Jump to content
Robske79

nieuwe sniper

Recommended Posts

Was net aan het kijken bij skirmshop.nl, zag daar de maple leaf bucking staan. Als ik de AA hop up heb, moet ik een aeg barrel gebruiken. Neem aan dat ik dan ook een aeg bucking moet pakken. Ze hebben daar verschillende kleuren van maple leaf. Welke zou ik dan het beste kunnen pakken de 70° of de 75°. De eerste is voor een fps tussen de 390-459 de tweede is voor 459 en hoger. Is het dan misschien ook verstandig om een maple leaf barrel er in te zetten van 6.03 x 410mm?

Yup, AEG bucking + barrel. 70° of als je wat wil experimenteren zachter :). Hoe zachter hoe meer grip, maar wel meer slijtage. Vergeet niet de concave nub van ML.

Maple Leaf barrels zouden goed moeten zijn, maar ik heb ze nog niet gehad. Vast iets beter dan de steelbull die ik heb. Komt denk ik vooral op totale verzendkosten aan.

Ok ik ben eruit. Na veel lezen op het sniperforum ga ik toch voor een L96 van Well. Het wordt of de MB01 of de MB08. Ze zijn allebei het zelfde van binnen. Alleen heeft de 08 een klap kolf voor opslag/tra sport. Vind ik zelf wel mooier, maar is ook weer een zwakke plek in de replica.

Kwa looks zou ik voor de MB08 gaan  ;)

Persoonlijk hoop ik er ook ooit nog 's aan toe te komen om met zo'n MB08 een Mk13 mod5 te gaan bouwen.

Dit mag op 't eerste zicht dan wel een L96 lijken, maar in feite hebben ze alleen de stock  gemeen  ;)

Mk.13_MOD_5_sniper_rifle.jpg

Na ruim een half jaar dit topic gestart te hebben, heb ik eindelijk een budget bij elkaar om een set te gaan kopen. Helaas heeft het wat langer geduurt dan gepland maar ja als de vrouw een nieuwe oprit wil en ik een nieuwe buiten keuken dan zal er ergens op bespaart moeten worden.

De set die ik wil kopen bestaat uit:

- Well MB01

- AA hop up

- SDIK van mancraft (om te beginnen met de co2 regulator. Ik wil kije of ik die in de stock krijg en anders in een stock pouch.

- passende barrel. Waarschijnlijk een 6.03 lengte?

- bucking? Iemand een idee?

De replica en mancraft onderdelen worden dit weekend besteld de rest ga ik nog wat meer info over opzoeken.

Ik hou jullie op de hoogte

Misschien dat je cleanshot even moet vragen wat een goede barrellengte is met de mancraft. Met de originele cylinder zit je goed met ca. 400mm.

Qua bucking kun je kiezen uit de PDI W-Hold of Maple Leaf AEG met concave nub. Zelf heb ik de laatste en dat bevalt goed. Maar met de AA hopup zit je vast aan AEG buckings en die zijn iets minder dan VSR buckings.

Misschien dat je cleanshot even moet vragen wat een goede barrellengte is met de mancraft. Met de originele cylinder zit je goed met ca. 400mm.

Qua bucking kun je kiezen uit de PDI W-Hold of Maple Leaf AEG met concave nub. Zelf heb ik de laatste en dat bevalt goed. Maar met de AA hopup zit je vast aan AEG buckings en die zijn iets minder dan VSR buckings.

Na ruim een half jaar dit topic gestart te hebben, heb ik eindelijk een budget bij elkaar om een set te gaan kopen. Helaas heeft het wat langer geduurt dan gepland maar ja als de vrouw een nieuwe oprit wil en ik een nieuwe buiten keuken dan zal er ergens op bespaart moeten worden.

De set die ik wil kopen bestaat uit:

- Well MB01

- AA hop up

- SDIK van mancraft (om te beginnen met de co2 regulator. Ik wil kije of ik die in de stock krijg en anders in een stock pouch.

- passende barrel. Waarschijnlijk een 6.03 lengte?

- bucking? Iemand een idee?

De replica en mancraft onderdelen worden dit weekend besteld de rest ga ik nog wat meer info over opzoeken.

Ik hou jullie op de hoogte

Hoe langer de barrel hoe efficiënter met Mancraft, dus minder PSI nodig per schot voor gewenste FPS. Tevens is een 6.03mm een goede optie, voornamelijk is de kwaliteit van de barrel belangrijker dan de diameter. Ik heb zelf Action Army, Maple Leaf en nu EdGI gehad. Alle deden het goed, maar de EdGI geeft veel mee consistentie.  Bucking is inderdaad lastiger met een AEG type barrel. Maple Leaf AEG buckings zijn zeer goed, een flat hop zou ook werken maar is praktisch dezelfde kosten en mindere resultaat. 

Succes en hit me up als je vragen heb.

But but maple leaf AEG buckings also fall under flat hop D: , natuurlijk is het wel een ander design vanwege de concave maar binnen airsoft valt het onder flat hop. Hoeveel ben je nou uiteindelijk kwijt voor een geheel pakket met mancraft, dus replica, mancraft engine, upgrades, vergeleken met een springer?

Kosten tot nu toe:

- MB01 €102 (including 3 mags taiwangun)

- mancraft set €200 (SDIK, regulator en co2 houder)

Daar komen nog bij:

- AA hop up €60

-barrel €???

- bucking €???

Alles bij elkaar hoop ik rond de €400 klaar te zijn.

@Cleanshot ik kan dus gewoon een 510mm 6.03 erin steken. Ik zag deze namelijk bij sgh. Als dat werkt dan bestel ik die samen met de hopup en bucking bij hun.

Alvast bedankt voor de feedback. Heb echt het gevoel dat ik in het diepe spring zonder dat ik kan zwemmen 😅

De stock barrel is 500mm, ik zou hem persoonlijk daar onder houden qua lengte, dan heb je geen geouwehoer met dempers en barrel caps. Hij is best lang zo.

De Maple Leaf barrels hebben wel een nette grote barrel window waar de Maple Leaf bucking erg mooi in valt, plus ze zijn nog redelijk vriendelijk voor het budget. Begin trouwens eens met de 60 graden bucking.

Hoe zachter hoe meer grip, maar iets hogere slijtage na verloop van tijd. Maar dan heb je het nog wel over een paar duizend schoten hoor. Beide werken, maar 60 vind ik zelf iets beter. Ik heb ook nog een 50 uit de US besteld om te kijken hoe dat gaat.

Maple Leaf heeft 470mm als lengte er tussen staan.

En de teller loopt alweer een beetje op.

Kosten tot nu toe:

- MB01 €102 (including 3 mags taiwangun)

- mancraft set €200 (SDIK, regulator en co2 houder)

Daar komen nog bij:

- AA hop up €60

-barrel €45

- bucking €12

Ik heb ook maar meteen 50 CO2 patronen mee besteld bij de replica.

Zijn er nog meer dingen die ik moet vervangen of is het rijtje zo compleet?

Ik ga ook de barrel spacers vast zetten met tape zodat ze mooi op hun plek blijven zitten.

Als ik alles binnen heb zal ik ook gelijk wat foto's plaatsen.

Werkelijk waar geen flauw idee. Ik denk wel dat het het testen waard is maar je zult aanzienlijk meer lucht kwijt zijn. Aan de andere kant, alle afstandrecords zijn naar mijn weten met (super) tightbores geschoten.

Weet iemand of het nut heeft om te kijken voor een Wide bore barrel. Het gaat dan om gebruik op co2. Of haal ik dan aanzienlijk minder shots uit een co2 patroon.

Yus, minder shots uit een Co2 klopt. 

Wat het is met Wide-bores is dat ze meestal op compressie flessen worden gezet, waardoor je je FPS kan finetunen.

Als je dit lukt creëer je een soort even luchtstroom OM de BB heen terwijl hij door de loop vliegt, waardoor je BB stabieler de loop verlaat.

Is je FPS te laag (misschien het geval met een Co2 patroon) kan je met een te kleine barrel in de problemen komen omdat je BB tegen de binnenkant van je loop ketst.

Dit kan ook het geval zijn met een te wijde..

Misschien dat ze op Airsoftsniperforum wat meer info hierover hebben, pretty sure dat ze daar hoogmeesters fysieka aan boord hebben.

Het hele verhaal van widebore is leuk en staat op alle forums en ken ik zelf ook al te goed, maar aan de hand van de natuurkunde en simulaties zou het juist zijn dat deze hierboven geschreven theorie mogelijk niet klopt (https://letsbuildone.wordpress.com/mythbusting-airsoft-hopup-and-barrel-dynamics/), jammer genoeg zijn er nog geen mensen geweest die het in een test opstelling hebben kunnen testen om deze mythe eens en voor altijd de deur uit te doen of juist aan te tonen. Echter als je op het airsoftforum gaat zullen de meeste je voor de spring snipers ook gewoon een 6.03 of 6.01 aanraden, omdat hier tot nu toe zoals mogelijk al eerder is gezegd de grootste afstanden mee zijn geschoten (en natuurlijk hebben ze voor een widebore niet de optimale ratio). Om eerlijk te zijn weet ik ook niet meer wat ik moet geloven, ik ben een sterke aanhanger van de natuurwetenchappen echter zijn er geen harde feiten om een van de 2 aan te tonen of het tegendeel te bewijzen, maar omdat ze nog steeds de grootste afstanden schieten met een Tight bore barrel en je dan ook een betere efficiency krijgt uit je HPA kit zou ik eerder daar voor gaan, maar de keuze is helemaal aan jouw.