Jump to content
AAC

STAR WARS

Recommended Posts

De aansluiting was inderdaad mooi. Alleeb de intro was niet de gebruikelijke. Not done. Mijn innerlijke fanboy is gekwetst nu. :(

Het is dan ook geen 'officiele' Episode he.....maar ik was ook even van mn a propos idd.....

Van mij mogen ze wel meer van deze side stories maken (een aparte over Han Solo stond dacht ik al gepland). Dit paste er mooi tussen als episode III.9.

Idd de "1e phase" ziet er nu als volgt uit:

2017  Episode VIII

2018  Han Solo (met Alden Ehrenreich)

2019  Episode IX

2020  Boba Fett (naar alle waarschijnlijkheid)

Verder er al Obi-wan, Yoda, en Darth Maul spin off's, gesuggereeerd, maar daar ligt nog niks van vast

Die 4DX is best heftig (tenminste in Kinepolis) toen de 4DX demo begon , dacht ik van fuck! die film duurt hier 2 en half uur, en binnen een kwartier ben ik wss zo misselijk als een krab !  Maar da is toch wel ni gebeurt !

De stoelen bewegen in alle richtingen, trillen, schudden, en kunnen schokken in je rug geven, verder zitten der luchtblazers, watersproeiers, en een slingertje dat tegen je benen kan kletsen op , in de zaal zelf kunnen ze dan extra lichtflitsen, rook en sneeuw toevoegen, maar die laatste effecten zijn ni zo spectaculair vond ik , bij 4DX heb je trouwens geen brilletje op en is het beeld gewoon in 2D

De meerwaarde naar de film, bij momenten voel je wel 's schokken en trillingen, die mijn inziens niet echt nodig, en realistisch  zijn voor sommige scenes.

Bij de vliegscenes vond ik het wel degelijk een meerwaarde, en het effect is beter dan 3D, de stoelen bewegen dan mee met de vliegtuigen in beeld, en bij hits krijg je flinke schokken, de Millenium Falcon scenes bv vond ik deze manier echt wel een beleving.

Het blijven natuurlijk extra prikkels die je te verduren krijgt, en die mogelijk afleiden van het verhaal in beeld,  ik vond het zeker wel aan te raden, alhoewel der vast ook wel mensen zullen zijn die het zullen afraden.