Jump to content

Recommended Posts

that's the spirit !  :)

Maar even hetzelfde draad als bij de jefftron mosfets gekocht, is iets duurder maar meer geleidend materiaal en niet veel te dikke isolatie, zal ook beter passen :). Ik heb dit weekend pas zondag tijd en zal dan iig de mosfet buiten de gb testen. Als dat werkt dan ga ik er een maken die ik tussen mijn eigen bedrading soldeer met mogelijk wat hulp van nieuwe bedrading. Als dat werkt maak ik er meer voor wat mensen die er graag een willen proberen.

Na bijna een maand heb ik eindelijk de tijd en moeite genomen om de mosfet te testen door de trigger contacts, de XT60 connector en 2 getinde motor connectors eraan te solderen. Het werkt en goed ook, de motor (Stock G&G Ferrous) draait op de bekabeling waar ik niet zo blij mee was en zelfs daar draait hij prima. In de setup heb ik gebruik gemaakt van een 7.4 V 2200 mAh en een stock Ferrous G&G motor puur om te zien of het draait en of ik arcing zie over de trigger contacts.

In de video is dus te zien dat alles naar behoren werkt, geschoten met behulp van mijn pa en zijn fantastische opnames XD:

https://youtu.be/x0vNwfD8b3g

En nog wat foto's van de trigger contacts waar nog niks te zien is, fotograferen is moeilijk dus het is niet heel duidelijk.

jTZcVnnm.jpg

XNWzOZNm.jpg

CFW7sNQm.jpg

UbUBqF9m.jpg

Het uitvoerig testen in replica's zal vooral worden gedaan door anderen :).

Netjes hoor. Volgende stap is de trigger contacten vervangen door een microswitch? :P

Heb nu 2 jefftron V2 trigger boards liggen van de nieuwe generatie misschien eentje ontleden om te gebruiken als microswitch /joke. Voordeel van deze is dat je ze redelijk compact kan houden en dus misschien makkelijker ergens kan weg stoppen. Ik zie wel vind het leuk om te doen en voor 7 euro per stuk qua materiaalkosten is het niet duur. Leuk voor in de toekomst als er meer replica's komen en ik geen zin heb om in elke een trigger board te zetten of een andere commerciële mosfet. Had trouwens laatst ook een schema gezien voor het solderen van een home made Active breaking mosfet, iets gecompliceerder maar misschien leuk voor in de toekomst.

In de replica's die ik daadwerkelijk zelf gebruik zitten meestal JeffTron dropins. Jammer genoeg nog de oude nog. Maar in mijn uitleenreplicas zitten of komen simpele diy mosfets of de simpelste JeffTron. Je merkt het gewoon meteen qua trigger response. Simpel of uitgebreid.

In de replica's die ik daadwerkelijk zelf gebruik zitten meestal JeffTron dropins. Jammer genoeg nog de oude nog. Maar in mijn uitleenreplicas zitten of komen simpele diy mosfets of de simpelste JeffTron. Je merkt het gewoon meteen qua trigger response. Simpel of uitgebreid.

Klopt daarom is dit leuk om te kunnen doen, het leert je weer en oefening baart kunst. Lijkt me ook wel toch heel vet om een DIY AB mosfet te maken maar soms is iets kant en klaars kopen ook wel prima XD.