Jump to content
Cleanshot

Cleanshots Sniper Project op HPA!

Recommended Posts

Tnx voor de moeite. Alleen is 129 pond omgerekend €185,- daar komen de verzendkosten dan nog bij. Dus dan kun je net zo goed een tm halen hier in Nederland. Ik ben nu even aan het kijken naar de well mb03 als alternatief.

TWG heeft ze schijnbaar even. Weliswaar geen gspec: http://www.taiwangun.com/en/sniper-rifles/bar-10-jg?from=listing&campaign-id=19

Het begint wel een beetje op een vervloekt project te lijken! Misschien even 10 keer in je ghillie op je replica dansen en er wolven zweet overheen sprenkelen, werkt altijd!  :P

Maar leuke update weer, die ghillie met kerstballen en de kertman haha 

Ik heb inmiddels mijn bar10 binnen en om een klein stukje trial en error weg te nemen zou je jou actuele parts list bij je update kunnen zetten? 

Ik ga in het nieuwe jaar beginnen met mijn projectje en waarschijnlijk ook op co2 maar ik twijfel nog een beetje. 

Pffff, de wachttijden voor WEER nieuwe onderdelen. Ik zou er gek van worden! Zelf heb ik ook heel erg zitten twijfelen tussen een 60 en 70 degree ML bucking. Uiteindelijk toch voor de 70 gegaan en deze doet het bij mij qua consistentie nog steeds prima. Welicht dat ik bij een volgende bestelling toch even een keer een 60 meeneem. Ja het slijt sneller, maar hoeveel BBs knal je nou echt weg op een dag als sniper?

Ik begin het indruk te krijgen dat de quality control bij mancraft wel redelijk ruk is. Of je hebt gewoon gigaaaaaaantisch pech gehad. 

Wanneer is je volgende skirm? Wellicht een idee om samen te gaan? Kunnen wij de buksen vergelijken in prestatie. 

Welke scope heb je trouwens? Ik zit een nieuw te overwegen van leapers want je zero doen met een schroevendraaier is toch wel erg ruk....  Ook kan ik die swiss arms niet ver genoeg afstellen. T_T

Pffff, de wachttijden voor WEER nieuwe onderdelen. Ik zou er gek van worden! Zelf heb ik ook heel erg zitten twijfelen tussen een 60 en 70 degree ML bucking. Uiteindelijk toch voor de 70 gegaan en deze doet het bij mij qua consistentie nog steeds prima. Welicht dat ik bij een volgende bestelling toch even een keer een 60 meeneem. Ja het slijt sneller, maar hoeveel BBs knal je nou echt weg op een dag als sniper?

Ja inderdaad weer contact op nemen met een partij die niet om de hoek zit is niet leuk. Maar goed, positief blijven en lekker blijven sleutelen. Ik heb afgelopen Skirm voor het eerst gespeeld met een goede fps. De eerste helft in de ochtend zat ik in het kerstmannen pak en schoot ik er veel meer omdat ik niet tactisch kon optreden, ik vermoed zo'n 500 0,36G Bb's.

De 2de helft liep ik gewoon in camo en groen op mijn gezicht en toen aanzienlijk minder geschoten, denk maximaal 300 BB's. Inclusief test schieten en afstellen vermoed ik dat ik zo'n 1000BBs per skirm verschiet. Als we dat even terug rekenen naar de prijs van de BB's.

1x Valken bus met 2500BB's = € 35,00

Prijs per BB = € 0,014 

Totaal per skirm dus €14,00 aan BB's.

Wat betreft slijtage gaat de 70 graden zo'n 20000 schoten mee, ik vermoed dat de 60 graden misschien op de 13000-15000 zou zitten?

Laten we uit gaan van de lage kant en op 13000 schoten zetten. Laten we dat ook even terug rekenen, ter illustratie zet ik ook een 70 graden erbij.

1 60 graden bucking kost : € 12,00

€12,00 delen we door 13000 = 0.0009230769

1 70 graden bucking kost : € 12,00

€12.00 delen we door 20000 = 0,0006

Op 1 skirm kost de slijtage dus bij een 60 graden bucking : € 0,923

Op 1 skirm kost de slijtage bij een 70 graden bucking : €0,60

Als ik dit zo bereken dan zijn het minimale verschillen. Misschien dat ik in de toekomst nog een 50 graden bucking ga proberen, ik heb die paar centen er wel voor over om meer consistent en accuraat te kunnen schieten. Aangezien de bucking wel invloed heeft op je FPS is het voor een spring replica misschien niet ideaal aangezien je dan de veer moet gaan veranderen. Bij Mancraft, mocht dat ooit gaan werken dan schroef je gewoon meer lucht erin.

Ik begin het indruk te krijgen dat de quality control bij mancraft wel redelijk ruk is. Of je hebt gewoon gigaaaaaaantisch pech gehad. 

Wanneer is je volgende skirm? Wellicht een idee om samen te gaan? Kunnen wij de buksen vergelijken in prestatie. 

Welke scope heb je trouwens? Ik zit een nieuw te overwegen van leapers want je zero doen met een schroevendraaier is toch wel erg ruk....  Ook kan ik die swiss arms niet ver genoeg afstellen. T_T

Volgens mij waren de eerste paar tegenslagen door verkeerd bestelde onderdelen toch? Daar heet qc bij mancraft dan niks mee te maken. 

Wellicht haal ik het in de war met een ander project? 

Klopt inderdaad, in het begin heb ik niet de verkeerde onderdelen besteld. Ik heb mij zoveel mogelijk ingelezen en geïnformeerd bij Mancraft zelf over wat er wel en niet werkt.

Ik zal probeer het chronologisch uit te leggen wat mijn plan was :

Mancraft set bestaat uit de cylinder unit, co2 adapter en zijn eigen regulator. Aangezien ik al een regulator had en toch graag 50 euro in mijn zak wou houden heb ik gevraagd of ik ook mijn eigen Redline Regulator kan gebruiken, dit was geen probleem. Blijkt dus wel een probleem, mancraft is een 4mm lijn en niet  de standaard 6MM. 

Ik zag op zijn website dat hij een 'quick detach' verkocht voor een 4mm lijn, gevraagd of deze dan wel op mijn regulator past, hij zij dat dat wel moest lukken. Blijkt dus niet te passen, is een 4mm adapter met een kleine fitting.

Mancraft zou niet veel stress op je triggerunit moeten geven en met een 45 graden trigger prima moeten werken, hij maakt namelijk 2 versies voor de piston een 90 graden(zero) of een 45 graden(stock) nu heb ik met mijn tests last gehad van slam firing, oftewel de piston sear kon de kracht van Mancraft niet aan. Dit was niet de bedoeling.

De piston einde is dus niet goed, ik heb toen besloten een nieuwe trigger te bestellen en contact op te nemen met Mancraft. Tevens wou ik zelf de oplossing maken door naar een plaatselijke ijzer/metaal bedrijf te gaan. Hoe dat is afgelopen hebben jullie waarschijnlijk wel gelezen. Mancraft heeft wel netjes een nieuwe opgestuurd tegen een fatsoenlijk bedrag. 

Later heb ik besloten toch zijn regulator te kopen om van het gezeur af te zijn en gewoon een hele set te hebben. Deze is dan afgelopen week ook netjes geleverd en toen kwam de 'Boom'. Mancraft heeft helaas nog niet gereageerd op mijn bericht. Hopelijk heb ik snel een oplossing en tot die tijd gewoon op spring blijven spelen.

Zo zie je dus dat de informatie van Mancraft niet altijd even juist is. Ja inderdaad als ik gelijk een 90 graden set bij hem had besteld met een regulator had ik misschien al deze problemen niet gehad. Dat leed is nu geschiet. Nu kwestie van wachten  -_-.

Het begint wel een beetje op een vervloekt project te lijken! Misschien even 10 keer in je ghillie op je replica dansen en er wolven zweet overheen sprenkelen, werkt altijd!  :P

Maar leuke update weer, die ghillie met kerstballen en de kertman haha 

Ik heb inmiddels mijn bar10 binnen en om een klein stukje trial en error weg te nemen zou je jou actuele parts list bij je update kunnen zetten? 

Ik ga in het nieuwe jaar beginnen met mijn projectje en waarschijnlijk ook op co2 maar ik twijfel nog een beetje. 

Goed idee, ik snap dat door de vele informatie je soms door de bomen het bos niet meer kan zien. Hieronder zal je mijn part list vinden samen met de plek waar ik het gehaald heb en wat het kost ik heb meer dingen gehaald maar hier heb ik de beste resultaten mee. Uiteraard hoeft niet alles over genomen te worden zoals de cylinder, dat die bij mij stuk is gegaan is misschien ongeluk.

Body :

Jing Gong Bar-10 G-Spec : Bij Airsoftpro.cz besteld voor € 147,00

Cylinder :

Steel Cylinder voor Well : Bij SGH Shop voor €28,95

Triggerset(piston,spring en spring guide) :

Airsoftpro.cz version 2 : Bij SGH Shop voor €94,95 (spring was te sterk voor mijn setup)

Spring

Action Army M170 : Bij Com-Bat Airsoft voor €14,95

Hopup Unit :

Action Army Hopup : Bij Unit13 voor €59,95

Nieuwe Action Army BB stoppers(grove slijtage door slam firing in het begin) gehaald bij Airsoftclub.gr  voor €5,00.

Deze ga ik monteren wanneer Mancraft erin zit.

Hopup Bucking :

Maple Leaf Monster 60 graden : Bij Skirmshop voor €11,95

Hopup Nub :

Maple Leaf Concave Nub  heb ik gehaald bij AirsoftGi maar ook te verkrijgen : Bij  Skirmshop voor €9,95

Barrel :

Action Army VSR 10 6.03mm 300mm : bij Unit13 voor €29,95

Barrel Spacers :

Action Army G-Spec Spacer : Bij Unit13 voor €15,00

Scope :

Pirate Arms 1.5-6x*50mm : Bij Airsoft Heaven voor €89,90

Deze scope had ik al op mijn DMR zitten, puur vanwege de 50MM opening gebruik ik deze. De 1.5x zoom gebruik ik bijna niet, in de toekomst ga ik waarschijnlijk een andere scope halen die ook een 50MM opening heeft. Deze scope is wel af te stellen zonder schroevendraaier, heb ik regelmatig gedaan afgelopen skirm als je merkt dat de replica net iets anders schiet.

Magazijnen :

Ik had 4x JG bar 10 magazijnen, 2 heb ik er gesloopt door verkeerd modificeren en 1tje is door slijtage niet meer aan het feeden.

Ik heb nu 2x TM VSR 10 magazijnen, deze feeden goed en voelen steviger aan. Ik ga deze nog modificeren met het touwtje.

Gehaald bij : Airsoftclub.gr voor €10,00 per stuk

Sling

2 point sling bij Airsoftclub.gr voor €9,00

Ga ik bevestigen op stock en scope rail dmv Magpul 20mm rail mount.

MAG-MAG502P-BK2.jpg

Alles bij elkaar kost deze setup dus € 537,00 afgerond. Dit is zonder de Mancraft set die mij nu al zeker zo'n €200,00 heeft gekost.

Nog te bestellen onderdelen/eventuele extra upgrades

Magpul 20mm rail mount voor sling 

Te verkrijgen bij Com-Bat Airsoft, niet op website aangegeven kost €8,95.

Edgi 6.01mm 300mm barrel

Vanwege het feit dat de Action Army barrel best goed schiet ga ik hier nog niet aan beginnen, misschien in de toekomst. Ik lees hele goede dingen over zijn barrels, voornamelijk de afwijking is minimaal. Ik heb al een prijs opgave inclusief verzendkosten en dat is € 120 euro zonder de invoer meegerekend.

Outerbarrel Silencer adapter

Een Silencer adapter voor de G-Spec, ik heb er 1 voor de pro liggen maar die past niet. Ik wil een goede silencer gaan monteren en niet 1tje die hol is zoals de G-spec versie.

Paintjob :

Ik wil als alles af is de replica laten spuiten in Kryptek Mandrake, ik ga in de toekomst dit ook als volledige loadout dragen. 

Hoop dat er voor jullie wat verduidelijking is!

Wat betreft samen spelen... leuk plan!, ik ga waarschijnlijk 4 janauri naar Balls en Arrows. Nog niet 100 % zeker. Verder kan ik nog niet plannen i.v.m over gaan naar nieuwe baan ;)

Wat betreft samen spelen... leuk plan!, ik ga waarschijnlijk 4 janauri naar Balls en Arrows. Nog niet 100 % zeker. Verder kan ik nog niet plannen i.v.m over gaan naar nieuwe baan ;)

Ik ben er de 3e ieder geval wel. ^_^  (Ik neem aan dat je de 3e bedoelt.) 

Ik ben er de 3e ieder geval wel. ^_^  (Ik neem aan dat je de 3e bedoelt.) 

Hey, Ja dat klopt! Was denk ik in de war..feestdagen he :D Maar ik ben er de 3de!

Ik krijg als het goed is mijn nieuwe scope binnen deze week, Swiss Arms 4x40mm. Dezelfde als die novritsch gebruikt. Ik kan denk ik beter corrigeren met een fixed zoom aangezien het frame altijd hetzelfde is.

Heel misschien gaat er nog een team genoot mee komende zondag, met hoeveel ga jij?

Hey, Ja dat klopt! Was denk ik in de war..feestdagen he :D Maar ik ben er de 3de!

Ik krijg als het goed is mijn nieuwe scope binnen deze week, Swiss Arms 4x40mm. Dezelfde als die novritsch gebruikt. Ik kan denk ik beter corrigeren met een fixed zoom aangezien het frame altijd hetzelfde is.

Heel misschien gaat er nog een team genoot mee komende zondag, met hoeveel ga jij?

Ik en een kameraad zijn er zondag. (Hij is een newbie dus die stuitert rustig rond en doet zijn dingetje.  ^_^)

Ik heb zelf die Swiss Arms 4x40 deze is opzicht wel prima maar ik deze kan niet erg ver stellen qua zero. Ook is windage/elevation afstellen met dit model zwaar ruk. Dit omdat je eerst de doppen moet los schroeven en dan met een schroevendraaier je zero moet afstellen. De reticule is voor de rest gewoon een kale zwarte kruis.

Ik heb juist deze week een 3.5-10x40 model bestelt van ACM (Leupold clone) met draaiknoppen buiten op de scope om zo veel makkelijker te kunnen afstellen.  Deze heeft ook een reticule die je kan instellen voor 3 kleuren (zwart,rood en groen.) ook heeft die dots om het compenseren makkelijker te maken en een verstelbare zoom. 

Ik en een kameraad zijn er zondag. (Hij is een newbie dus die stuitert rustig rond en doet zijn dingetje.  ^_^)

Ik heb zelf die Swiss Arms 4x40 deze is opzicht wel prima maar ik deze kan niet erg ver stellen qua zero. Ook is windage/elevation afstellen met dit model zwaar ruk. Dit omdat je eerst de doppen moet los schroeven en dan met een schroevendraaier je zero moet afstellen. De reticule is voor de rest gewoon een kale zwarte kruis.

Ik heb juist deze week een 3.5-10x40 model bestelt van ACM (Leupold clone) met draaiknoppen buiten op de scope om zo veel makkelijker te kunnen afstellen.  Deze heeft ook een reticule die je kan instellen voor 3 kleuren (zwart,rood en groen.) ook heeft die dots om het compenseren makkelijker te maken en een verstelbare zoom. 

Oh gezellig,

Ja ik heb nu meerdere scopes gehad, met gekleurde reticules en zonder. Met knoppen en zonder. Ik merk dat ik tijdens het spelen de scope nauwelijks afstel. Rekening houden met de wind doe ik door mijn replica te kantelen tegen de wind richting in. Tevens denk ik dat wanneer je eenmaal de vergroting goed kent je makkelijker corrigeert op het oog.  Ik ga het mee maken hoe de scope werkt :)

Ja volgens mij gewoon 1 op 1 kopie. Ik ben benieuwd. Als het een plug en play installatie word dan zal iedereen zo met een HPA BASR lopen. Dan gaan de regels wel veranderen vermoed ik wat betreft de FPS die je mag hebben. Ik ken velden die een polarstar/wolverine replica met 450FPS single shot niet toestaan aangezien de trigger response bizar snel is.

Ontopic!

Ik ben heel erg druk de laatste tijd met mijn nieuwe baan, skirms en sleutelen. Ik heb wel steekwoorden genoteerd om zo meteen een uitgebreid verslag te kunnen schrijven met foto's!

*Spoiler*

Mancraft schiet als een beest!

BVFzSo.jpg