Jump to content
Robske79

DIY Claymore mine

Recommended Posts

Voor dat jullie er over beginnen, ja ik weet dat ze niet zijn toegestaan in NL Belgie weet ik niet zeker. Misschien dat onze Belgische leden daar een antwoord op hebben.

We kennen ze denk ik allemaal wel, de claymore mine. Een mijn die met tripwire of remote te bedienen is. Nou kwam ik vorig jaar al vaker filmpjes tegen over zelf bouw projecten.

Ik heb nu zelf de stoute schoenen aangetrokken en ben begonnen met het maken van claymore mijn. De bedoeling is dat deze met een struikeldraad en/of een bewegingssensor geactiveerd kan worden.

Ik heb de laatste maanden veel zitten spelen met een arduino nano en heb daar nu een servo aan gekoppeld. Verder heb ik ook een aantal PIR sensoren aangeschaft welke ik ook hiervoor ga gebruiken.

Ik heb via snijlab de bekisting besteld. Snijlab is een bedrijf waar je online laser gesneden onderdelen kan bestellen. Deze onderdelen krijg ik ergens rond 14 januari binnen.

Als ik straks alle onderdelen heb is het de bedoeling dat er ook nog 2 high power LED's in komen. De onsteking werkt met een simpele hefboom. Deze kan geactiveerd worden d.m.v. een struikeldraad of door de servo, die weer wordt geactiveerd door een PIR sensor.

Binnenin zitten dan 2 rattenklemmen met een stuk stof ertussen waar de BB's op rusten. De klemmen worden onder spanning gehouden door het deksel, welke weer wordt tegen gehouden door de hefboom.

Als ik alle elektronica binnen heb zal ik er wat foto's van plaatsen. Als dan de rest binnen is zal ik foto's maken van de bouw en hopelijk de werking ervan proberen te filmen.

Als er trouwens mensen zijn die een beetje ervaring hebben met arduino laat maar wat weten, want ik kan wel wat hulp gebruiken met het schrijven van de juiste code.

Aan je nickname te zien zit je ook op tweakers, waar de arduino veel wordt gebruikt in de domotica subfora. Daar misschien eens kijken voor wat tips?

Kan mij voorstellen dat zij dmv bewegingsensoren lampen laten schakelen, die schakeling zou voor jou ook volstaan voor je Claymore.

Ik zal een vriend van mij even vragen of hij dit forum eens kan bezoeken. Hij is nogal thuis in Anduino en sensortechnieken, wellicht dat hij je kan helpen.

En ik had jullie beide ook al gespot op tweakers, heb er zelf alleen een andere nickname :P.

Héél interessant  DIY project,  zoals gewoonlijk zit ik weer op't puntje van m'n stoel te volgen  :P

ben heel er benieuwd, enne ga je ook de looks van een echte claymore proberen behouden, of ga je louter voor functioneel

een schetsje of wat afbeeldingen, om een idee te geven wat het moet worden zou wel leuk zijn.

Kijk aan ik zal eens kijken op tweakers. Ik ben een beetje huiverig om op niet airsoft gerelateerde sites om info te vragen over dit soort onderwerpen. Vooral na wat er recent allemaal gebeurt is.

@aac ik zal straks even de tekening plaatsen van google sketch up. De looks behouden is moeilijk met hout aangezien de echte rond zijn.

Het is alleen niet toegestaan als het op een echt explosief o.i.d. lijkt. Als je dus puur gaat voor functionaliteit en gameplay, en het apparaat niet op een echte claymore lijkt, zou het prima moeten zijn.

Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkeld.

Tof project! ook al is het nog niet toegestaan het is wel een gaaf project om aan te werken natuurlijk. 

De combinatie van pir sensoren en tripwire is wel sweet. Dan kun je buiten de tripwire gebruiken ivm wind, vogels etc die de pir sensoren zouden trippen en binnen de pir sensoren.  

Maar tegelijk vraag ik me af of die sensoren wel handig zijn. Je sluit dat gebied dan namelijk af voor de tegenpartij maar ook voor jezelf. Terwijl je met een tripwire hier overheen kunt lopen en het evt door kan geven aan team mates waardoor je er nog wel langs kunt lopen zonder hem af te doen laten gaan. 

Ik volg het project iig, en je kunt altijd nog je arduino icm pir sensoren koppelen aan je replica tbv anti inbraak natuurlijk  B)

V1PCp12.jpg

7rZ0aSx.jpg

Dit is hoe de behuizing er uit komt te zien. Het is pas het eerste ontwerp wat ik heb laten snijden. Het ronde gat in de deksel is voor de PIR sensor. Het grote onderste vak is voor de 2 rattenklemmen en het bovenste vak is voor de elektronica en voeding.

De hefboom is niet heel goed zichtbaar maar deze staat onder een hoek waardoor er aan de onderzijde ongeveer 2cm ruimte is. De hefboom zit ongeveer 1cm over de deksel. De servo komt ook in het kleine vak en wordt met een ijzer draad verbonden met de servo. Als dit niet voldoende is zet ik de servo aan de boven kant met een langere arm waardoor deze tegen de hefboom aan duwt en hem zo omhoog duwt.

P.S.

Het geheel is 21,2cm breed en met hefboom 18,2cm hoog.

"Rattenklemmen"

Best slim :o alleen ik hoop dat ze ongebruikt zijn voor het geval dat je dikke syfilis oploopt :v

Uiteraard ongebruikte klemmen. Hoeveel BB's erin gaan weet ik nog niet. Wat ik vaak lees is dat ze er gevriesdroogde erwten voor gebruiken. Die zijn een stuk goedkoper en heel erg bio.

Denk dat ik gewoon ergens een hele goedkope Bio BB vandaan ga trekken.

Eindelijk na lang wachten is vandaag eindelijk mijn bouwpakket binnen gekomen.

jSh0neo.jpg

qDiBIZB.jpg

GSaOktR.jpg

PJj7QCz.jpg

Helaas is er ergens iets fout gegaan in mijn ontwerp. De trigger is net iets te klein uitgevallen waardoor ik deze zal moeten vervangen voor iets ander.