Jump to content
John Snow

Side-arm discussie, THERE ARE SO MANY!

Recommended Posts

Beste AE'ers,

Aangezien ik eind mei weer een jaartje ouder word, wil ik mezelf trakteren op een mooie side-arm. In het afgelopen jaar heb ik ondertussen twee side-arms gehad en weer verkocht. Het gaat om de:

- Tokyo marui 5-7

- Tokyo marui Glock 18C

Beide replica's waren leuke hebbedingetjes, maar het is toch net niet wat ik zoek. Hoewel de real steel versies van beide pistols ook gemaakt zijn van polymer, bevalt me dit toch niet zo goed. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe side-arm. Een beetje rondkijkend ben ik nu verliefd geworden op de P226. Opnieuw gaat de voorkeur naar tokyo marui ivm de prachtige internals. Vanwege de wetgeving is de P226 van TM ook weer van polymer gemaakt. Ook de glock 17 lijkt me een mooi ding, maar daarvoor is weer een dure slideset nodig om hem zo te maken, als ik hem zou willen. Op dit moment ligt mijn voorkeur op de volgende modellen:

- P226

- G17

- HK45

- FNX 45

Wat voor  ((full) metal) pistols hebben jullie waar jullie erg tevreden over zijn. 

Volgens mij maakt Tokyo Marui alleen maar polymer sidearms, toch?

Zelf heb ik juist net gekozen voor de Five-seveN, de andere opties waren voor mij (ook) de P226 (ssseexy) en de FNX 45 (functioneel maar a bit ugly).

Bij de buren heeft iemand een TM P226 e2 te koop staan. Is dat wellicht wat?

Zelf heb ik een KWA USP .45 en deze bevalt super. Extreem solide en na een upgrade met een Maple Leaf Evo setje extreem consistent.

Ik kan mij herinneren dat de TM 5-7 heel slecht in elkaar zit. (kan me vergissen)

Dus mocht je interesse hebben in een 5-7 zou ik eerst flink wat onderzoek hierover doen

Zelf gebruik ik een TM Hi-capa 4.3 en een WE G17

In allebei een Nineball 6.03 TBB en Purple Nineball bucking gezet en schieten erg lekker vooral indoor.

En binnenkort komt er ook nog een TM Hi-capa 5.1 of de Gold Match bij! :D

@Mata, is er een link  bes\chikbaar naar de verkoop van de betreffende verkoop van de P226?

De usp .45 bevalt mij ook zo te zien, alleen zijn de mags toch ook weer onwijs duur.. Zover ik zie, zijn ze duurder dan die van TM. Hoe is de gas efficiency met het NS2 system (als ik me niet vergis).

Ik kan mij herinneren dat de TM 5-7 heel slecht in elkaar zit. (kan me vergissen)

Dus mocht je interesse hebben in een 5-7 zou ik eerst flink wat onderzoek hierover doen

[..]

Klopt, soort van.

Beetje off-topic want John gaf al aan de TM Five-seveN geprobeerd te hebben; Maar ze zijn niet gemaakt voor green gas, waarmee je sommige internals kunt mollen. Met wat onderzoek zijn deze problemen op voorhand op te lossen. De Cybergun heeft eigenlijk alleen maar slechte recensies (en is CO2 in polymer, dappere keuze).

Inderdaad @neejoh, Ik recommend voor de TM Five-seven ook het gebruik van Abbey 144a gas, dit is net was minder sterk dan het normale greengas, waardoor de lifespan van je TM omhoog gaat. Het kopen van een guarder frame raad ik je af. De Guarder Frame zegt "greengas proof" te zijn, maar dit is niet zo. Zowel een plastic onderdeel in de guarder slide, als achterop de slide, is hij gebarsten. 

Verder raad ik je aan om goed de topics door te lezen m.b.t. de TM 5-7. Flash en nog een aantal AE'ers hebben er destijds flink over gediscussieerd. Je kunt die topics zoeken door de zoekfunctie te gebruiken.

Hier heb je nog even de URL: http://forum.airsoft.nl/viewtopic.php?t=10637

Je hebt gelijk dat de mags best wel prijzig zijn van de usp .45. Ik denk dat ik zo'n 2/3 mags leeg schiet op 1 vulling met Nuprol 2.0. Maar ik moet zeggen dat ik hem al even niet gebruikt heb door het koudere weer van de afgelopen maanden. Hopelijk deze maand wel weer :)

Als je al een G18c hebt, is een G17 wel erg veel van hetzelfde.

Voor een TM P226 zijn metalen bodykits te krijgen, maar dan gaat het wel een erg duur verjaardagskado worden. Alternatief is de KSC P226, die wel full-metal out of the box is.

Zoals Desperado zegt, bodykits zijn (eigenlijk te) prijzig, maar dan heb je ook wel echt iets in je hand :)
Ik heb zelf de TM P226 (met ProWin Navy kit) en de TM Glock17 (steel slide & barrel Guarder kit) en dat zijn toch wel beestachtige replica's!

Financieel iets aantrekkelijker is de Stark Arms Premium Co2 Glock-serie (steel slide + barrel en upgraded nozzle). Ik heb de 19 versie en die is ook erg mooi, deze gebruik ik in het veld. Plus het voordeel van Co2 in ons klimaat (en hij kickt ook nog hard :)). De Stark Arms onderdelen zijn alleen niet van de beste kwaliteit, hij schiet wel erg netjes maar het is afwachten tot er een onderdeeltje (van 2 a 3 dollar) afbreekt waardoor je weer moet wachten op vervangende onderdelen.

Als je nu geen budget hebt voor een bodykit zou ik kiezen voor een TM (P226 of G17) en sparen voor een bodykit. Dan kan je later altijd nog besluiten om een kit te kopen of het geld ergens anders voor te gebruiken :)

Als je nu geen budget hebt voor een bodykit zou ik kiezen voor een TM (P226 of G17) en sparen voor een bodykit. Dan kan je later altijd nog besluiten om een kit te kopen of het geld ergens anders voor te gebruiken :)

+1. Sinds kort heb ik een TM P226 E2 en tot noch toe bevalt deze me meer dan prima. Van het gewicht zou je inderdaad verwachten dat het wat tegenvalt door de polymeer body, maar dat vult reuze mee. De E2 heeft eens iets wat ergonomisch verantwoorde grip ten opzichte van de normale P226, wat 'm ook voor de wat kleinere hand geschikter maakt.

Desalniettemin ben ik helemaal verliefd op de Prowin Navy kit, zoals LJ.NL deze heeft. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik nóg liever een MK25 kit zou willen hebben, omdat de rail op de Navy variant ontbreekt.

If only I had the cash... :unsure:

Ik ga aan het einde van de maand een TM P226 E2 halen. Aan het einde van de vakantie wil ik een dan een conversion kit halen. Op dit moment heb ik geïnteresseerd in de PDC conversion kit, maar zoals ik hoor is de ProWin variant een aanrader. Van welk merk is de MK25 kit?

PDC, die ken ik eerlijk gezegd niet. Bedoel je misschien PGC?

PGC en ProWin zijn volgens mij het zelfde, alleen dan onder een andere naam verkocht, maar dat weet ik niet zeker. Misschien dat iemand anders daar het fijne van weet?

Hoe dan ook, met een PGC of een ProWin kit zit je goed :)

(Guarder is wat goedkoper maar de afwerking/detail is wat minder)

Die site had ik ook gevonden, voor een kleine 200 euro heb je de kit excl verzendkosten. De Mk25 navy set van Prime is gelijk weer een stuk duurder. Die wordt verkocht voor 385 US dollar. Ik denk dat ik een normale Pro/Win kit haal met rails, dus geen navy trademarks.

Vergeet ook de invoerkosten niet :) (invoercalculator.nl 3,6% - PostNL EMS)

Trouwens, als je geld wilt besparen (en niet heeel erg gefixeerd bent op de details) kan je ook voor een WE P226 gaan. Deze zijn full-steel en ook te krijgen met trademarks en in verschillende varianten (Navy, railed etc). Ik heb de WE en TM P226 naast elkaar gehad en de internals van de WE zijn echt zowat hetzelfde als die van de TM (het is dan ook een clone).

Mmm, als nog ga ik voor de TM. Ik heb al zo vaak gehoord dat WE het net niet is. Mijn vorige twee side-arms van Tokyo Marui waren beide fijn en  er zijn honderden spare parts verkrijgbaar.

Ik ben gisteren tijdens de 4e airsoftmarkt mijn tokyo marui p226 gekocht. Wat een lekkere kick en een betere build quality dan de TM 5-7! Hij ligt lekker in de hand en schiet mooi. Komende zomer maar eens upgraden. Enige nadeel op dit moment is dat de originele body geen lanyard loophole heeft.. Iemand een idee om de sidearm toch te beveiligen met een lanyard, maar dan op een andere manier?

Vergeet ook de invoerkosten niet :) (invoercalculator.nl 3,6% - PostNL EMS)

Trouwens, als je geld wilt besparen (en niet heeel erg gefixeerd bent op de details) kan je ook voor een WE P226 gaan. Deze zijn full-steel en ook te krijgen met trademarks en in verschillende varianten (Navy, railed etc). Ik heb de WE en TM P226 naast elkaar gehad en de internals van de WE zijn echt zowat hetzelfde als die van de TM (het is dan ook een clone).

Beetje late reactie weet 't maar waar vond je die WE Mk25

Ik heb hem tweede hands gekocht (afspraak al eerder gepland dan de airsoftmarkt, iets meer dan 100 euro voor de replica met 2 mags. Vind ik een prima deal moet ik zeggen.

Komende zomer maar eens die metalen kit en nog wat andere spulletjes erbij kopen.