Jump to content
Blade

Modify Tremors Recoil Action Kit

Recommended Posts

Ik was vorige week aan t zoeken op internet hoe je zelf bij je AEG iets kon inbouwen ofzo om een recoil te krijgen bij het schieten en toen stuitte ik hierop:

bz9wH8rpFdc.jpg

De Tremors Recoil Action Kit van Modify, deze bouw je in je stock in en zit verbonden met je piston. Hierdoor zul je je batterij wel aan de voorkant moeten hebben, omdat er in de stocktube geen plek meer voor is.

In dit filmpje staat alles uitgelegd hoe het werkt en ingebouwd wordt.

https://youtu.be/pztxFQfaKx0

Zijn er al mensen die hier ooit wat mee gedaan hebben of enigszins mee in aanraking zijn geweest?

Want het lijkt mij een leuke DIY toevoeging aan mijn M4  :P

Deze kit schijnt je gearbox te slopen als alles niet perfect geshimt is, en het effect is kennelijk niet echt geweldig.

Maar het voegt wel iets van gevoel toe aan het normaliter saai gevoel van een aeg. :D

Het systeem welke bolt airsoft gebruikt als recoil systeem is in feite dit systeem maar dan sterker.

Eigenlijk zou je gewoon een gesloten elektrisch systeem moeten hebben wat je zo in je stock tube kan vastzetten en die je met je trekker verbind, zodat ie bij iedere keer dat je je trekker overhaalt ook een stroompie naar je recoil system stuurt en een terugslag geeft, onafhankelijk van je gearbox... maar ga daar maar ns aan staan om te maken  :P

Heb ook al 's zitten kijken naar die dingen ja, het recoileffect lijkt me echter toch niet zo spectaculair ?

Alleen als je zoiets als een aftermarket accesoire, aan een gearbox wil gaan hangen , die daar eigenlijk niet voor ontworpen is, lijkt me niet evident.

De massa vereist om een recoil te simuleren , moet mee in beweging gebracht worden door je Gearbox, wat onherroepelijk meer stress op diverse onderdelen gaat teweegbrengen.

Ben der ondertussen van afgestapt, en denk als je recoil in je replica wil dat je dan ineens voor een TM, of Bolt moet gaan, of  een GBBR (welke mij nog de beste recoil simulatie lijkt trouwens ) 

Een systeem met een solenoide zoals Blade zegt zou eigenlijk ideaal zijn , maar ik vraag me af of je met een batterij genoeg spanning hebt om een dergelijk zwaar gewicht te verplaatsen.

Zijn der misschien elektriekers in de zaal ?

Als je de beste recoil wilt zul je een Daytona Kit aan moeten schaffen. Dát is pas recoil simulatie :P

Alleen is het systeem nogal duur om aan te schaffen. (650euro voor de kit, en dan nog een geschikte GBBR, dan nog een tank + firebase regulator)

Als je de beste recoil wilt zul je een Daytona Kit aan moeten schaffen. Dát is pas recoil simulatie :P

Wow! Dat ziet er inderdaad wel badass uit  :)  Alleen bij die eerste is het net of ie met een jackhammer tegen zn schouder aanstaat te beuken  :lol:

De goedkoopste / beste manier voor recoil in een aeg is toch wel een ERG kopen.

Wil je écht recoil, zul je voor daytona of alyan airsoft moeten gaan.

Alyan is in feite een hpa conversion voor een GBB welke je aeg mags laat gebruiken :)

ach ja, de illusie om te denken dat je zelf iets kan bouwen wat supergoed gaat werken is altijd leuker dan het hele proces van het uitvinden dat het toch best wel moeilijk gaat worden :D

Op dit moment vind ik het zelf prima naast goede gbb's een aeg of twee te hebben. Gbb's omdat ik het simpelweg persoonlijk het mooist en het leukst vind en de aeg omdat het gewoon praktisch is. In de fase waarin airsoft zich op dit moment technologisch bevind is het voor mij onaantrekkelijk de systemen aan te schaffen die beide eigenschappen proberen te verenigen.

Ik denk (hoop) dat er in de niet al te verre toekomst betere en zeker compactere systemen voor handen komen. Goedkoper, dat zeker niet :mellow:. Meer betrouwbare gbb's, meer realistische aeg's. Als je nu een beetje om je heen kijkt zie je al dat dit gaande is. Ik denk (en wederom hoop) dat airsofters binnen afzienbare tijd niet meer met een fles op hun rug hoeven rond te sjouwen (vind ik zelf een van die 'moderne' principes die er nu al gedateerd uit zien) en zich minder zorgen hoeven te maken of hun replica al dan niet last zal hebben van het weer.