Jump to content
AAC

Gas/Co2 pistolen advies gevraagd

Recommended Posts

Hallo leden,

ik overweeg een van volgende gbb pistolen aan te schaffen,

http://gunfire.pl/product-eng-1152199384-G1911B-CO2-powered-pistol-replica.html

http://gunfire.pl/product-eng-1152197034-GGB-9903-TACTICAL-pistol-replica.html

http://gunfire.pl/product-eng-1152197034-GGB-9903-TACTICAL-pistol-replica.html

http://www.taiwangun.com/en/r28-black-army

het moet gezegd dat het niet de bedoeling is om daadwerkelijk de "as-sport"

te beoefenen, kwestie van verzamelen en wat target-shooting ocasioneel, en wil er

ook niet al te veel geld aan besteden 

zudus wat zijn de meningen/adviezen, en hoe vaak kun je bv "herladen" met 

een gasreservoir?

grtz

Als je gaat Googlen kom je al snel allerlei meningen en opinies tegen...altijd lastig. Er zijn er wel een paar die er echt uitspringen. Als je gaat kijken bij Gunfire:KJ Works gbb's. KJ is een mooi entry merk. Mooie afwerking en erg betaalbaar. Ik lees veel over hun lekkende mags maar ik heb zelf daar nog nooit mee te maken gehad. Met name hun M9 krijgt goede kritieken. Deze kost bijna niets bij GF. Ik heb gezien dat je al een KJ overweegt.

Verder zul je veel over KWA vinden. Persoonlijk vind ik KWA wel ok maar ik kan me niet altijd vinden in de lovende kritieken van de community. Voor Glocks kom je al snel bij KSC uit (ook voor USP en M9) en TM. Deze laatste twee echter zijn vaak erg duur. Merken zoals KWA zijn trouwens ook al snel wat prijziger.

Een enkel gasmag is meestal goed om hem leeg te schieten. Varieert wel per merk en model. Soms kun je er twee ladingen mee leegschieten maar het is veel praktischer om gewoon een nieuw magazijn te laden. Hoop dat dit nuttig is. Vragen? Sta altijd klaar.

zoals je zegt meningen lopen vaak uiteen, op t laatst zie je door 't bos de bomen nie meer :)

de voorkeur gaat uit naar militaire modellen (mk23,mk26, m11, m45 enz.)

wat de gas-vraag betreft wou ik bedoelen hoe vaak kun je ongeveer je (pistool)magazijn bijvullen

uit een gasreservoir?

zal sowieso wel s afwachtten welke verkrijgbaar worden,

heb ook s de vraag naar GF gestuurd of ze andere

modellen kunnen/willen leveren dan in hun gamma (kwestie van mn spaarpunten) en miss willen ze wel een betere prijs geven ?? ben benieuwd ??

trouwens nog zeer bedankt voor uw reactie/advies

Geen probleem hoor. Als ik het goed begrijp is je vraag hoeveel mags je kunt vullen uit bijvoorbeeld een bus van 750ml? Uiteraard weet ik dat niet precies maar zo'n bus gaat lang mee hoor. Ik heb meestal gasbussen van ca. 750ml en daar kan aardig wat uit. Hang natuurlijk ook af van je gebruik.

Ik schiet regelmatig met mijn AA's met name met mijn secondaries en een bus gas gaat toch al snel een maand mee. Een pistoolmag is maar een klein reservoir natuurlijk dus in principe vrij spaarzaam. Als je CO2 gebruikt is mijn ervaring dat er net twee mags uit komen.

Ik betwijfel of ze je een korting willen geven bij GF of je moet een retailer zijn of ontzettend veel aankopen in 1 koop. Je kunt het proberen...Misschien willen ze wel een bepaald model voor je zoeken als je dat vraagt. Het Zwitserse AA store doet dat sowieso voor klanten (AA's aanschaffen op verzoek) Maar AA is duur en heeft lange procedures...Welke zoek je als ik vragen mag?

Ok dus je zoekt echt een van die twee. Er zijn plenty USP en M1911 klonen dus keuze genoeg. Zeker m.b.t. de M19 kun je bij KJW terecht en dus bij GF. Ik heb deze tip reeds genoemd in een andere topic maar bij deze nogmaals: http://www.kotte-zeller.de/KWA-Heckler-Koch-MK23-US-SOCOM-GBB-NS2-Versandruecklaeufer.htm?websale8=kotte-zeller-shop&pi=VM43725&ci=013400

Goedkoper zul je de MK23 niet vinden of daar zul je in ieder geval wel even zoet mee zijn. Je noemde deze eerder in dit topic dus wie weet heb je er wat aan..

ze zeggen dat er betere modellen op de markt zijn, kreeg deze als advies:

http://gunfire.pl/product-eng-1152201157-ACP601-pistol-replica-black.html

http://gunfire.pl/product-eng-1152198732-Xtreme-45-pistol-replica.html

wat betreft de kjw usp, blijkbaar kunnen de magazijnen soms gas lekken,  

kunnen de interne delen (snel) slijten

Zou best kunnen dat dit goede AA's zijn. Ik heb geen ervaring met deze modellen. Je kunt ze ook gewoon even natrekken natuurlijk. Ik heb nog geen ervaring in het veld dus ik weet niet hoe ze zich dan zouden houden maar ik schiet regelmatig met mijn pistool replica's en mijn KJW's hebben nog nooit gebreken vertoont. Nog nooit 1 lek gehad of wat voor probleem dan ook. Je leest echter inderdaad veel over lekkage als het aankomt op dit merk.

Ondanks alle dingen die je leest en hoort blijft het echter toch je eigen smaak en ervaring. Zo lees je ook veel slechts over de WE replica's. Ik vind ze echter best fijn, zeker voor die prijs. Je hoort veel goeds over KWA maar qua secondaries die ik tot nu toe heb vind ik ze een tikkie overpriced. Zeker niet slecht hoor maar wel duur voor wat je krijgt. In tegenstelling tot mijn KJW's heb ik dus wel problemen gehad met mijn KWA's zo zie je dus maar weer...

Dit is natuurlijk puur mijn persoonlijke mening en ervaring. Het beste is nog steeds naar een dealer gaan en daar het spul in je handen houden en eventueel testen. Louter online kijken blijft altijd een klein risico denk ik ongeacht al je research.

Toen ik begon met secondaries vond ik dit wel een aardige topic die in ieder geval mij heeft geholpen in het maken van mijn keuzes.

Hallo,

Bedankt, voor de uitgebreide, adviezen, ben er ondertussen achter dat in mijn keuze's

de wat ik mk23 noemde een usp tactical is (over het oog gezien) dus die valt af

diegene die AS linkte zal wss wel de goedkoopste zijn, maar dat wil ik er nu niet aan besteden

blijven de m1911 clonen over, de  WELL van GF is eigenlijk niet echt een M45 meusoc lookalike

dus blijft eigenlijk deze van taiwangun over  http://www.taiwangun.com/en/r28-black-army

benieuwd of ik hem via GF kan bestellen, ze vroegen in mail alvast om de link opnieuw door te

sturen, dus zullen ze wel niet principieel tegen zijn denk ik ?

Geen probleem! Ik ben niet bekend met het merk wat je aangeeft in de link maar dit is hoogstwaarschijnlijk een kloon van een model van weer een ander merk. Gebeurt veel in airsoftland. Well is tevens een kloonmerk waar ik tot nu toe niet heel veel goeds over heb gelezen. Dit was echter overwegend m.b.t hun snipers. Ik wil overigens wel even vermelden dat ik zelf denk dat het "kloonprincipe"  an sich niet per definitie slecht hoeft te zijn.

Als je voor een M1911 gaat is er echt een overvloed aan aanbod te vinden zoals hier. Netjes per model zoals het hoort bij K&Z. Als je budget dus zo rond de 70,- zit is KJW nogmaals geen slecht merk. Ik heb die van WE ook in mijn handen gehad en hoewel niet slecht zou dat niet mijn persoonlijke keuze zijn. Je kunt ook overwegen even door te sparen, nooit verkeerd!

Aardig van GF...maar enfin, ze hebben er ook baat bij natuurlijk. Als ze die voor je willen bestellen waarom niet, ben je verzekerd van goede service. Hoop dat je er uit komt!

Marui wordt veel gekloond dus dat zou best kunnen. Iets wordt al snel als beter beschouwd dan WE. Van hun pistolen wordt wel gezegd dat het een "hit or miss" is. Een aankoop kan heel erg mee of tegenvallen. Ik heb echter tot nu toe nooit klachten gehad met die van mij. Wat ik wel vind is dat je bij WE duidelijk aan de afwerking kunt zien dat het een budgetmerk is.  Als je WE koopt zou ik je  aan willen raden het artikel eerst goed na te kijken. Het is niet allemaal slecht. Hun G36C GBB wordt over het algemeen erg goed ontvangen maar enfin, is uiteraard geen pistool. Deze - zoals reeds genoemd - worden vaak niet echt geroemd om hun goede kwaliteit.

Ik heb zelf een Tokyo Marui 5-7, die won afgelopen jaar in de categorie Beste Pistool in de Airsoft Player's Choice Award. Tot dusver geen klachten maar moet dan ook eerlijk zeggen dat ik 'm nog niet in het veld heb gebruikt. Eigenlijk wel één klacht, namelijk dat tot 2 keer toe het magazijn uit m'n pistool viel tijdens het lopen, waardoor ik daarna op speurtocht mocht om het ding van € 45 terug te vinden. Maar goed, heeft eerder aan m'n holster gelegen (die zette teveel druk op de magazijn release) dan aan het pistool zelf. Morgen eens proberen in het veld te gebruiken :D

Gaaf trouwens dat Airsoftshop opeens zoveel Tokyo Marui spul heeft!

http://www.airsoftshop.be/tokyo-marui-fn-5-7-gbb.html

Hallo leden, 

nadat ik me een beetje verdiept heb in de categorie gbb pistolen, heb ik de indruk gekregen dat 

er minder modellen bestaan, in vergelijking met aeg's en ook weinig modellen met originele markings 

mijn recentste aanwinst, de M1911 MEU  van Army,  blijkt vrij uitzonderlijk, nu zal dat laatste weinig afdoen

aan de functionaliteit, maar vanuit het collector's standpunt is het wel fraai 

of zie ik het verkeerd ?

TOJtiv8.jpg