Jump to content
Robske79

nieuwe sniper

Recommended Posts

Na al die berichten en topics over snipers, heb ik besloten om mij hier ook aan toe te voegen. Ik kwam tijdens het neuzen deze tegen

http://www.taiwangun.com/en/sniper-rifles/apm40a3-spring-sniper-rifle-black-aps-hakkotsu?from=listing&campaign-id=19

Het M40 model is toch wel een van mijn favorieten. Verder vind ik de G96 van G&G of Well ook erg gaaf alleen deze zijn weer op gas. Heeft iemand hier toevallig ervaring met een van deze 3?

Wat G96 gas versie betreft is de Tanaka vaak het advies. Echt heel veel over te vinden wat betreft upgrades beetje vergelijkbaar met wat de VSR10 is voor spring. Wel iets duurder. Ik heb een Tanaka M40, puur voor de heb. Mooi exemplaar.

Als je voor G96 spring wilt gaan is er een TM versie en uiteraard de welbekende Maruzen APS. De TM is vaak duur in aanschaf. Duurder dan de VSR10 dus dan ga je waarschijnlijk voor de VSR als je toch al een TM wilt. De Maruzen is ook duur en daarnaast moeilijk te vinden. 

Als je iets hebt met de M40/24/700 is er de Classic Army M24. Net zoals voorgenoemde exemplaren een veelgebruikt en bekend exemplaar dus genoeg upgrades. Als je goedkoper wilt is er een Snow Wolf versie waarover ook genoeg te vinden is en die ook goedkoper is. 

Ik heb zelf een aantal goedkopere sniper replica's gehad en gezien die ervaring wacht ik nu liever tot een kwalitatief exemplaar in de sale beland. De originele VSR kun je al krijgen vanaf 179,- en de CA M24 vanaf 189,-. Dat vind ik zelf niet eens zoveel duurder dan JG, WELL en consorten. 

Hoe dan ook, bijna alle snipers schieten ruk uit de doos. Of het nou TM of welk ander merk ook is. Voor de heb en de leuk is bijna alles wel ok, maar wil je er daadwerkelijk wat mee dan word de keus ineens erg klein (upgradability).

Daar komt nog bij dat gas over het algemeen erg inconsistent is, dus dan kom je uiteindelijk op HPA achtige oplossing uit.

Na al die berichten en topics over snipers, heb ik besloten om mij hier ook aan toe te voegen. Ik kwam tijdens het neuzen deze tegen

http://www.taiwangun.com/en/sniper-rifles/apm40a3-spring-sniper-rifle-black-aps-hakkotsu?from=listing&campaign-id=19

Bijna vergeten: Mocht je die echt willen dan is deze hier wat goedkoper. Airsoftland heb ik goede ervaringen mee. Verzendkosten zijn wat hoog maar je kunt kijken of die code nog geldig is waar ze mee adverteren. 

Hoe dan ook, bijna alle snipers schieten ruk uit de doos. Of het nou TM of welk ander merk ook is. Voor de heb en de leuk is bijna alles wel ok, maar wil je er daadwerkelijk wat mee dan word de keus ineens erg klein (upgradability).

Ik dacht dat de TM VSR modellen juist heel goed schoten zonder upgrades. De fps ligt niet erg hoog, maar in gebruik wel heel erg accuraat. Of heb ik me weer laten misleiden door Youtube propaganda... ;)

Is er hier uberhaupt iemand met een TM sniper en eigen ervaringen?

Succes Rob, ik ben benieuwd wat je er van gaat maken!

Ik dacht dat de TM VSR modellen juist heel goed schoten zonder upgrades. De fps ligt niet erg hoog, maar in gebruik wel heel erg accuraat. Of heb ik me weer laten misleiden door Youtube propaganda... ;)

Is er hier uberhaupt iemand met een TM sniper en eigen ervaringen?

Succes Rob, ik ben benieuwd wat je er van gaat maken!

Ja, kwalitatief gezien ten opzichte van andere snipers is de TM een goede kandidaat out of the box. Maar je schiet door de japanse wetgeving op een lage FPS. Daardoor kan je niet hele zware BB's gebruiken en word de range niet heel veel verder dan een gemiddelde assault replica. Als sniper wil je toch zeker minimaal 60M concistent een a4tje kunnen schieten (in ideale omstandigheden).

Ik heb zelf dan een JG Bar-10 en ik heb al de nodige slijtage op de body, deze is namelijk gecoat met een soort 'rubber'. In de toekomst ga ik die toch spuiten dus dat probleem is te verhelpen. Een TM VSR 10 is helemaal glad.

Zou ik met al mijn ervaringen een TM vsr-10 kopen? Nee, je bent veel meer geld kwijt als je uiteindelijk toch alles gaat upgraden. Wil je ermee bordjes schieten op 30meter? Ja mooie replica en goede kwaliteit, dan is het zeker te overwegen. 

Ok ik ben eruit. Na veel lezen op het sniperforum ga ik toch voor een L96 van Well. Het wordt of de MB01 of de MB08. Ze zijn allebei het zelfde van binnen. Alleen heeft de 08 een klap kolf voor opslag/tra sport. Vind ik zelf wel mooier, maar is ook weer een zwakke plek in de replica.

Als eerste upgrades komen er een Airsoftpro hop up in met flat hop, een betere piston met springguide ( setje bij taiwangun of sgh). Voor de barrel ben ik nog aan het twijfelen. Kan iemand zeggen of het nut heeft om een 6.20 te nemen of kan ik beter voor .03 of .01 gaan.

6.03 of 6.01. 6.2 zijn bij snipers snel een stuk inefficiënter van wat ik gelezen heb en moet je mogelijk met pistongewicht stoeien. Ik heb er zepf momenteel een Steelbull 6.03 407mm inzitten en schiet heerlijk! :)

Ik meende dat snipers vooral voor tightbores gingen omdat ze dan een betere cylinder loop volume bekomen. Zodoende kunnen ze een lichtere veer gebruiken voor hogere fps. 6.03 is niet slecht 6.05 is beter. Alles onder 6.03 is naar mijn mening overkill en wordt snel vuil.

Ok dankje voor de info. Maar hoe zit het dan met de lengte. Ik had gelezen dat je voor een mb01 het beste een 400mm barrel kon pakken. De orginele is 500mm, maakt dat dan niks uit dat je inner barrel 10cm naar binnen valt in verhouding met je outer barrel?

Voel me nu echt super noob 😂

Barrel cap een beetje uitboren ;) de loop moet korter omdat als je een zwaardere bb schiet de barrel loop volume verhouding omhoog moet. Dit kan je doen door een kortere loop te steken of een kleinere diameter loop of een combinatie van de 2. cylindervolume is vast.  Daarom zijn vsr types van nature in het voordeel, zij hebben een grotere cylinder. De verhouding hangt af van bb gewicht.

Ok dankje voor de info. Maar hoe zit het dan met de lengte. Ik had gelezen dat je voor een mb01 het beste een 400mm barrel kon pakken. De orginele is 500mm, maakt dat dan niks uit dat je inner barrel 10cm naar binnen valt in verhouding met je outer barrel?

Voel me nu echt super noob  

Ben zelf ook wel Sniper Noob eigenlijk hoor  :P

Maar zolang je innerbarrel nog gecentreerd blijft , is er volgens mij geen probleem. 

Barrel cap een beetje uitboren ;)de loop moet korter omdat als je een zwaardere bb schiet de barrel loop volume verhouding omhoog moet. Dit kan je doen door een kortere loop te steken of een kleinere diameter loop of een combinatie van de 2. cylindervolume is vast.  Daarom zijn vsr types van nature in het voordeel, zij hebben een grotere cylinder. De verhouding hangt af van bb gewicht.

Ik probeer deze redenering te begrijpen  :)   

Als je een zwaardere BB schiet ga je meer fps nodig hebben toch ? heb je daar geen krachtiger veer voor nodig ?

Door met de barrel lengtes, te jongleren ga je idd je barrel/cilinder ratio veranderen.

Maar je zwaardere BB gaat toch zo toch alleen maar sneller de kortere barrel verlaten , alvorens hij op snelheid is geraakt ?

Maar das maar mijn mening hoor :)

Als ik er een adapter op zet voor een demper, heeft dit dan nadelige gevolgen met een kortere inner barrel?

Je wil er een suppressor op zetten voor de looks ?

zolang de centrering OK is maakt dit niks uit voor de rest lijkt me  

Is inderdaad puur voor de looks. Als ik heb besteld heb dan wilde ik ook een sorbo pad aanbrengen. Maar eerst maar eens wachten tot ik men bonus heb gekregen. April is nog ver weg dus alle tijd om me in te lezen over wat ik allemaal het beste kan doen. Tot nu toe heb ik op het lijstje staan:

-Inner barrel vervangen voor een betere

-AA hop up met bucking (weet nog niet welke)

-andere piston en spring guide (misschien complete set incl cylinder)

-alles afdichten met teflon

-bij mb01 hop up adjuster aanpassen dmv een imbusboutje (de orginele zit binnen in en kan alleen zonder mag aangepast worden)

Een zwaardere bb blijft langer in de loop hierdoor kan er zich een grotere druk opbouwen achter de bb. Om die grotere druk te voeden is ook een groter volume vanuit de cylinder vereist. Het volume van de cylinder is echter vast dus om dan dezelfde druk te behouden met dezelfde cylinderinhoud moet de loop korter.

Tldr; zwaardere bb's heebben een grotere verhouding nodig dit bekomen we door een kortere loop te gebruiken.

Is inderdaad puur voor de looks. Als ik heb besteld heb dan wilde ik ook een sorbo pad aanbrengen. Maar eerst maar eens wachten tot ik men bonus heb gekregen. April is nog ver weg dus alle tijd om me in te lezen over wat ik allemaal het beste kan doen. Tot nu toe heb ik op het lijstje staan:

-Inner barrel vervangen voor een betere

-AA hop up met bucking (weet nog niet welke)

-andere piston en spring guide (misschien complete set incl cylinder)

-alles afdichten met teflon

-bij mb01 hop up adjuster aanpassen dmv een imbusboutje (de orginele zit binnen in en kan alleen zonder mag aangepast worden)

Met een AA hopup hoef je geen TDC mod te doen zoals met een VSR, adjusterboutje zit achter de mag, kun je gewoon bij.

Qua bucking kan ik alleen maar een Maple Leaf 70° AEG aanraden met Concave nub.

Cylinder + piston kun je later doen. Stock is best ok, de metalen springguide en piston is wel aan te raden. Daar kom je al eem heel eind mee. Ik heb uiteindelijk een airsoftpro cylinder/piston setje met flink veel korting gekregen, zo niet dan zat het oude er nog in.

In plaats daarvan kun je beter nu een PDI spring halen, xfire heeft free shipping deze maand. Die veren zijn erg licht te trekken en zeer consitent.

Ok dankje voor de tips.

Ik zat er aan te denken om de upgrade set mee te bestellen met de replica bij taiwangun. Had gelezen dat de piston en springguide wel ok waren.

Als die blauwe van airsoftpro beter is bestel ik die wel samen met de AA hop up en bucking.

Ik wilde eerst kijken hoe hij presteerd met de standaard spring. Mocht dat ruk zijn bestel ik dan wel een nieuwe. Zal dan zeker kijken voor een PDI.

Ik heb de upgrade kit piston in een arsoftpro cylinder zitten en krijg een vrij consistente fps. De airsoftpro piston heb ik ook deze spant wat in de cylinder en zorgt voor een redelijke val in fps. Als er jullie er iets aan hebben wil ik ze beiden wel eens op de chrono zetten met dezelfde veer. Hou er rekening mee dat de veer van de upgrade kit te hard schiet.