Jump to content
Dutch_Ish

Het grote MAG onderzoek topic

Recommended Posts

Edit van AAC 17-04-16

met het moven van post's wat aan het klooien geweest, nu is Dutch ineens de topic starter :D

Naar aanleiding van wat recente mag-vragen, lijkt het me misschien niet slecht als we onze mag-ervaringen eens zouden centraliseren.

Uiteindelijk kan hier dan misschien een een go, en no-go lijst uit resulteren.

Dus bij deze, knal jullie ervaringen hier maar neer

Ik weet niet of ik het bij de juiste topic doe maar, ik wil graag een tweede en derde magazijn aanschaffen voor mijn A03. Een midcap in de kleur zwart. Welke raden jullie aan?

Hier heel veel problemen met G&G midcaps, bbs bijlven gewoon zitten.

Heb ik ook veel gehad. Haal ze nu bijna na elke skirm open om ze te reinigen. Dan gaat het wel goed. Al meerdere merken bbs geprobeerd. Allemaal hetzelfde.

Heb zelf een g&g gr15. Met standaard hopup had ik problemen met de polymeer midcaps van g&g. Heb deze toen hier verkocht.

Heb nu een prowin hopup en metalen midcaps van g&g werk prima. Laatst nog eens geprobeerd met de polymeer versie en ook hier geen problemen meer mee gehad.

Bij mij is het feeden niet het probleem met de G&G midcaps. De bb's bleven gewoon vaak klem zitten in het magazijn, ze zijn erg gevoelig voor vuil. Nu skirm ik alleen maar op bunkerhill en misschien raken ze sneller vervuild in een buitenomgeving oid. 

Maar ze even snel open halen en schoonblazen na elke skirm scheelt een hoop. Nu eigenlijk nooit meer problemen.

- Cyma 140 rnds midcaps (9€ per stuk volgens mij). Feeden zelfs op 35 rps nog prima.

- Taiwangun flash mags: Voor de grap in dezelfde gun gezet (35+ rps DSG op 7,4). Feeden net zo goed :P

- MAG 190 rnd midcaps: Feeden goed, maar komen nooit tot 190 rounds, max 160 zonder weerstand

- G&G midcaps: Feeden prima, ik vind ze alleen lelijk

- Big Dragon Flashmags: Kut, niet halen

Bij mij is het feeden niet het probleem met de G&G midcaps. De bb's bleven gewoon vaak klem zitten in het magazijn, ze zijn erg gevoelig voor vuil. Nu skirm ik alleen maar op bunkerhill en misschien raken ze sneller vervuild in een buitenomgeving oid. 

Maar ze even snel open halen en schoonblazen na elke skirm scheelt een hoop. Nu eigenlijk nooit meer problemen.

Dit heb ik dus ook BB's blijven gewoon zitten in het magazijn ook als ik handmatig de blokkeerpal naar achter haal. Heb ze de laatste keer helemaal schoon gemaakt met zeep en lucht. Maar toch had ik veel last van misfeeds. De highcaps van specna arms deden het prima in de Prowin.

Ik heb ook de magazijnen van airsoft systems, werken bij mij geweldig! Nog geen 1 keer een misfeed gehad.

En ook nog eens lekker goedkoop :)

Ik hoop dat ze werken, dan bestel ik er meteen meer.

Beetje vervelend dat magazijnen anders werken per replica en hopup kamer.

Specna Arms stock/lonex hopup:

- Specna Arms high caps

- G&G midcaps 120

- Evike BAMF midcaps 190

- ASG flashmags

Met prowin feeden de G&G midcaps niet goed, rest wel.

Oftewel iedereen moet er wel even de replica/hopup bij vermelden.

Beetje vervelend dat magazijnen anders werken per replica en hopup kamer.

Specna Arms stock/lonex hopup:

- Specna Arms high caps

- G&G midcaps 120

- Evike BAMF midcaps 190

- ASG flashmags

Met prowin feeden de G&G midcaps niet goed, rest wel.

Oftewel iedereen moet er wel even de replica/hopup bij vermelden.

Klopt soms, maar veel mensen hebben last dat de BB's gewoon vast blijven zitten in het magazijn. Tenminste dat kom ik tegen na nog wat googlen

Ik heb de PTS EMP midcaps die zich tot nu toe twee volle skirms enorm goed gedragen hebben, het enige waar ik minder over te spreken ben is dat er altijd 4 bb's uitvallen als ik de mag release. Dit doet de standaard Specna Arms highcap ook, en ik snap dat ze gewoon al in de hop-up gedrukt zijn en er dus uitvallen.... maar kan dat anders? Doen andere hop-up units dit anders, of is er een ander trucje?

De mags hebben wel een lichte wobble (zijkanten) als hij in de M4 zit. Misschien dat ik daar nog eens iets op ga verzinnen maar hij blijft gewoon goed feeden.

Dat doen de mags. De hop up heeft hier niks mee te maken.

Sommige mags hebben een extra pinnetje erin zitten. Deze zorgt ervoor dat de laatste b&b ook gebruikt wordt.

Voor mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit. Ik wissel meestal al voortijdig van mag. Niks zo vervelend als in een actie terecht komen en dan na een paar schoten te moeten wisselen.

Ik heb de PTS EMP midcaps die zich tot nu toe twee volle skirms enorm goed gedragen hebben, het enige waar ik minder over te spreken ben is dat er altijd 4 bb's uitvallen als ik de mag release. Dit doet de standaard Specna Arms highcap ook, en ik snap dat ze gewoon al in de hop-up gedrukt zijn en er dus uitvallen.... maar kan dat anders? Doen andere hop-up units dit anders, of is er een ander trucje?

De mags hebben wel een lichte wobble (zijkanten) als hij in de M4 zit. Misschien dat ik daar nog eens iets op ga verzinnen maar hij blijft gewoon goed feeden.

Je hebt de G&G midcaps waarbij de follower uit de mag komt en dus tot de laatste deed. En je hebt hopups, volgens mij retro arme, waarbij er een o-ring onderin de hopup kamer zit die de BBs niet laat vallen. Dat laatste is natuurlijk niet helemaal veilig in de safety zone als je het vergeet.

Modify XTC midcap mags feeden trouwens ook prima. Passen ook fijn in de een Specna Arms lower. Bij bv een G&G CM16 SRXL moet je ze wat bijschuren aan de achterkant (waar die rib ook voor is, het passend maken). De conclusie hier uit lijkt me dan ook dat de magwel van Specna Arms iets ruimer is dan andere merken.

Zijn er nog mensen die de Modify XTC midcap hebben?

Ik zit er aan te denken om zo'n 5 pack te kopen als de ervaringen ermee goed zijn.

Wou eerst de KWA midcaps, maar die passen niet in m'n Magpul lower.

Lees de comment boven je :P.

De KWA midcaps zijn toch hetzelfde als G&G? Grote kans dat je de modify wel passend kunt krijgen.

Lees de comment boven je :P.

De KWA midcaps zijn toch hetzelfde als G&G? Grote kans dat je de modify wel passend kunt krijgen.

Ja, ik zag jouw comment, maar ik vroeg als er nog andere mensen ervaring hebben met dat magazijn :P 

Mijn mail replica schiet ongeveer 23rps en ik speel met 0.30g en niet alle magzijnen feeden goed als ik in burst schiet. 

Ja KWA en G&G is hetzelfde volgens mij. Die spannen in m'n Magpul lower. Niet zo handig om een reload te doen. 

En mijn G&P backup replica heeft een nog smallere lower receiver geloof ik.