Jump to content
Huurpaard

NVG GoPro mount modification

Recommended Posts

Ik ben zelf erg lang (nou ja, boven gemiddeld in ieder geval). 1.88 meter. Dat komt de GoPro beelden niet echt ten goede als ik vanaf m'n helm film. Dus om de camera zo laag mogelijk te hangen maar niet voor m'n zicht, wilde ik een mount die de gopro op PRECIES de juiste hoogte vast zet. Die is er, Brain Exploder verkoopt 3D geprinte mounts via Amped Airsoft voor zo'n $30...

De mensen die mij kennen weten dat ik ALLES zo low budget mogelijk doe, dus in plaats van dat stukje plastic uit de USA laten komen, heb ik mijn aluminium mount zo gemodificeerd dat 'ie ondersteboven in de NVG mount past!

Dit was de losse mount in de oude situatie.

0h5q1srh.jpg

En toen zat de GoPro er dus zo op.

JpOh5Vxh.jpg

Dremelwerk:

SVf9MH9h.jpg

En dan kan ie er dus nu zo op.

QHEXr65h.jpg

Wat een lagere GoPro positie oplevert en nog lekker lowprofile is ook (wel in combo met het kleine verloopstukje wat bij de GoPro zat).

T2Twb3Fh.jpg

Cheers!

Netjes,

heb zelf een budget GoPro ( denver cam ) en daar kwam ook het nodige knip en schuur werk aan te pas om het op me helm te krijgen

Nice! De 'echte' GoPro heeft ook van die 'clip-on' dingetjes die je permanent op je helm kan plakken (lijkt op wat ik zie op jouw eerste foto) en daar kan de standaard GoPro mount via beide kanten op geschoven worden. Lijkt me dus dat jouw cam ook ondersteboven kan?