we wel zien wanneer je resultaten terugkomen hoe goed hij presteert tegen anderen :). Als ik een E&L haal dan denk ik dat ik ook meteen een truhop bucking en nub ervoor haal.

Hoe dan ook vind ik de Tru-Hop niet slechter dan alle andere. Gelijkwaardig of beter. Qua kosten is een purple+namazu duurder en Maple Leaf ietsie goedkoper. Deze valt er dus mooi tussenin :P

Ik reageer hier maar even hetzelfde:

Goeie update mata, keep us posted, hoor graag waar het precies aan ligt of de bucking of de prowin 

Vandaag voor het eerst met mijn volledige stock ICS gespeeld op de maple leaf bucking en nub na en daar was ik al heel tevreden over de range die ik kon halen XD. Zou wel eens willen zien wat de Trusight hierin zou doen, maar eerst nog eens de maple leaf wat meer uit testen en dan eens kijken naar een trusight.

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst met mijn ICS par MK3 C geskirmd met een fps van +/- 350 met xtreme precision 0.2 gr. bb's, nu wil ik graag meer range...zoekend op Google kwam ik op dit draadje terecht.

Is het een aanrader om de maple leaf concaved (flat) nub + maple 60 flat bucking te gebruiken icm ICS metal hop up unit / barrel of beter (wat ik voor ogen heb) een prometheus 6.03 inner te gebruiken?

Mijn fps zal hierdoor toenemen, schat 365/370?  (helaas zijn de metal hop units van ICS niet te vervangen)

http://www.skirmshop.nl/nl/maple-leaf-macarone-flathop-bucking-60.html

http://www.skirmshop.nl/nl/hopup-parts-barrels/buckings/nub/

http://www.airsoftshop.be/nl/prometheus-603-eg-barrel-285mm.html

Alvast bedankt voor de reply!

Dit topic gaat weliswaar over de Tru-Hop welke momenteel nog te nieuw is en waar nog te weinig testen mee zijn gedaan om echt aan te raden.

De Maple Leaf bucking en concave nub zijn bewezen en presteren super. Aanrader dus :), niks mis mee.

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst met mijn ICS par MK3 C geskirmd met een fps van +/- 350 met xtreme precision 0.2 gr. bb's, nu wil ik graag meer range...zoekend op Google kwam ik op dit draadje terecht.

Is het een aanrader om de maple leaf concaved (flat) nub + maple 60 flat bucking te gebruiken icm ICS metal hop up unit / barrel of beter (wat ik voor ogen heb) een prometheus 6.03 inner te gebruiken?

Mijn fps zal hierdoor toenemen, schat 365/370? (helaas zijn de metal hop units van ICS niet te vervangen)

http://www.skirmshop.nl/nl/maple-leaf-macarone-flathop-bucking-60.html

http://www.skirmshop.nl/nl/hopup-parts-barrels/buckings/nub/

http://www.airsoftshop.be/nl/prometheus-603-eg-barrel-285mm.html

Alvast bedankt voor de reply!

Maple leaf werkt goed, ik zou echter voor een 50 graden gaan dan heb je net wat meer finesse in het afstellen van je hop up voor lager gewicht bbs. Met een 60 graden overhop je al heel snel zelfs .25. Ik zou de barrel gewoon laten zitten. Meer range zul je uit de nieuwe barrel niet echt halen, eerder consistentie en grouping. Daarnaast moet je dan ook weer de veer vervangen ook al is dat niet heel moeilijk vanwege de split gearbox. Plus voor die prijs zou ik een pdi halen.

Nog even een kleine update. Afgelopen weekend weer een skirm gehad, grotendeels in de nacht, maar in de avond en ochtend erg mooie schoten gemaakt op een beste afstand. Snachts trouwens ook met de leuke bouwlamp die op mijn replica zit, maar voor je die aan zet moet je natuurlijk wel iets spotten en dat is snachts wat pittiger. Ik ben zelf in ieder geval extreem tevreden over de Tru-Hop bucking en nub combinatie. Mijn replica schiet nu kaarsrecht en toch echt wel iets verder dan de Maple Leaf bucking / nub setup hier voor. Mijn setup nu:

Lonex Houp

Tru-Hop bucking + nub

PDI 300mm 6.05 barrel

(Specna Arms A03, Type-1 cylinder)

Ik schiet bijna standaard met .30 Green Devil BBs en de volgende stap word het testen met zwaarder. Ik heb namelijk zo'n voorgevoel dat .32/.33 ook best leuk gaat werken in deze setup. Doordat de bucking relatief weinig naar binnen komt en het grote contact oppervlakte denk ik in verhouding weinig FPS te gaan verliezen door de druk van de bucking met zwaardere BBs. Plus als het goed is heb ik ook nog wat ruimte qua cylinder volume.

Nou kan ik alleen maar hopen dat ze de bucking/nub nog iets goedkoper aan gaan bieden in NL. €25 is op zich best te doen voor wat je krijgt, maar als gierige Hollander betaal ik toch echt liever $17 dollar aan de uitvinder :). (We kopen toch niet voor niets grotendeels onze replicas buiten NL om de zelf de reden?)

Zijn er inmiddels al meer mensen die de Tru-Hop gebruikt hebben. Want ik vraag me ten zeerste af of ik de enige ben die dit momenteel de beste bucking/nub combo op de markt vind.

Afgelopen weekend eindelijk weer eens een skirm gehad en ik heb meerdere mensen mijn replica laten schieten en meerdere malen monden open zien gaan. Zowel single-only als full auto zijn de schoten extreem consistent, de baan heerlijk strak en de afstand super! Ik had 2 Specna Arms replicas bij me, een A01 en A03. Beide hebben een lonex hopup. De A03 een PDI 300mm 6.05 loop en de A01 een 290mm Maple Leaf 6.03. Beide replicas zijn niet echt stock te noemen qua internals, dus dit zal vast mee spelen in de prestaties. 

Als je ervaringen hebt met deze bucking, deel ze. Ik zit namelijk sterk te overwegen deze standaard in de replicas te drukken die mijn werkplaats verlaten. Momenteel hebben de meesten nog de bewezen Maple Leaf bucking / nub combo.

Ikke wil hem wel gaan testen, maar dat wordt dan of een stock E&L, leuke vergelijking met een fully tuned replica? Of mijn G&G CQB M4 (229mm barrel PDI 6.05), welke intern ook helemaal niks meer stock is en waarschijnlijk meer van hetzelfde zal geven qua resultaten.

Zijn er inmiddels al meer mensen die de Tru-Hop gebruikt hebben. Want ik vraag me ten zeerste af of ik de enige ben die dit momenteel de beste bucking/nub combo op de markt vind.

Afgelopen weekend eindelijk weer eens een skirm gehad en ik heb meerdere mensen mijn replica laten schieten en meerdere malen monden open zien gaan. Zowel single-only als full auto zijn de schoten extreem consistent, de baan heerlijk strak en de afstand super! Ik had 2 Specna Arms replicas bij me, een A01 en A03. Beide hebben een lonex hopup. De A03 een PDI 300mm 6.05 loop en de A01 een 290mm Maple Leaf 6.03. Beide replicas zijn niet echt stock te noemen qua internals, dus dit zal vast mee spelen in de prestaties. 

Als je ervaringen hebt met deze bucking, deel ze. Ik zit namelijk sterk te overwegen deze standaard in de replicas te drukken die mijn werkplaats verlaten. Momenteel hebben de meesten nog de bewezen Maple Leaf bucking / nub combo.

Ik heb er momenteel enkel slechte ervaringen mee.

Maar dat kan wellicht meer liggen aan het feit dat mijn inferno (nog) openbolt is en de nozzle te kort is.

Hopeling deel ik de mening in de toekomst!