Jump to content
Gryphon

[NBB] Tokyo Marui Mk23 SOCOM

Recommended Posts

Door deze video (GBB pistol met tracer unit) heb weer iets nieuws op m'n verlanglijstje :D

Picture246.jpg

In tegenstelling tot vrijwel alle gas pistols heeft de TM Mk23 géén blowback, oftewel NBB: non-blowback. Dat maakt 'm wat minder populair (behalve onder Metal Gear Solid fans), maar het kent ook een hoop voordelen:

• Het gasverbruik is een stuk zuiniger doordat de slide niet gecycled hoeft te worden, waardoor je met gemak 2 magazijnen kunt leegschieten op één vulling. Dit betekent ook dat-ie met koud weer beter presteert dan de meeste pistols.
  • Met name op green gas zorgt het heen-en-weer klappen van de slide voor aardig wat stress op het binnenwerk. Een gebroken slide of hammer assembly is dan ook geen uitzondering bij (kunststof) GBBs. Een NBB is een stuk duurzamer.
  • De blowback, hoe gering dan ook, beïnvloedt je accuracy. Bij een NBB heb je daar geen last van.

Airsoft snipers kiezen vaak voor de TM Mk23 omdat de silencer echt werkt, en aangezien de Mk23 TM's meest zuivere pistool is kun je dus nog iemand uitschakelen op flinke afstand zonder gehoord te worden  :ph34r: Best leuk allemaal.

Maar ik kreeg er pas écht zin in toen ik die jongen met een tracer unit zag spelen. Bij een GBB zou je aardig wat gewiebel op je outer barrel hebben met zo'n zware unit aan je loop, maar met een NBB heb je nergens last van. Nou heeft de Mk23 een beetje eigenwijze threading (16mm) maar daar is natuurlijk wel weer een adaptertje voor. Lekker de CQB John Wick uithangen met een laserpistool :D

Optelsommetje:

Tokyo Marui Mk23 SOCOM: $ 150

Tokyo Marui Full Auto Tracer: $ 73,99

14mm adapter: £ 14

Pakweg € 224, ex. shipping en invoer. Pfoeh.

AC-MSC-TM0100_1-800x533.jpg

socom-mk23-3.jpg

Die TM NBB Mk23 vind ik eerlijk gezegd de absolute anticlimax  :(

Crusader zocht er destijds ook een, en we hebben het er toen ook uitgebreid, over gehad hier op AE

zo'n Mk23 is best een groot pistool, ( in .45 in de realiteit ! ) wanneer je dan de trekker overhaald lijkt het wel een tacker  :D

• Het gasverbruik is een stuk zuiniger doordat de slide niet gecycled hoeft te worden, waardoor je met gemak 2 magazijnen kunt leegschieten op één vulling. Dit betekent ook dat-ie met koud weer beter presteert dan de meeste pistols.
  • Met name op green gas zorgt het heen-en-weer klappen van de slide voor aardig wat stress op het binnenwerk. Een gebroken slide of hammer assembly is dan ook geen uitzondering bij (kunststof) GBBs. Een NBB is een stuk duurzamer.

Deze eigenschappen zijn natuurlijk wel een stuk economischer  :)

Maar ik kreeg er pas écht zin in toen ik die jongen met een tracer unit zag spelen. Bij een GBB zou je aardig wat 

op je outer barrel hebben met zo'n zware unit aan je loop, maar met een NBB heb je nergens last van  :D Nou heeft de Mk23 een beetje eigenwijze threading (16mm) maar daar is natuurlijk wel weer een adaptertje voor.

Sja das dan ook wel zo denk   -_-

• De blowback, hoe gering dan ook, beïnvloedt je accuracy. Bij een NBB heb je daar geen last van.

kom op Gryph ben je nu Spartan of niet ? het moet toch wel een beetje realistisch en uitdagend blijven he  :lol:

9200000023287826.jpg

Ik weet dat je een Tokyo Marui fanboy bent, maar deze Umarex GBB Mk23 lijkt me bv, toch wel een stuk vetter hoor  ;)

Of deze KWA GBB Mk23 met suppressor

Het is vooral bedoeld als sidearm voor snipers, daarvoor is het echt een topding qua range accuracy en stilheid :P

ik wil ook nog een tracer voor mn glock, twijfel tussen er zelf een inbouwen in een osprey silencer of ook die tm tracert nemen.

Het is vooral bedoeld als sidearm voor snipers, daarvoor is het echt een topding qua range accuracy en stilheid :P

Vanuit  airsoft- gameplay perspectief geloof ik best dat die TM Mk23 top is.

Mja, als er één sidearm is die je (out of the box) outdoor als primary zou kunnen gebruiken, dan is het deze. Lijkt me dan ook best leuk om een keer te doen :D

@AAC: Haha, die nietpistool-vergelijking snap ik wel. Die LAM unit mag van mij lekker in de doos blijven, of er moet een véél sterkere LED bulb in.

Ja die LAM is best bulky, kun je denk beter een gewone SureFire X300 nemen

27035d1417663569-accessories-new-mark-23

Deze Insight AN/PEQ 14 (LAM 1000) vind ik eigelijk mooier dan de H&K LAM , maar voor zover ik weet,  is er nog geen replica van  :(

c0108806_13204177.jpg   

Weet hier iemand of de magazijnen van de MK23 compatible zijn met andere tokyo marui side-arms? Deze replica lijkt me onwijs leuk om te hebben in cqb-environments (aangezien ik bij 'The Manor te Waalwijk' bekend sta als 'The Backstabber'. Echter denk ik alleen de replica aan te schaffen, mits de magazijnen ook bruikbaar zijn in een side-arm met blowback.  Dan heb ik de keus om lekker stil te zijn of realistisch en awesome blowback te hebben.

Cool ding heb zelf  gisteren een springer TM mk23 besteld voor de heb zoek nu een Lam unit voor weinig :D , maar ik zie mijn GBB TM niet in No-Time breken met We-Nuprol  , zit ook deels metaal in de slede verwerkt :D

Heb een TM Foliage Warrior 4,3 

Heb er zojuist ook 1 binnen gekregen. Wat mij het eerste opviel is dat de totale lengte veel langer is dan ik dacht, de body met lampjes gedeelte vrij useless is en dat het geluid met demper awesome is. Verder kan ik er nog weinig over zeggen!

Heb er zojuist ook 1 binnen gekregen. Wat mij het eerste opviel is dat de totale lengte veel langer is dan ik dacht, de body met lampjes gedeelte vrij useless is en dat het geluid met demper awesome is. Verder kan ik er nog weinig over zeggen!

Same same, ding is best wel lang met die silencer en je moet goed je trigger vinger trainen met deze replica XD.

Fantastisch model deze MK23, ik heb slechts een spring versie, maar dit geeft al een goed indruk, en gevoel.

oor mensen met kleinere handen is hij wel wat minder geschikt , denk ? :(

Klopt wel ik met mijn kleine handen moest ook wennen aan de grote, maar went snel vind ik zelf.