Jump to content
Denman

onderzoek

Recommended Posts

Dag Medestrijders,

Ik ben een opleiding technische bedrijfskunde bezig en moet hiervoor verschillende opdrachten maken.

Op dit moment heb ik nu een Marketing opdracht voor de boeg. Misschien kunnen jullie mij hier bij helpen.

waar ik nu op zoek naar ben is de behoefte in de airsoftwereld hier in de Benelux.

Wat ontbreekt er nog in de Benelux? zijn het locaties? of diversiteit aan locaties? zijn er nog te weinig shops die replica's verkopen of zoeken we nog reparatie adresjes?

Wie kan mij helpen met een start?

Bij voorbaat dank

Geen enkel probleem om hiermee te helpen.

Ik zal hoe ik mijn probleemstelling bevind in Nederland even kort aangeven:

- Weinig  fysieke winkels die replicas verkopen in Nederland algemeen

- De winkels die dat wel doen hebben de dure merken vaak niet (VFC, Tokyo Marui)

- Nieuwe producten die in de airsoft wereld uitkomen, duurt weken voordat dat in Nederland verkijgbaar is tenzij je de hoofdprijs wilt betalen qua prijs, verzenden en invoer

- Er komen steeds meer velden maar het is vaak nog van hetzelfde, hier word wel verandering in gebracht. Ideaal = Groot veld met CQB mogelijkheden en dan het liefst geen pallets maar echte huisjes.

- Groot probleem voor mij : Weinig adressen voor doordeweeks avondje kunnen schieten, ik ken letterlijk enkelen door het hele land

- Er zijn een aantal reparatie afdelingen maar altijd prijzig

IDEAAL beeld: Frankrijk. Hier zijn locaties gewoon enorme leegstaande panden, iets wat in Nederland nooit zou mogen wegens asbest of instortingsgevaar. Veel aanbod in de winkels en ze zijn relatief goedkoop voor EU.

Bockelos! Heel erg bedankt voor je reactie!

wanneer er meerdere reacties komen kan ik een keuze maken maar in ieder geval zie ik in jouw reactie al heel wat bekende dingen staan!

Top!

Mag ik vragen welke regio je woont?

Naast het feit dat de paar fysieke winkels die er zijn heeft men vaak niet de exotischere merken (of goede budget alternatieven). Voornamelijk G&G en ICS, beide prima, maar echt veel diversiteit is er niet. Daarnaast is men ook veelal duurder dan als je over de grens kijkt naar bijvoorbeeld Frankrijk of Polen (ook lopen we hier vaak achter qua nieuwe modellen). Deels heeft dit volgens mij ook te maken met onze wetgeving. Zo is het relatief kostbaar en moeilijk om de juiste vergunningen te krijgen voor het mogen verkopen van replica's. Met daarbij ook de regelgeving met betrekking tot garanties en dergelijke.

Om het nog niet eens over de onderdelen te hebben. Het aanbod is relatief klein qua merken en voor de kleinere onderdelen zoals buckings en nubs vraagt men hier echt de hoofdprijs. Ook is de kennis over deze onderdelen niet bij elke shop aanwezig, dat zie je soms gewoon terug in de voorraden van bijvoorbeeld troep.

In mijn regio, Drenthe, is het al helemaal dungezaaid qua locaties. D19 Gasselte is daarbij wel een van de betere locaties van Nederland van wat ik gehoord heb, maar verder is er niet veel meer. Zoals Bockelos al aangeeft hebben we niet zulke fantastiche verlaten plekken als in Frankrijk. Dit zal vermoedelijke ook weer met de regelgeving te maken hebben.

Airsoft is in Nederland natuurlijk nog relatief nieuw. Nog maar een paar jaar legaal. Nu merk je wel dat het langzamerhand veel bekender begint te worden, voornamelijk door tv uitzendingen van bijvoorbeeld Lauren Verster (begin 2015) en Jan is De Beste van een paar weken terug.

Fijn dat je reageert MATA!

Ik heb begrepen dat invoeren van de "overige" merken heel vervelend is. met name omdat je bijna niet onder Polen uitkomt. Gunfire en Taiwan hebben een hele dikke vinger in de pap.

locaties zijn ook zeer lastig. probeer maar eens een verlaten vliegbasis of een verlaten bungalowpark te vinden die ook nog eens redelijk centraal liggen in Nederland.

Maar niets is onmogelijk!

vooral blijven reageren mensen! ik dank u van harte!

Ga me aansluiten bij Mata, en Bockelos. 

Wat betreft de prijzen,  Airsoft is al een dure hobby (overprized dan ook nog) en hier in onze contreien , nog 's duurder.

Het enige argument om niet naar Polen te gaan shoppen is de eventuele "service" ,  maar wat mij betreft is Airsoft gewoonweg een technische hobby,

erg storing en onderhoudsgevoelig, en hoort een toolbox en werktafel der gewoonweg bij, of je moet erg veel geld hebben om alles te laten doen.

Veel mensen gaan dezer dagen dan ook alleen nog naar een fysieke winkel omdat gene wat ze willen 's in 't echt te zien, om vervolgens een betere prijs op het internet te zoeken

Wat de keuze betreft, in Azie vind je gewoon het meest, en dankzij het internet is de wereld erg klein geworden, en verschillende Aziatische shops bieden free shipping

Een Airsoft IKEA of Media Markt in Belgie of Nederland,  met dezelfde Poolse & Aziatische prijzen & keuze  dat zou pas wat zijn  !  :D