Jump to content
AAC

Review: SureFire M720V RAID light (Element)

Recommended Posts

Ik wou nog deze SureFire M720V RAID weaponlight replica van Element aan jullie tonen, een van m'n recentste aanwinsten  ;)

De originele SureFire M720V RAID,

is een best gesofisticeerde illuminator met zowel IR als visible light settings , je kan hem hier bekijken de voornaamste kenmerken zijn ;

• Eenvoudig switchen tussen IR en Visible modus zonder gebruik te moeten maken van filters, dit met een zijdelingse switch ipv een draaiende ring rond de bezel,  of de tailswitch dubbel te moeten klikken ofzo.
  • Een QD bevestiging
  • Batterijen kunnen vervangen worden zonder de lamp te demonteren van het wapen

Military use,

Voor zover ik weet zijn de M720V's nergens "standard geissued", je ziet ze dus eerder sporadisch .

Alhoewel je op deze zeldzame groepsfoto van een CIA GRS (Global Response Staff) team

wel alle teamleden ziet met een M720V wellicht hebben hun deze in groepsverband of op "unitlevel" bekomen

ht_jones_group_downrange_lf_150726_4x3_9

Hieronder nog wat "random users" van de M720V je ziet enkele US SOF operators welke deze wellicht persoonlijk hebben aangeschaft.

Opvallend wel , de M720V blijkt wel vrij populair bij  Russische SOF , hij staat dan ook best goed op een AK, tip voor de AK- spelers dus  ;)

VAmYp00.jpg

...........................................................................................................................................................................................................................................................................

De Element M720V RAID replica

Uiteraard heeft het Chinese Element hier ook weer een replica versie van gemaakt.  :)

Deze Element M720V komt in de gekende plastic zak, compleet met een remote switch, en zonder batterijen.

oOSrHRJ.jpg

Wanneer we de lamp nu nader bekijken, treffen we een kunststof behuizing aan, met metalen QD systeem, en metalen bezel.

Hier aan de linkerzijde zie je de "selector switch" met de visible light settings, deze knopjes zijn in plastic uitgevoerd , en voelen eerder wat zwak aan. 

let ook op de markings  :)

1. HIGH (hoge lichtsterkte)
  2. LOW (lage lichtsterkte )
  3. FLASHLT (momentary mode)
  4. STROBE (strobe mode)

Je kan de functies ook bekijken in deze video van Element zelf

sBZpb7I.jpg

Aan de rechterzijde zien we de IR settings , maar deze zijn enkel decoratief, deze Element M720V heeft GEEN IR mode !

CluTIm3.jpg

Hier aan de bovenzijde zien we het QD mechanisme, dit is zeer degelijk en robuust uitgevoerd (full metal)

uP9uE9k.jpg

Hier aan de onderzijde zien we in het midden de switch van de lamp zelf (in het midden) deze is waterdicht uitgevoerd.

en de release latch van het battery cover

PlP7oY4.jpg  

Vooraan in de metalen bezel een CREE XRE Q5 led welke een 200 lumens zou moeten garanderen, in alle geval best een fel lampje  

KP7eVXt.jpg

Hier het QD systeem wat nader bekeken hier in de geopende stand 

SNm3kza.jpg

YyWdHK6.jpg

SureFire markings achteraan de battery cap, zoals gewoonlijk "weggecamoufleerd" met een marker maar even eenvoudig terug te verwijderen

2tfZgTx.jpg

De meegeleverde remote pad met twee pressure switchen ,  een metalen  plug, en kan over een picatinny rail geschoven worden.

llHwxxv.jpg

a0oPfkD.jpg

v8GG0ht.jpg

Je kan het volledige fotalbum ook hier bekijken

...........................................................................................................................................................................................................................................................................

Pro's & Con's 

+ acurate replica compeet met markings                                                           - plastic body

batterijen kunnen vervangen worden zonder lamp te demonteren          -  prijs

+QD systeem                                                                                                           - dure CR123 batterijen niet inbegrepen  

+ remote switch included                                                                                      - vrij zwaar en "bulky" design                                      

+ makkelijk te bedienen                                                                                         - plastic batterij deksel en draaiknoppen.

+ strobe functie

OA te vinden hier bij Airsoftpeak

in BLK

6.JPG

De FDE / TAN is wel aangekondigd maar blijkbaar nog niet beschikbaar

hoi aac weet jij of de Night Evolution Dual Remote gaat passen op dit lampje en de element PEQ.

alvast bedankt.

wil de twee graag combineren met een switch.

ja die bedoelde ik, maar kon niet echt vinden of deze op de lamp gaat passen.

heel erg bedankt  moet ik hem binnen kort maar effe bestellen.

Derp ik heb hem ook gister binnen gekregen maar helemaal vergeten hier foto's te plaatsen :). Had mijn M300 Scout repro van Night Evolution er ook op gezet, moet alleen nog de dual pressure switch binnen krijgen en dan is hij zo goed als af op de rail covers na dan. Btw AAC is dit een beetje de correcte positie voor de PEQ want kon niet zo snel vinden waar ze hem normaal plaatsen, dit leek me een handige plek voor als ik de dual pressure switch straks heb.

3oWjAa1h.jpg?1

AAC is dit een beetje de correcte positie voor de PEQ want kon niet zo snel vinden waar ze hem normaal plaatsen, dit leek me een handige plek voor als ik de dual pressure switch straks heb.

Kan je een wat betere, grotere foto met Imgur uploaden aub  ;)

Daar staat hij pakweg in 90% van de gevallen ja, zo kan de IR beam (of flashlight bij Airsoft) nog net langs de frontsight schijnen

wil je de C-clamp techniek kunnen toepassen kan je hem beter op 3 of 9 h positie zetten

Best-Tactics-Featured-Image1-400x250.jpg

JTMZN7N.jpg

Dit is iets duidelijker :D. Okey en ik houd er meer van om hem of bij de RVG direct vast te pakken of met de kant van mijn hand waar mijn pink zit tegen de grip aan en dan aan de rail vast, daarom wil ik nog rail covers zodat het was fijner is om de rail vast te pakken :).

Ik heb weliswaar niet jullie mooie lampie, maar in combinatie met een PEQ heb ik het zo (helemaal met iets meer gewicht voor). Met mijn hand over de AFG en vinger op de pressurepad dan zit mijn duim aan de andere zijde tegen de front sight. Een iets teruggedraaide C clamp zeg maar. Zonder flashlight zou ik de PEQ waarschijnlijk wel op 3 uur zetten en hem met een c clamp vasthouden.

hIa9mPQ.jpg

Net als Rebel speel ik ook wel eens met een RVG grip, maar bij mij is dat voornamelijk een handstop. Eigenlijk zou ik een iets langere rail willen hebbe n voor een betere houding en ruimte.

Ja ik gebruik het inderdaad meer als een handstop dat bedoelde ik :). Waar heb je die offset mount gevonden Mata? Ik denk dat als ik geen CQB met donkere plekken of geen night skirm speel ik een van de twee licht bronnen eraf haal en thuis laat. Ze zijn handig maar niet perse nodig, daarnaast is de replica al heel erg front heavy doordat de hele outer barrel een stuk staal is, waar dit normaal het lichtere ZnAl is en waardoor ik dus hem niet nog meer front heavy wil maken.