Jump to content
Sign in to follow this  
Excessed

[HPA] Excessed's Maruzen APS2 Mancraft project

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Zoals sommige inmiddels weten, schuw ik mij niet van grote projecten m.b.t. airsoft. 
Mijn ICS build: http://airsoftelite.nl/topic/861-excesseds-ics-transform-4-upgrade-customization-04-03-2016-update/?hl=transform

Mijn beginnersguide: https://issuu.com/airsoft-media.nl/docs/beginners_guide_final

Nu ga ik mij wagen aan een HPA sniper rifle in elkaar te zetten. 

Dit ga ik doen door mijn huidige Maruzen APS2 om te bouwen naar HPA d.m.v. het Mancraft systeem.

Het mancraft systeem zal aangestuurd worden door een Wolverine Storm on tank regulator en een 48ci tank.

Nu hoor ik sommige al denken, waarom in hemelsnaam een 48ci tank voor een sniper rifle? Nou, gezien ik toch al de basis in bezit heb dadelijk voor HPA gaat mijn ICS er ook aan geloven. Hier zal dus ook, een nader te bepalen, HPA engine in gaan komen. Dit zal geen ROF machine worden o.i.d. maar gewoon een strak schietend monster welke de widebore volledig gaat benutten.

Afijn, we dwalen af.

Mijn huidige maruzen ziet er vrij stock uit, met enkel een beetje Gearskin over de barrel en bipod en wat jute over de scope. Niks super speciaals.
De foto's volgen nog, gezien photobucket er uit ligt.

FOTO HIER ( :P )

Uiteraard zal deze uiteindelijk ook een paintjob, of in elk geval meer camo krijgen.

MANCRAFT

Gisteren de mancraft sets binnengekregen, en dus meteen even Penzo een belletje gegeven en deze was zeer gelukkig. Net als ik overigens.

Ik moet eerlijk zeggen, het voelt allemaal zeer solide aan en ziet er goed uit. De mooie rode kleur met logo maakt het geheel netjes af.
Zoals je kan zien heb ik dus 2 sets binnen gekregen, 1 voor een L96 en 1 voor een JG Bar10. Bij beide setjes zit een QR koppeling, wat slang en een 4 naar 6mm adapter.
Of het allemaal gaat passen op de wolverine Storm on tank regulator is nog even afwachten, mijn gevoel zegt: Nee. :(:P

Het inbouwen:

Natuurlijk kon ik mijn geluk niet op en zodra ik thuis kwam, en wat gegeten had ben ik begonnen met de boel even snel te passen (lees: even snel inbouwen. (want zo rol ik))
Alles past precies en mooi. De nozzle moet ik nog even extra aandraaien gezien deze net niet helemaal aansluit, hierdoor past momenteel alles maar net op de body.
Maar zoals altijd als ik het even snel doe gaan er dingen mis, deze keer niets anders.
De cilinder waar de tubing doorheen loopt zat niet ver genoeg er in, en de veer zat klem achter de springguide. (lol wut?)
Hierdoor kon de bolt handle net niet helemaal terug uit zichzelf en had wat kracht nodig.

Hier was ik eigenlijk zo achter en inmiddels doet de assembly het vooralsnog naar behoren.
Of deze het met lucht nog doet is altijd even afwachten natuurlijk. 
De regulators en fles verwacht ik deze of begin volgende week, hierna zal ik gaan testen op een nader te bepalen locatie (waarschijnlijk com-bat, gezien deze 30m heeft en een davinci systeem)

Lijst van onderdelen van de Maruzen:
-PDI hopunit met dubbele TDC mod
-W-hold bucking
-Custom Nub
-Armpjes geshimt met een stukje karton (geen speling meer)
-PDI 6.01mm 461mm barrel
-GSG Scope 3-9zoom
-Mancraft engine
-Wolverine Storm on-tank regulator
-Shark 48ci tank
-Awesomeness 

Het project is een beetje dood door tijd te kort.

Inmiddels is de sniper aardig aan het schieten geweest tijdens een Milsimsport event.

13497814_1075499919187476_12734230036322

13483364_1075498969187571_14743127433749

13450165_1073017632757402_81895229099422

En ik moet zeggen, hij schiet goed. De mancraft icm de wolverine storm schiet als een zonnetje, heel stil en constant. max 2 fps verschil tussen schoten.
Wat wel gaaf is; doordat je zwaardere bbs gebruikt (0.32+) krijgt de bb een fluitend geluid wat best wel eng is als het op je af komt.

Getest met Penzo, je hoort de bb voordat je hem ziet of voelt. Dus ook als deze langs je oor af suist blijf je wel even in cover.

Enige nadeel is en blijft de PDI hopunit, deze wil ik gaan vervangen door de PSS2 van laylax.

Verder heb ik sinds 2 dagen een wolverine inferno premium bluetooth hpa engine in mijn bezit en zal mijn ICS omgebouwd gaan worden naar HPA.

Meer zodra ik tijd heb xD

Kijk das goed nieuws. Hoe lang doe je met je 48ci tank trouwens?

Ik ga de mijne 24 juli @ the valley testen. Gebruik nu nog co2 icm de mancraft regulator. Zit er wel aan te denken om storm regulator aan te schaffen maar dan zal ik ook overstappen op hpa ipv co2. Het zal dan wel een kleine bottle worden ipv een 48ci.

Kijk das goed nieuws. Hoe lang doe je met je 48ci tank trouwens?

Ik ga de mijne 24 juli @ the valley testen. Gebruik nu nog co2 icm de mancraft regulator. Zit er wel aan te denken om storm regulator aan te schaffen maar dan zal ik ook overstappen op hpa ipv co2. Het zal dan wel een kleine bottle worden ipv een 48ci.

Ik heb met de 48ci ongeveer 900psi verschoten op 80psi. Ongeveer een magazijn of 8 (lekker testen :P ) dat zijn dus rond de 200 schoten.

Gaaf hoor, maar waarom niet de AA hopup?

Als jij voor mij een aa hopup kan vinden welke in de APS2 past, dan ben je mijn held :D

Ik heb met de 48ci ongeveer 900psi verschoten op 80psi. Ongeveer een magazijn of 8 (lekker testen :P ) dat zijn dus rond de 200 schoten.

Wauw, dat is wel erg veel :o

Mijn Polarstar fusion engine, haal ik ongeveer 400 schoten uit 500psi. M'n tank is ook een 3000psi 48ci.

Vorige week zondag heb ik een hele dag gespeeld en 1500psi verbruikt. 

Nuja, in een sniper maakt het niet zoveel uit denk ik. Maar dat maakt het mss wel lastiger om met een 0.2l tankje te spelen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb of de fles helemaal afgetopt was :)
Ik heb ook wel echt veel geschoten, ongeveer 3x zoveel als normaal met de sniper. Maar vooral om alles te testen, en te stress testen.

Sorry ik dacht dat de APS2 hopup hetzelfde was als de L96. Maar goed ik heb lang geleden de AA L96 hopup van jou overgenomen en dat had vast een reden :P

:D Dat was de hopup waarvan men zei: joaah die past wel. Niet dus xD

Dus dan blijft (zover ik weet) de pss2 aero chamber over.