Jump to content
Patje

NABV verbied Carnavals Skirm..

Recommended Posts

Vol verbazing  heb ik het volgende net gelezen! ik snap dat dit boven de rivieren minder leeft.. maar bv een halloween skirm mag dus ook niet..

Geen toestemming NABV avondskirm in carnavalskostuums

Op 5 februari staat bij Airsoft Training Center in Helenaveen een avondskirm gepland in het thema carnaval. Het organiseren van skirms waarbij spelers verkleed zijn als Roodkapje, konijn, piraat of Prins Carnaval past niet binnen de filosofie en regelgeving van de NABV. 

De aantrekkingskracht van het carnavalsfeest en de wens om daarmee een koppeling is te begrijpen. Toch zijn verkleedpartijen niet toestaan. Het is voor de NABV niet mogelijk om op deze regel een uitzondering te maken. Ook niet met carnaval. De NABV betreurt het als hierover onduidelijkheid is ontstaan. "

Wij zullen ons evenement dus veranderen naar een normale avond event

jammer dit... ben benieuwd wat jullie vinden

Tja, buiten het feit dat ik Carnaval ook niets te maken vind hebben met Airsoft en helemaal geen interesse heb in dit soort events gaat het me wel een beetje ver. We verkleden ons elke skirm als van alles en nog wat, maar iets ludieks mag kennelijk niet. Ik vraag me af waar ze dan de grens trekken.....

Tja, buiten het feit dat ik Carnaval ook niets te maken vind hebben met Airsoft en helemaal geen interesse heb in dit soort events gaat het me wel een beetje ver. We verkleden ons elke skirm als van alles en nog wat, maar iets ludieks mag kennelijk niet. Ik vraag me af waar ze dan de grens trekken.....

Ja dacht ik ook al, is zo'n Skirm sowieso niet al een verkleedpartij ?

Ik vind het de grootste bullshit dat de NABV zich hier mee bemoeit. Het feit dat wij zuiderlingen ons verkleden staat los van airsoft. Nu is er een orga die hier een thema skirm mee maakt en dan gaan ze dat verbieden omdat het ze zich niet willen koppelen aan carnaval????

Waar en wanneer stopt dit zinloze gedrag van de NABV. We verkleden ons verdomme op iedere skirm!

Vorig jaar was er een kerst skirm waar ze als kerstman rond liepen, mocht dat dan ook niet of zo?

Ik vind het persoonlijk de grootste onzin. Als je je druk moet maken dat airsoft verboden wordt omdat er een klein deel van je leden tijdens carnaval gaan skirmen in carnavalskleding. Dan vraag ik me af wat ze al die jaren hebben gedaan als bond.

Maar ja een andere bond is er niet dus we zullen het er mee moeten doen.

Niet omdat het kan, maar omdat het moet.

Mijn mening is nog steeds het zelfde! Jammer dat het niet mag. Wel goed dat er nu duidelijkheid is!

De NABV is geen bond maar een vereniging met 10.000 leden. Natuurlijk is het mooi dat ze airsoft in NL voor ons mogelijk hebben gemaakt..

Ik weet dat er iemand bezig is met een 2e vereniging.. of die beter wordt dat weet ik niet.zoiezo of we dit wel moet willen geen idee. Binnen de Nederlandse wetgeving zijn er nog veel dingen ook best krom met betrekking tot airsoft.. Denk wel dat het goed is dat de NABV er voor waakt dat het inderdaad niet uit de hand loopt.. Maar goed soms een leuk thema ergens omheen moet kunnen. Echte militaire trainen ook niet alleen in uniform....