Jump to content
Robske79

nieuwe sniper

Recommended Posts

Voor welke barrel ben je uiteindelijk gegaan en zou je kunnen laten weten wat nou de uiteindelijke totale kosten zijn. Snipers zijn altijd zo cool maar ik vraag me af of je met een goggle of mask deze wel fantastisch kan gebruiken. 

Ik heb toch 6.03 van ML gepakt in de lengte van 470mm. Mocht ik hier niet tevreden over zijn dan ga ik een iets langere pakken, maar wel weer een 6.03. Dit ivm het verbruik van CO2 of lucht.

Totalen kosten tot nu toe inclusief 50 CO2 patronen zijn €450. Qua range en FPS moet ik nog ff wachten totdat alles compleet is en ik een FPS meter beschikbaar heb.

Voor wat betreft goggle of mask. Ik speel met een bril zonder mask en dat werkt goed. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Novritsch die speelt ook met masker en heeft er gezien zijn treffers niet heel veel last van.

Ik heb toch 6.03 van ML gepakt in de lengte van 470mm. Mocht ik hier niet tevreden over zijn dan ga ik een iets langere pakken, maar wel weer een 6.03. Dit ivm het verbruik van CO2 of lucht.

Totalen kosten tot nu toe inclusief 50 CO2 patronen zijn €450. Qua range en FPS moet ik nog ff wachten totdat alles compleet is en ik een FPS meter beschikbaar heb.

Voor wat betreft goggle of mask. Ik speel met een bril zonder mask en dat werkt goed. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Novritsch die speelt ook met masker en heeft er gezien zijn treffers niet heel veel last van.

Ik bedoelde qua mask meer eentje zoals paintball en dan specifiek de dye i4, ben een bril drager dus een bril zelf wordt het niet of het moet er een zijn met inserts. Gebruik op dit moment een bolle goggle en die zit prima, enigste nadeel is het foggen. 

Rebelattack,

Ben even uit de running maar verwacht in juli weer lekker door het bos te rennen (vooral B&A). Als je wilt mag ke mijn Dye i4 wel uitproberen. Gewoon een dag mee spelen. Ik vind hem geweldig maar op die manier kan je zelf een beeld vormen.

Rebelattack,

Ben even uit de running maar verwacht in juli weer lekker door het bos te rennen (vooral B&A). Als je wilt mag ke mijn Dye i4 wel uitproberen. Gewoon een dag mee spelen. Ik vind hem geweldig maar op die manier kan je zelf een beeld vormen.

Oh dat is super aardig, in Juli wilde ik zeker nog een paar keer gaan en de groep waar ik normaal mee ga gaan ook vaak naar B&A omdat het voor hun een locatie in de buurt is. Alleen al passen zou goed zijn hoor :). Tegen die tijd dan moet ik maar even kijken wanneer je gaat spelen :).

Zo weer even een update. Afgelopen maandag kreeg ik mijn pakketje binnen van Mancraft. Ik moet zeggen dat er toch wel wat aandacht is besteed aan de verpakking. Het ziet er goed uit en alles is fatsoenlijk verpakt

ABaoTid.jpg

p6bt6MY.jpg

5gGTtuc.jpg

dSkZ445.jpg

Het inbouwen stelt echt niet veel voor. Er zit geen handleiding bij maar die heb je niet nodig. Er staat een filmpje op de site en op youtube kun je er ook wel over vinden.

Het enige waar ik tegen aan liep was de metalen pin die in de bolt zat. Deze had ik over het hoofd gezien waardoor ik eerst dacht dat het niet paste. Pin eruit en alles past en werkt prima.

T.z.t. gaat er toch wel een andere regulator komen. De regulator van mancraft zelf is niet helemaal optimaal. Dit had ik ook al op verschillende fora gelezen maar ja soms wil je dingen zelf ervaren. Het probleem is dat je hem niet echt fatsoenlijk kan afstellen en dat dit met redelijk grote sprongen gebeurt. Verder is de schaal verdeleling ook niet optimaal op de manometer. Voor nu werkt het allemaal naar behoren en ben ik er wel tevreden over.

Volgende stap is uitzoeken hoe ik hem stiller krijg.

s6xEiNC.jpg

En nu wachten op men stock pouch en bipod

Vandaag weer ff aan het afstellen geweest. Begin langzaam aan gek te worden. De standaard regulator van mancraft gaat volgende maand extra vervangen worden.

Heb hem vandaag door een crono geschoten. Daar schrok ik toch wel van. Een afwijking van soms 50 fps. Ik merk het ook met schieten. Soms komen de bb's nog geen 30m ver.

Ik ga ook maar een langere schroef kopen om de hop up af te stellen. Wat een gepriegel is dat nu.

Ook bij mij vallen de valken .36 erg tegen. Op 60m had ik maar 3/10 raak op een A4. Op 45m met .20 was het 10/10 in een groep van 15 15cm. De valken bb's vlogen ook letterlijk alle kanten op. Sommige hadden een mooie strakke baan, maar de meeste vlogen naar lnks of rechts.

24 jullie ga ik naar the valley om mijn sniper te testen. Ben benieuwd.

.33's van G&G zijn ook prima BB's!

Maar, ik zou eerder voor Green devils gaan in .30's.

Ben zelf ook tevreden over green devils maar dacht misschien nog wat andere opties en er is nog een nieuwe bio bb van .36 en .40 uit amerika maar die zijn 21-23 dollar per duizend.

Denk zo dat ik bio shot bedoel, zag er laatst (hier?) een video over. Ik speel zelf nog niet met een sniper dus .30 is toch het maximum wat ik zou gebruiken op <360 fps builds, maar hoop dat er toch weer bio bbs komen die zwaarder als .33 zijn en van hoge kwaliteit en consistentie.

Ik heb inmiddels antwoord gehad van Bioshot, nu blijkt dat het in zoverre sketchy is, dat ze wel een certificaat hebben.

Alleen is het certificaat maar geldig tot 2014. Hun excuus: we hebben het certificaat niet opnieuw aangevraagd omdat we nog steeds dezelfde samenstelling gebruiken.

Ik zou dus maar wachten met Bioshot

Voor een sniper zou ik geen 0.30gr gebruiken, dat is gewoonweg veel te licht.

Ik zou echt minimaal 0.33gr aanraden (om de reden dat deze vrij makkelijk te krijgen zijn) Verder HPA bbs zijn echt briljant van wat ik hoor, maar wel érg prijzig.
Valken ben ik zelf niet heel kapot van gezien ze nogal wat flyers geven en de G&G zijn eigenlijk irritant omdat de kleur niet mee werkt :P

Tja en zo eindigt een leuke dag airsoften met een lekkeer sniper.....

Vandaag wezen airsoften @the valley in maasmechelen. Ik zat bij het sniper team en heb gedurende de ochtend redelijk wat kills kunnen maken. In de middag had ik alleen wat pech met de mancraft set. Nadat ik de bolt naar achter had gehaald blies de replica de volledige inhoud van mijn CO2 patroon naar buiten. Ergens in de bolt is er iets stuk gegaan.

Ik heb nog niet de moed om hem open te draaien. Ik hoop dat het een simpel O-ringetje is wat defect is anders wordt ik toch wel een beetje verdrietig.