Jump to content
SlickAxe

Aan alle spelers in de EU, jullie actie is nu nodig!

Recommended Posts

Na de verschrikkelijke aanslagen in Parijs heeft de Europese Commissie plannen aangekondigd om de Europese Vuurwapen richtlijn aan te passen. De op dit moment voorgestelde wijzigen zullen gevolgen hebben voor ALLE airsofters in de Europese Unie
Airsofters en airsoftapparaten zijn op geen enkele manier betrokken bij de gebeurtenissen in Parijs, er is dan ook geen enkele rechtvaardiging om deze straffen of te belasten voor de daden van Terroristen.

Het gevolg van de voorgestelde wijziging zal zijn dat :

* Alle Replica's in Europa Geregistreerd Moeten Worden

Ja dat vraag ik mij dus ook af. Aan de ene kant vind ik het totaal niet erg dat er geregistreerd wordt wat voor replica's ik op mijn naam heb staan. 

Aan de andere kant hoop ik dan niet dat er met die registratie nog verdere restricties of kosten komen kijken, maar geloof dat er nog niet veel duidelijkheid was over hoe ze deze registratie eruit gaat zien.

Ik vind het persoonlijk ook niet erg, maar daar moeten dan geen kosten aan zitten.  :)

Ik vond het eigenlijk al vreemd, dat je op zo'n simpele manier aan een replica kan komen. Mensen met kwade bedoelingen kunnen er van alles mee doen.

Is het erg dat een Replica geregistreerd dient te worden?

Erg? Nee, het heeft immers op ons spel geen invloed. Echter is het de vraag welke organisatie de registratie gaat registreren en controleren. Ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar 1 overheidsinstantie is die dit "even" kan oppakken waardoor ik het vermoeden krijg dat het bij de NABV wordt neergelegd mocht het voorstel (want dat is het) worden aangenomen. De NABV kan dit natuurlijk nooit zonder extra kosten gaan doen, dus de zojuist verlaagde contributie zal dan naar alle waarschijnlijkheid worden verhoogd.

En dat alleen maar omdat iemand "denkt" dat het registreren en volgen van replica's kan leiden tot meer veiligheid. Zo komen we op een punt waarbij het makkelijker is een "echt" wapen te bemachtigen dan een replica....Tot zover je schijnveiligheid.....

(Overigens dienen bijvoorbeeld ook alle alarm- en signaleringspistolen te registreren, succes daarmee :P)

De vraag is alleen hoe men deze registratie per lidstaat gaat invoeren. Wanneer dit op verlof gaat is dat wat mij betreft zeker een bezwaar. 

We willen de sport reguleren, maar het moet wel leuk en toegankelijk blijven binnen duidelijke wettelijke kaders. 

Dit zou ook een erg grote drempel opwerpen om nieuwe enthousiastelingen te introduceren in de Airsoft sport.