Jump to content
ze_dWARf

Lightweight Perk

Recommended Posts

In deze topic wil ik het hebben over een andere aanpak in airsoft. Airsoft is onlosmakend verbonden aan een bepaalde graad van realisme. Voor veel mensen reflecteert dit ook in de keuze van hun gear.  Zo proberen ze bijvoorbeeld de kit van hun favoriete eenheden te kopiëren vaak met mooie resultaten. Hierbij kom ik echter aan het punt van mijn  post, deze kits zijn voorzien op echte levensbedreigende situaties, wat leidt tot het meeslepen van accessoires die in mijn ogen dood gewicht zijn. Dit zette mij aan het denken en in mijn denkwijze kwam ik tot de conclusie dat airsoft tot op een bepaalde mate eigenlijk een competitie is. In die competitieve mindset ging ik op zoek naar de lichtste meest barebone kit. Ik weet niet of er mensen zijn die deze gedachtengang met mij delen of juist tegenovergesteld volledig voor het realisme willen gaan, maar daar dient deze draad voor.

Dit brengt me tot mijn kit voor een normale skirm. Let wel ik heb het hier niet over een milism event.

QsFzriA.jpg?1

Even toelichten: Ik ben begonnen met spelen met een plate carrier, deze werd al gauw een chest rig en uiteindelijk kwam ik tot een battle belt. Deze evolutie was voor mij voornamelijk aan een ding toe te schrijven: warmte. Een chest rig ademt namelijk al  meteen een stuk beter dan een plate carrier door de  (in de meeste gevallen) open rug. Na een skirm met mijn sniper gespeeld te hebben en geen nood gehad te hebben aan een chest rig viel het me dan weer meteen op hoeveel luchtiger het was om te spelen met een battle Belt. Dus besloot ik dit systeem te adapteren voor mijn normale kit, hierbij heb ik in een weg ook besloten zo licht mogelijk te gaan. Dit resulteerde erin dat ik van 5 midcaps+ 1 reserve highcap over ben gegaan naar slechts 2 midcaps. Mijn pistool laat ik ook achterwege behalve bij mijn sniper dan moet ik het noodgedwongen meenemen. Het enige wat ik soms wat mis is dat op een vest alles vast zit en niet beweegt. Voorts draag ik ook gewoon  mijn nikes en hoeweel ik al wel eens natte voeten gehad heb mis ik voor de rest niet echt iets. en staat deze kit me perfect toe een game door te komen zonder munitie te vallen.

Om even te recapituleren, zijn er nog mensen die zo licht mogelijk gaan? zo ja wat nemen jullie mee?
Ook zal ik mijn kit in deze draad up to date houden.

Outdoor heb ik mijn uitrusting al aardig uitgedund. Van volgehangen vesten naar een battlebelt (met h-harness). Zo heb ik nog steeds genoeg ruimte om de wereld aan spullen mee te nemen, maar in principe hang ik er aan wat ik nodig ben voor een skirm. 2-5 magpouches, radio, sidearm wel/niet, etc. In principe heb ik het zo modulair mogelijk dat ik niet TE veel mee hoef te nemen :).

Mmm, ik ben ook aan het twijfelen om een battlebelt aan te schaffen. Echter is het gelijk weer een flinke investering, aangezien ik dan vooral voor het merk Warrior Assualt Systems wil gaan. Maar als ik jullie zo hoor, is het de investering zeker waard.

Ik begrijp de hele warrior assault systems hypetrain niet  :mellow:  Waarom zoveel uitgeven terwijl er andere dingen zijn die de functie even goed vervullen

Moet wel zeggen dat ik de laatste indoor game in de namiddag toch even mijn vest heb aangedaan dit omdat binnen hits behoorlijk pijn begonnen te doen

Ik zou welk merk even buiten de kwestie laten  en jezelf de vraag stellen: wat heb ik nodig?  En welke functie moet het vervullen? En dan kijken wat de duurdere dingen je meer bieden. Dan kan je prijs /kwaliteit de beste afweging maken. Waar ik zeker wel op zou letten is de grootte, de mijne staat op het kleinste  en heeft nog net wat teveel spelling naar mijn smaak maar niet zoveel dat het hindert. 

Maar als je echt WAS wilt gaan begrijp ik dit, het is fijn alles van hetzelfde te hebben dan weet je wat je koopt en welke kwaliteitsnorm je mag verwachten plus het geeft een soort eenheid aan je gear. Ik had dit in het begin ook wou alles in dezelfde camo/ kleur maar door kost en beschikbaarheid moest ik mijn visie een beetje bijschroeven. Maar als prijs geen factor is, laat je helemaal gaan ;)

tsja jongens... leuk verhaal allemaal maar zodra er een teampje van 4 man een stelling komen bestormen die jullie verdedigen en wij hebben allemaal 8-10 midcaps in onze pc's zitten, kunnnen we continu jullie hoofdjes laag laten houden tot we voor je neus staan en de boel overnemen. dit maken wij als team elke keer weer mee.. best grappig opzich :P

ik begrijp ook niet hoe je van plan bent suppesive fire te geven als teammaten van je naar voren rennen etc.

maar zal wel iets met speelstijl te maken hebben allemaal denk ik... ik vind t een beetje egoistisch  :P bij team play hoort elkaar dekkingsvuur geven toch ?

Zo warm is een goeie pc nou ook weer niet, zweten ga je toch wel maar gelukkig heb je daarvoor een camelbak op je rug. het is verder ook wel handig om gewoon alles kwijt te kunnen wat je gebruikt zoals een radio en ptt(+ je mags natuurlijk)

Niet met midcaps spelen, probleem opgelost :P

haha, dat is dan toch het stukje realisme wat ik wil ervaren :P

@zedwarf niet altijd hoor, zeker als je een zwaar verdedigd fort moet aanvallen of zelf een punt moet verdedigen

Want +100 rounds in een mag is dat stukje realiteit? :P Midcaps ben ik na 13:1 short stroked gears op 11.1v wel van afgestapt. Dat doe ik alleen nog maar in de TR die wat meer range heeft dan de indoor replica's. Ik snap je punt verder wel, daar niet van. Ik werd alleen gek van het sjouwen van 8 midcaps. Dan maar 3 hi caps, ben ik er ook.

Utility pouch achterop met daarin BB pouch, lipo en toebehoren en ik ben klaar voor alles.

In scenario's met stellingen denk ik dat de grootte van je troepenmacht er meer om doet dan munitie. Ik heb niet per definitie minder vuurkracht omdat ik minder munitie heb. Daarbij zijn dit situaties waarin ik meer wacht op een opportuniteit dan doelloos schoten uitwisselen . ik geef wel toe dat je met een grotere groep meer kansen maakt om een gaatje te slaan. 

Want +100 rounds in een mag is dat stukje realiteit? :P Midcaps ben ik na 13:1 short stroked gears op 11.1v wel van afgestapt. Dat doe ik alleen nog maar in de TR die wat meer range heeft dan de indoor replica's. Ik snap je punt verder wel, daar niet van. Ik werd alleen gek van het sjouwen van 8 midcaps. Dan maar 3 hi caps, ben ik er ook.

Utility pouch achterop met daarin BB pouch, lipo en toebehoren en ik ben klaar voor alles.

vind ik van wel, gezien je ongeveer 3 bb's nodig hebt om een kogel te simuleren vind ik (ivm wind en takjes waar een normale kogel minder last van heeft)

Draag zelf ook zo min mogelijk. Heb een Warrior Assault PLB + Harness (is trouwens super ligt en verdeelt mooi het gewicht van de PLB). Reden van Harness is Mini CamelBack die ik graag bij me draag.
Ik heb wel kisten omdat ik dat gewoon prettig vind :)

Speel enkel met Low caps voor het stukje realisme.

(Replica weegt overigens 4,5KG dus dat vind ik al genoeg gewicht :))

Ik moedig iedereen aan om een fototje  te uploaden  van zn belt te uploaden dan hebben we wat vergelijkingsmateriaal. :P  Ikzelf ga denk ik binnenkort zo'n fma fastmag polymeer pouch (1xM4+2x pistol mag) bijhangen zodat mn extra pistol mag niet in mn gelsoten pouch moet en ik een plaatsje vrij heb om mn m4 mag en pistol mag te steken in de safe zone. 

Dit is mijn 'modulaire' setup, battle belt + h-harness. Afhankelijk van wat ik nodig denk te hebben zitten er bepaalde pouches aan. Zoals het nu zit is het voor de komende Woodland games. 5 mag pouches (midcaps), dumppouch, radio pouch, hydration molle backpack en med pouch voor eten, gereedschap of speedloaders. Afhankelijk van de ruimte zit mijn side arm met een imi holster aan mijn belt of been.

Us8Qr8V.jpg

SnEefVo.jpg