Jump to content
Sign in to follow this  
E-poch

Gears vraagje

Recommended Posts

Ik zie op verscheidene airsoft webshops het volgende staan bij bijv. SHS gears, 16:1, 32:1, 18:1 etc.

Wat wil dat precies zeggen? een verhouding tot..?

Heb werkelijk geen idee hier, maar ik heb geloof ik mijn A03 verpruts tijdens full auto.

Dus ik dacht, ach ik wil het toch gaan upgraden.

E-Poch.

De standaard specna arms gears zijn 18:1, in veel replica's zelfs. Een hogere snelheid krijg je door lager te gaan, 16:1 of 13:1. Minder tanden om zo snel mogelijk rond te zijn. 32:1 is bv meer richting torque. Meer tanden om de kracht over te brengen om een zwaardere veer te trekken. (Volgens mij was het van bevel naar spur gear? Correct me if Im wrong)

Wat is er mis met je A03? Want die tandwielen kunnen wel wat hebben. Of je motorhoogte moet niet goed gestaan hebben.

nou, weet ik niet precies. 

Ik heb een A03 versie met een ascu gen 4 gekocht. afgelopen weekend ff hier thuis in de gang getest op semi en dat ging goed.

Tot ik full auto selecteerde, magazijn was niet eens leeg ( had de standaard BB zakje van SA erin gegooid), hield het op.

Doet niks meer. ben ff mijn accu helemaal aan het opladen.

Kijken of het daar aan kan liggen, weet ik het.

net ff snel de accu er in gestopt.

Geeft 1 piepje bij safe en 2 bij semi en voor de rest geen geluid.

Wat het eerst wel deed.

zie, heb het amper een week of 2 en nu al kapot. 

Ik kan mijn moeder al horen, haha.."je moet ook overal aan zitten".

Volgens de manual is die dubbele piep bij semi/auto een error:

- motor te strak

- gears te strak geshimd of vast

- motor te slap

- kapotte batterij

- kapotte gears

Wat voor een accu gebruik je? Lipo/nimh?

Je kunt de motor schroef licht verstellen, dus motor iets losser zetten en kijken of dat werkt. Niet te veel.

Ik vermoed haast, omdat je zegt dat het bij full auto mis ging, dat de piston nu volledig gespannen staat en je motor hem niet over het laatste tandje heen krijgt.

Toch denk ik dat je de gearbox even los moet halen en in ieder geval de motor hoogte goed moet zetten. Zit de standaard veer er nog in? Zo ja dan zou je ook direct de m90 (of als je een m100 hebt die) moeten plaatsen.

Je woont vast niet in drenthe zeker? Anders zou ik zeggen kom even langs :). Gears vervangen is in ieder geval niet direct aan de orde.

Nou ik ben blij dat er hier mensen zijn die wel weten wat ze doen :D ik dus nog niet.

kan ik alleen maar van leren.

Mata, ik woon in Zwolle, dus Drenthe is niet zo ver.

Waar zit je precies dan? En als je het aanbied wil ik best langskomen, graag zelfs.

Moet ik zoiets nog aangeven op de NABV site, wanneer ik in dit geval mijn replica naar jou toe vervoer?

Ik had wel zoiets gelezen, maar weet het niet zeker.

Ik zit in Assen. Helemaal als je voor het eerst de boel open haalt kun je nog wel eens de weg kwijt raken over hoe alles moet functioneren, maar als je het eenmaal gezien hebt is het redelijk eenvoudig. Daarnaast heb ik ook een A03 en andere specnas op de werkbank gehad dus ik weet wat ik kan verwachten :P

Denk dat we dan even wat moeten afspreken in PB, maar ik zit over het algemeen wel krap in tijd en afhankelijk van wat het issue precies is kan het iets meer tijd kosten dan een avondje :(.

Was hij trouwens gedowngrade door gunfire? Of is ie tweede hands?

Heb het zo nieuw gekocht en ik denk dat het niet gedowngrade is.

Deze A03 met ascugen4 is trouwens niet meer beschikbaar. 

Kort nadat ik het besteld had, was het al niet meer te verkrijgen, dus ja..

Zat een papiertje in de doos dat ze het getest hebben met ca.400 fps.

Over het algemeen kan ik ook alleen maar in het weekend.

Tenminste tot April en dan ben ik een maandje in India tot Mei.

Komende weekend al afspraken en vanaf volgend weekend wintersport.

Wat je zou kunnen doen is de veer vervangen. Bijvoorbeeld de bijgeleverde m90 plaatsen of een m100 halen. Zodra je de veer er uit haalt trek je de piston iets naar je toe en probeer je de tandwielen iets door te laten draaien tot je de piston helemaal vrij weer naar binnen kunt duwen. De tandwielen kunnen maar 1 kant op. Dan de mindere veer plaatsen en kijken of het weer gebeurd.

Ik heb een tijd terug een demontage voor specnas geschreven die je helemaal kunt volgen. Als het goed is hoeft dr gearbox helemaal niet los op deze manier.

Ik heb je handleiding een paar keer gelezen, anders was het me niet gelukt om het voor 80% uit elkaar te halen.

Mijn dank daarvoor, want ik zie het niet zitten om het helemaal weer terug te sturen naar Polen als het niet nodig is.

Afgelopen weekend heb ik het al een keer los gehaald tot ik de motor zag.

Weet niet precies hoe ik de kabels los moet koppelen, want er is geen ruimte om dat te doen.

Kan ik de motor naar binnen drukken zonder dat ik wat sloop, zodat ik de kabels kan loskoppelen?

of is er een andere manier?

P.S.: alles is nog standard, zo out of the box. heb nog niks aan upgrades o.i.d. ervoor aangeschaft.

Oh en het hoeft ook niet meteen hoor, tiet zat, kan vaak alleen die tiet niet vinden. :P

De motor zou je voorzichtig iets naar buiten kunnen halen en de connectoren kun je met een punttangetje voorzichtig los trekken. Door de blokkering kan de motor een beetje vast zitten omdat ie vermoedelijk half kracht zet op de eerste gear. Hou bv even een inbus onder het plastic voetje van de motor om hem zo er uit te trekken.

Gedaan wat je eerder zei en ook ff de veer omgewisseld. 

Helaas. nog steeds de enkele piep bij safe en een dubbele piep bij semi.

Laat maar ff weten wanneer je terug bent van vakantie als je wilt.

Misschien dat we dan een keer kunnen afspreken.

ik heb er nog niet zo'n haast mee, aangezien ik nog heel wat moet regelen voor mijn werkvisum voor India en zo.

Heren i.e.g. heel erg bedankt voor de input.

De hop up unit is standaard ICS, deze zijn niet verwisselbaar met aftermarket units (de prowins etc.)

waar moet ik rekening mee houden bij het uitzoeken van een cylinder head en nozzle?

Cheers!

Dat bedoelde ik ook, heb zelf ook een CXP replica van ICS. De hop up is dus niet te verwisselen. Bij de cylinderhead en air nozzle moet je opletten dat de cylinderhead in de GB past, dat de nozzle van de cylinderhead lang genoeg is en ook dat je air nozzle lang genoeg is en niet te lang zodat hij goed bbs feed. Btw maar als het niet kapot is waarom zou je dan je cylinder head en nozzle vervangen of is de air seal zo slecht?

Mijn airseal is prima, voor zover ik kan beoordelen

maar, dit was mijn vraag

Eventjes dit topic een nieuw leven inblazen... B)

Passen de SHS 13:1 gears ook in de nieuwe split gearbox van ics? of zijn deze alleen voor V2/V3 gearboxen?

Cheers!

jouw antwoord

Gears zijn als het goed is gewoon compatible, volgens mij is alles gewoon compatible zolang het V2 is, denk dat je alleen moeite krijgt met de juist cylinder head en nozzle vinden. Oh en natuurlijk de hop up unit.

waarop mijn reactie was

De hop up unit is standaard ICS, deze zijn niet verwisselbaar met aftermarket units (de prowins etc.)

waar moet ik rekening mee houden bij het uitzoeken van een cylinder head en nozzle?

Cheers!

volgens mij raken we elkaar een beetje kwijt....

Ik volg het nog hoor :). Waar ik echter een beetje verward raakte is dat ik in mijn eerste antwoord al aangaf dat de hop up units van ICS een eigen design is en toen jij antwoordde zei je dus precies hetzelfde wat ik al had proberen te zeggen XD. Dat bedoelde ik in mijn vorige post dan ook, dat ik het al had aangegeven. Maar om het niet nog meer verwarrend te maken.

Zover ik weet is alles V2 Gearbox compatibel, maar je zult goed moeten uitzoeken wat de lengte van de air seal nozzle is en of deze overeenkomt met een standaard M4 nozzle en daarnaast moet je kijken of de cylinderhead ook het zelfde is als een V2, dat weet ik niet zeker. Daarnaast weet ik niet hoe het zit met de piston en cylinder design vanwege de blowback.

Maar voor gears hoef je dus geen speciale op te zoeken XD. 

Ik dank je voor je hulp, maar ben redelijk nieuw als het gaat om het upgraden van AEG's.

Het verhaal is mij niet helemaal duidelijk....

Even een (of meerdere) stapje(s) terug...Waarom moet ik cylinderhead en nozzle vervangen als ik andere gears (13:1) wil installeren? 

Cheers!

Ik dank je voor je hulp, maar ben redelijk nieuw als het gaat om het upgraden van AEG's.

Het verhaal is mij niet helemaal duidelijk....

Even een (of meerdere) stapje(s) terug...Waarom moet ik cylinderhead en nozzle vervangen als ik andere gears (13:1) wil installeren? 

Cheers!

Oh zo was je in de war geraakt nu snap ik het my bad. Nee dat hoeft dus niet, ik probeerde alleen op te noemen wat er allemaal in de split gearbox compatibel is met de standaard V2 gearbox en dat is bijna alles wel.  Als je naar 13:1 gears wil gaan, dan hoef je niet meer te doen dan een ander gear setje te halen en de gears te shimmen. Waar ik je wel op wil wijzen is dat het ook slim is om AOE te corrigeren en dat je bij het installeren van 13:1 gears te maken kan krijgen met premature engagement, maar dat is afhankelijk van andere onderdelen zoals de motor en welke batterij je gebruikt.