Jump to content
cortez

Action Army AAC-21 green gas sniper

Recommended Posts

Beste mensen, 

stel ik ben eigenwijs en ga tegen een ieders advies in als beginner voor een airsoft sniper rifle.... hoe denkt men hier over de Action Army AAC-21 green gas sniper?

Als ik reviews bekijk op youtube van zowel amerikaanse als duitse airsoft reviewers zijn ze vrij lovend over deze replica, ik vroeg mij echter af of er mensen zijn die er ervaringen mee hebben of commentaar zouden hebben op deze keuze.

Ter info waarom ik hiervoor zou kiezen: ik vind hem er ten eerste tof uitzien, daarnaast is hij voor een sniper niet overdreven lang en naar wat ik begrijp van de reviews is hij voor een out of the box sniper rifle wat accurater dan de meeste spring rifles.

Ik hoor graag jullie meningen :-) 

PS; ja ik ben zo'n eigenwijze beginner die toch echt met een sniper wil beginnen ;-)

Groet Daan

Denk dat je vooral gaat zitten sukkelen met inconsistentie tgv gastempertuurverschillen.

"PS; ja ik ben zo'n eigenwijze beginner die toch echt met een sniper wil beginnen ;-) "

Niet erg,  daarvoor hebben het "Te Koop" forum  ;)

Beginnen met een sniper is op zich wel te doen, het probleem is alleen dat iedere stock sniper afbreuk doet aan de beleving. Je schiet geen meter verder dan een AEG, laat staan accuraat. Het komt er op neer dat je tegen het gros van de spelers in het nadeel bent en dat dat je spelbeleving niet ten goede zal komen. Dat is voornamelijk waar het om draait, bescherming tegen jezelf :P.

Daar komt nog bij wat aac zegt, gas is erg afhankelijk van de temperatuur en kan erg inconsistent zijn. Je kunt dan beter voor een bolt sniper gaan met een veer (in ieder geval om te beginnen). En dan specifiek, met het oog op de toekomst, een type VSR (JG BAR-10 / TM VSR-10) of type 96 (bv Well MB01). Deze 2 types hebben de meeste uograde mogelijkheden.

Zoals in zoveel dingen is er binnen de sport een bepaalde norm. Zoals in zoveel dingen is het niet per definitie verkeerd daar vanaf te wijken. Als jij dat een tof ding vind en je wil daarmee gaan spelen en je word daar blij van dan zeg ik ga ervoor. Laat anderen je er niet van weerhouden de hobby uit te oefenen zoals jij dat wil.

Het is denk ik alleen wel zo dat je zeker moet weten dat je er geen spijt van krijgt. Het is ook geen goedkope aankoop. Als het om gas sluipschutter replica's gaat zijn de Tanaka's veel gebruikt. Het is veel werk om die consistent te krijgen door bijvoorbeeld je magazijnen te gaan tappen wat neer komt op een HPA conversie. Heb wel horen zeggen dat de AAC een Tanaka kloon is.

Echter, upgraden is ook echt zo'n airsoft 'ding'. Als jij een replica out of the box wil gebruiken of met minimale toepassingen dan kan dat natuurlijk ook. Belangrijkste is dat je plezier hebt in je hobby in wat voor hoedanigheid dat ook maar is.

Ik kan mij trouwens herinneren dat iemand op dit forum een AAC heeft en daar ook wel iets positiefs over heeft gezegd.

Als ik me niet vergis is deze gebaseerd op de m700 van tanaka.

Volgens mij zijn de mags uitgerust met een dubbele cilinder waardoor er een betere consistentie zou zijn.

Heb me zelf ook verdiept in deze sniper omdat hij ook bij mij op het lijstje staat.

Bij sniper-as.de is hij het goedkoopste in de eu wat kan gevonden had.

Thanks voor de snelle reacties mensen! die dubbele cilinder klinkt al een stuk beter dan de inconsistentie die eerder genoemd werd, al moet ik zeggen dat de TM vsr-10 Pro met chrome finish toch ook wel erg mooi is.... vervelend dat eeuwige zoeken, je ziet steeds weer nieuwe dingen die je wil hebben haha ;-)

Ik denk dat ik tussen de TM vsr-10 pro en de AAC21 zal gaan kiezen, afhankelijk van de upgrade mogelijkheden in een later stadium van mijn airsoft leven ;-) 

Let wel dat als je kijkt naar een TM VSR-10 ten opzichte van een JG BAR-10 dat je bij de TM vooral voor de externals betaald, volgens sommigen is zelfs dat verschil minimaal (kleuren en finishes daar gelaten). Intern moet daar meer aan gebeuren dan een BAR-10, in ieder geval als je gefaseerd zou upgraden. De BAR-10 schiet out-of-the-box als een stukje harder en daarmee zou je met alleen een barrel en hopup upgrade al lekker kunnen skirmen. Van wat ik heb gelezen moet je bij de TM direct ook andere zaken upgraden om aan een hogere FPS te komen.

De lagere fps van de vsr was mij ook opgevallen, er wordt echter ook op meerdere topics en sites gemeld dat hij een stuk nauwkeuriger is dan andere spring snipers, nog maar ff goed onderzoek doen voordat ik kies :-)

Nauwkeurigheid komt door de hopup en barrel als eerste. Bij beide vervang je die direct als het kan. Ja, de VSR is uit de doos iets accurater tot ca. 40 meter. Wat iedere aeg ook schiet, dus dat is geen voordeel van de VSR, niet prijstechnisch iig :).

Ik ben er al uit, wordt een rifle die ik niet genoemd heb maar waar ik makkelijk onderdelen voor kan vinden: de WELL MB01. Een hoop upgrades op de markt van zowel bekende en duurdere als de goedkopere tuning merken. Bovendien een hoop research naar gedaan door andere wat mij een hoop werk scheelt haha ;-)

Heel verstandig, mooi meeliften op andermans ervaringen. Zo kom je qua kosten vaak het beste uit. Ik hoop dat het sniper platform (de speelstijl) ook goed bij je past, want daar draait het uiteindelijk natuurlijk om.

Ik ben er al uit, wordt een rifle die ik niet genoemd heb maar waar ik makkelijk onderdelen voor kan vinden: de WELL MB01. Een hoop upgrades op de markt van zowel bekende en duurdere als de goedkopere tuning merken. Bovendien een hoop research naar gedaan door andere wat mij een hoop werk scheelt haha ;-)

Plus je kunt hem lekker gefaseerd upgraden! De cylinder en trigger zijn namelijk best ok.

Als je voor de MB01 gaat neem dan in ieder geval een Action Army hopup, er is geen betere (Wel een heeft airsoftpro.cz onlangs een nieuwe L96 hopup uitgebracht die ongeveer hetzelfdr zou moeten zijn). En een goede barrel, bucking en nub. Check mijn budget sniper topic over de MB01 voor meer info.

Heb je topic gelijk gelezen, zeer duidelijk :-D direct een lijstje van upgrade parts samengesteld. Nu maar is gaan inschrijven bij de NABV anders wordt het nog lastig met replica bestellen