Jump to content
Huurpaard

DIY Combat shirt (Drifire inspired)

Recommended Posts

Zoals een aantal van jullie wel weten is mijn loadout erg geïnspireerd door het United States Marine Corps Forces Special Operations Command (MARSOC).

Deze gasten lopen in old school M81 camo, maar dan in een 'nieuw' jasje ( < briljante woordgrap). Het is een beetje een mengemoes van Crye en Drifire wat er gedragen wordt en dat laatste merk trekt toch wel erg mijn aandacht. 

Om niet meteen 300+ euro uit te geven aan een 'echt' exemplaar, geen 130+ euro aan een replica en aangezien ik redelijk overweg kan met een naaimachine, ben ik eens gaan snuffelen in onze dumpstore. Daar kwam ik tot mijn verbazing hele lappen rest stof M81 (US woodland) Ripstop tegen! 

Ik had ook nog een American Apparel t-shirtje in Olive green liggen, dus die combi moest zo zijn (niet exact de juiste kleur, maar het is maar een inspiratie).

Eerst eens veel beeldmateriaal verzameld om te kijken hoe de zakken zitten en de elleboog bescherming etc.

Om vervolgens custom patronen te maken en de stof te snijden...

ysbWv7Xl.jpg

In de tussentijd wat klittenband uit china laten komen...

RcNCTzel.jpg

Om de zakken mee te voorzien...

YI1jHGGl.jpg

Tadaa...

(even opletten dat de juiste zak op de juiste mouw terecht komt, ik was zo lekker bezig, dat ik even was vergeten dat de zijkant van de zak die naar de voorkant moet, meteen vast zit op de mouw, en de andere zijkant op staat...)

2MzjKAtl.jpg

5MKOW20l.jpg

De manchetjes...

AstluQ0l.jpg

De 'lek' opening aan de onderkant van de elbow pads... zo blijft het water er niet in staan...

ecCMkeWl.jpg

Aan de bovenkant afgesloten met klittenband. Zo valt de daadwerkelijke 'pad' er niet zomaar uit...

YpmNOeKl.jpg

En als alles op de platte mouw vast zit, kan de mouw zelf dicht...

gpIbQsKl.jpg

Even aftekenen op het t-shirt...

hUwUSknl.jpg

Via de binnenkant binnenstebuiten spelden...

Let op, ik maakte hier een grote fout. De 'mooie' kanten moeten op elkaar en de binnenkanten zichtbaar als je dit vast zet. Zoals op de foto komt de mouw binnenstebuiten aan het shirt vast... oeps...

WD6YeLal.jpg

En dan hier het eindresultaat!

Hg7wGGol.jpg

uATaSlgl.jpg

jPDHHKHl.jpg

54rFfidl.jpg

oU3PCWPl.jpg

cxSlKsGl.jpg

Niet heel verkeerd, al zeg ik het zelf.

De details kunnen misschien wat beter. De doorsnede van de mouwen IETS wijder en de lengte IETS langer, maar misschien maak ik er nog wel eens eentje! :)

Oh ja, die kraag, met de rits, zoals Drifire dat doet... Da's misschien een leuke voor het volgende shirt wat ik maak. Voor nu met een zacht t-shirt kraagje...

Wat een bijzondere forumleden hebben we hier toch,  onze  eigen AE-Taylor ,   VERY BIG LIKE  ;)

Dat heb je heel mooi gedaan HP, als mede DIY'er smul ik hier uiteraard van, ( ik maakte ooit ook al 's een tactical vest voor m'n zoon z'n Nerf loadout  :D )

hoop dat we nog meer van je creaties te zien gaan krijgen ? (en voor je het weet ben je echt de AE-taylor hoor ;) )

Hoe heb je eigenlijk als vent die sewing-skils onder de knie gekregen ?

Zag je trouwens al deze uniform sets van Specna ,  bij Gunfire ?

'k weet nie of het wat is ?

http://gunfire.pl/product-eng-1152202883-Combat-Uniform-Set-woodland.html

http://gunfire.pl/product-eng-1152201626-Komplet-mundurowy-R6-Woodland.html

http://gunfire.pl/product-eng-1152190796-ACU-type-Uniform-Set-woodland.html

anigif_original-grid-image-6731-14126447anigif_mobile_f7b682b600d528e5cb253b8f3c

@ AAC
Thanks!
Ja die BDU's van GF had ik ook gezien ja, maar dat is weer geen van beide. Geen replica van Crye én niet van Drifire... Een optie zou dan nog zijn om een oude standaard US Army BDU te gaan dragen. Dat zie je nog af en toe bij MARSOC.

En de skills heb ik mezelf aangeleerd... Gewoon doen en gaandeweg leert men, toch? ;)

@ AAC

Thanks!

Ja die BDU's van GF had ik ook gezien ja, maar dat is weer geen van beide. Geen replica van Crye én niet van Drifire... Een optie zou dan nog zijn om een oude standaard US Army BDU te gaan dragen. Dat zie je nog af en toe bij MARSOC.

Ha oke, heb ik eigenlijk nog ni echt bestudeerd, 

En de skills heb ik mezelf aangeleerd... Gewoon doen en gaandeweg leert men, toch? ;)

That's the spirit @HP !  absoluut ,

Ik ben van oordeel als je als mens je ergens voor interesseert, - en je bent een beetje goed van aanemen - , dat je nagenoeg alles kan leren  :) 

Haha! Thanks!

@edwin, als het niet té lastig is en vooral niet met té stevig materiaal lukt het me wel ja. Ik heb helaas geen fabrieksmachine staan... Zoals platecariers en molle dingen zijn al te stevig ben ik bang... ;)

Met stevige naalden, en draad valt dat nog wel mee hoor, zoals ik zij heb ik ooit 's een tactical vest voor m'n zoon z'n Nerf gemaakt uit een oude sportzak.

Super netjes gedaan! alle stiksels lopen ook erg netjes en strak langs de randjes.

M'n complimenten! 

Dus als ik een custom pouch nodig heb dan kan ik bij jou aankloppen;)  :P

Wow wat vet!

meteen de brutale vraag: ga je er meer maken?

zit zelf te twijfelen om zon combatshield shirt te halen van 75 eu :P

I'll keep it in mind ;)  thanks!

Zie je wel @HP voor je het weet ben je de AE- taylor  ;)

@flash

Ik ben wel van plan nog meer te maken ja, want bij deze merk ik toch wel dat ik wat dingen anders had moeten doen. Het is nog een beetje zoeken naar de juiste pasvorm en daar een goed patroon voor maken.

PM me even als je interesse hebt, dan kan ik ook je maten checken.

@aac

haha Jammer dat de naam Tactical Tailor al bestaat! :)

Ik heb het nog niet gemerkt, dat het gaat uitrekken. Ligt denk ik ook aan het soort stof dat je gebruikt. Maar ik kan me voorstellen dat als er een PC over de schouders hangt, dat dat voor wat meer belasting zorgt. Mede daarom (ook vanwege geen naden op de schouders die gaan irriteren en schuren op je huid) hebben ze gekozen voor een Raglan model, de mouwen zitten zo aan elkaar via de kraag en trekken dus niet aan de shirt stof. Mijn kraag krijgt het dus zwaar... Maar ik speel niet zoveel dus dat loopt wel los. Bovendien gebruikte ik Ripstop stof voor de mouwen wat aanzienlijk minder zwaar is dan de Drifire vuur vertragende twill...

Hier zie je het goed hoe die kraag de mouwen verbind.

0253.jpg

Ik gooi hier ook vanalles onder de naaimachine, vooral velcro en patches. Met wat geduld zit het goed vast en lijkt het ook nog netjes. Maar dit is wel even wat anders, heel strak gedaan! Mooi gestikt zeg, alleen daar zitten al skills!

Ook ik ben erg benieuwd wat je volgende project gaat worden!