Jump to content
Archid

Custom Honey Badger job (barrel extension)

Recommended Posts

Na het zien van het werk van AAC voor Aardvark en Ree heb ik hem een PM gestuurd op het forum met mijn eigen verzoekje.

Na mijn Honey Badger een paar keer uit elkaar te hebben gehaald met wat mods hier en daar leek het me een goed idee om er een iets andere, en sowieso betere, langere loop in te zetten. In plaats van de 313 mm loop heb ik er een Madbull Black Python II van 363 mm voor besteld. Om deze netje te faciliteren moest de HB dus ook een stukje langer worden. Na wat metingen en linksom en rechtsom redeneren zijn we samen tot het model en de maten gekomen, Uiteindelijk heb ik gekozen voor een sober model zonder toeters of bellen. Een die onzichtbaar aansluit op de bestaande immitatie demper die al in de HB zit.

Het resultaat:

VDzbsyl.jpg

YMJcO4t.jpg

Het lengte verschil

8N7x6mu.jpg

Het is niet spectaculair maar een elegante extensie die vooral functioneel is. Ik heb er nog geen tests mee kunnen doen maar de loop sluit mooi aan en met een klein stukje tape er omheen zit hij er strak gestabiliseerd in. Ik verwacht goede resultaten :)

post-962-0-19311600-1458766120_thumb.jpg

post-962-0-95623600-1458766120_thumb.jpg

Dit projectje was vrij snel afgehandeld,

Ondertussen heb ik deze HB extension al wel redelijk onder de knie, dus beste HB owners stuur me gerust een PM indien je ook interesse hebt  ;)

Andere uitvoeringen zijn bespreekbaar.

Na enkele mailtjes tussen Archid -een van onze prilste forumleden- en mij, zaten we al snel op koers, na wat degelijk meetwerk van Archid.

En heen en weer sturen van diagrammetjes en schetjes, ontwierp, en vervaardigde ik deze Honeybadger extension.

Deze extension draait rechtstreeks, in de "suppressor" op de Honeybadger, de originele "tussenring"  (welke dus tussen de cap en suppressor zit)

wordt hierbij niet meer gebruikt, dit zijn trouwens ook allemaal verschillende wilde schroefdraden !

Dankzij mijn vorige project met Ree heb ik de originele "suppressor" parts in mijn bezit gehad, en kon ik de schroefdraden  precies opmeten.

Daar hebben we met dit projectje dus dankbaar gebruik kunnen van maken  ;)

Binnenin heb ik een geleiding voorzien om de innerbarrel te centreren, een eenvoudige maar doeltreffende constructie.

Het geheel is in staal vervaardigt, hierdoor is de cap wel wat zwaarder dan het origineel, maar ziet er wel realistischer uit.

hieronder een schematische voorstelling

gcXMfs57.jpg

Aanvankelijk liet ik (op eigen initiatief) de las onbewerkt om de ietwat ruwe look van echte suppressors te simuleren. 

Maar Archid wou toch liever een "smooth finisch", wat uiteraard geen enkel probleem was, hieronder de foto's alvorens de Extension op de HB ging.

u2j0BXu.jpg

tp1AVw4.jpg

M6xKgVN.jpg

kYcKYx4.jpg

5wEamFC.jpg

1HgeV1T.jpg

Dz825UM.jpg

qvLYUyL.jpg