Jump to content
Cleanshot

Cleanshots Sniper Project op HPA!

Recommended Posts

In tegenstelling, afgelopen weekend getest bij Milsimsport en de BB's die ik 3 weken terug had gewassen schoten beter dan ongewassen bb's. (Valken 0.36 Gram)

Dus jij raad 0.36g bb's aan en dan voor de skirm wassen?

Yeah, ook al moet ik zeggen dat ik nog niet veel andere zware bio bb's heb kunnen testen die 0.36 gram of hoger zijn. 

Ik heb helaas nergens zwaardere BB's gevonden die ook BIO zijn. Volgens mij is dat momenteel nog niet mogelijk. Als je naar joule creep chart kijkt moeten we eigenlijk 0.40g hebben. Maar goed 0.36, beetje wassen moet ook goede resultaten gaan opleveren. Hoe hard schiet jij met 0.36? Ik hoop zo snel mogelijk mijn HPA set erin te hebben, volgens de kennis gaat het verlies van FPS bij zwaardere bb's veel minder hard dan bij een HPA set. Ik ben benieuwd ;)

Ik heb helaas nergens zwaardere BB's gevonden die ook BIO zijn. Volgens mij is dat momenteel nog niet mogelijk. Als je naar joule creep chart kijkt moeten we eigenlijk 0.40g hebben. Maar goed 0.36, beetje wassen moet ook goede resultaten gaan opleveren. Hoe hard schiet jij met 0.36? Ik hoop zo snel mogelijk mijn HPA set erin te hebben, volgens de kennis gaat het verlies van FPS bij zwaardere bb's veel minder hard dan bij een HPA set. Ik ben benieuwd ;)

Hoogst waarschijnlijk zal je wel wat joule creep hebben bij zwaardere bb's hebben ja. Hoeveel fps ik schiet met 0.36 gram heb ik nog niet gemeten. Ik schiet rond de 490 momenteel met 0.20.

Het probleem is dat je je BB eigenlijk ook wit of een andere lichte kleur wilt hebben om te zien hoe je een correctie moet maken na het eerste schot.

Valken is een van de weinige die gecertificeerd is, wit en 0.36 gram. Naast dat zijn er weinig andere zware BIO bb's die over deze eigenschappen beschikken en ook daadwerkelijk "bio" zijn. HPA is het volgende merk bb die ik wil gaan testen. zij hebben 0.40 gram bio bb's die baige/bruinig zijn.

Ik zat even te kijken op deze website http://www.bingoairsoftworks.com/bio-bbs/ en zij verkochten 0.40g bb's die beige waren inderdaad.

Ze hebben nu dit bericht erbij staan :

Price: (currently out of stock/out of production, soon to be replaced with white .40g BBs)

Als deze nou is ff overal worden goedgekeurd hoef ik niet meer verder te zoeken :)

Dat met de hogere FPS met meer hop vond ik in het begin ook al vreemd. Ik had namelijk net mooi mijn veer geknipt richting de 494 fps, maar toen testen en de hop toch maar wat beter afgesteld. Zat ik weer op 510... Het blijft irritant. Ik moet wel zeggen dat ik het erg moeilijk vind om de hop af te stellen bij een sniper, je moet echt de perfecte balans zien te vinden tussen precisie en afstand. En daar komt nog bij dat het weer van de afgelopen tijd met de wind het afstellen niet altijd even makkelijk maakt. Zo heb ik ook al 2x keer mijn hopup uit elkaar gehad om de bucking bij te draaien, maar die bij mij gewoon goed.

Ff offtopic, waar ga je de 20e vermoedelijk heen? Ik zoek nog een skirm dat weekend :)

Ja daar heb je gelijk in, in vind wel dat de NABV duidelijker moet zijn in hoe de hop moet staan. Bij AEG is het hopup helemaal open, maar is het dan bij een sniper hopup helemaal dicht? Het is een grijs gebied aangezien die zo weer kan worden aangepast dmv hop geven. Ik ga deze veer misschien nog wel is knippen maar over paar werken zit Mancraft erin, eerst kijken wat die doet.

Ik ga de 20ste bij Balls and Arrows spelen, ik was een top 10er dus mag gratis spelen :).

Ik ga samen met 2 teamgenoten zoals het er nu uit ziet, als je wil aanhaken kan dat best!

Hmm, is de NABV er duidelijk in dan? Ik heb daar nog nooit iets van meegekregen. Ik chrono altijd met hoe mijn hop hoort te staan met de BBs die ik verschiet, aangezien men ook tussentijds nog wel eens de chrono er voor willen gooien.

Ben zelf niet zo'n heel groot fan van B&A, vooral het extreem begroeide Vietnam stuk vind ik niet zo heel denderend (geen idee of dat in deze periode ook nog zo is). Maar ik zal hem in de agenda zetten, er is toch niet zoveel keus op dit moment.

Vanuit de NABV.

3. De maximale mondingssnelheid (Feet Per Second) tijdens reënactment zijn als volgt: a. Alle apparaten met full auto mogelijkheden: max. 360 FPS b. Alle apparaten met ‘Bolt-Action’ of S-AEG met minimaal 2 seconden ingebouwde vertraging mogelijkheden: max. 500 FPS c. Alle airsoftapparaten welke niet vallen onder bovengenoemde categorieën: 360 FPS

4. De maximale mondingssnelheid (Feet Per Second) tijdens IAPS schieten is als volgt: a. Alle airsoftapparaten: max. 500 FPS

5. De maximale mondingssnelheid (Feet Per Second) tijdens kaart schieten is als volgt: a. Alle airsoftapparaten: max. 615 FPS

6. Bovenstaande FPS-limieten gelden voor BB’s met een gewicht van 0,20 gram.

7. Een FPS meting geschied door het afschieten van één (1) projectiel door de meetinstallatie (FPS meter). Er kunnen meerdere metingen plaatsvinden om een gemiddelde mondingssnelheid te bepalen.

8. Bij alle FPS-metingen dienen BB’s met een gewicht van 0,20 gram te worden gebruikt.

9. Bij alle FPS-metingen dienen de BB’s te worden aangeleverd door de organisator teneinde afwijkingen van het gewicht te voorkomen.

10. Bovenstaande FPS-limieten zijn de absolute bovengrens. Bij constatering van een hogere FPS dan toegestaan, dient de deelnemer óf het airsoftapparaat zo aan te passen dat de limiet niet overschreden wordt óf hij/zij mag geen gebruik maken van het airsoftapparaat. Hiervoor mag de HOPUP echter niet gebruikt worden. De HOPUP dient voor het veranderen van de BB-baan en niet voor het omlaag brengen van de FPS.

Ik concludeer hieruit dat de Hopup niet gebruikt mag worden om de FPS te beïnvloeden, dat betekend dus dat je zonder hop door de FPS meter moet. Dit is een groot voordeel voor snipers en voorkomt dat er gecheat met andere replica's.  

Balls and arrows is een heel stuk kaler, en inderdaad het beboste gebied is niet zo leuk als het nieuwe veld. Maar goed het is voor mij 5 minuten om de hoek dus waarom niet he ;)

Ok dan, nou dat betekend dat ik vanavond niet meer hoef te knippen dus.... Dat scheelt weer.

Ja dat is dus mijn vraag, wat is de regel? Ik vind het een wazige uitleg, 'de hopup is om de baan van de BB te veranderen en niet de FPS'. Moet die dan helemaal uit of helemaal in zijn?

Zou graag antwoord willen krijgen op dit dilema  :huh:

Eerlijk is eerlijk, de meesten die bij de fps meting staan te controleren kijken niet verder dan wat op het schermpje komt te staan.

Ik heb zelfs een dodo gehad die 370 bij mij op de chrono zag staan en vroeg of ik in het veld ook met .2 schoot, nee met .30 zeg ik, ow dan is je fps toch veel lager ja. Uhuh.

Het is toch sowieso onzin. Chrono test zou met hop aan moeten zijn en het liefst nog met de bbs die je gaat gebruiken, en dan obv joules meten. Bij de VSR is het geen verassing dat je door joule creep meer FPS krijgt met meer hop. Het is nou eenmaal een veel te grote cylinder voor de barrels die je hebt in dat systeem, dat is deels ook waarom het zo populair is. Die joule creep geeft je gewoon wat extra range, ook al heb je geen flauw idee wat jc is.

Het is toch sowieso onzin. Chrono test zou met hop aan moeten zijn en het liefst nog met de bbs die je gaat gebruiken, en dan obv joules meten. Bij de VSR is het geen verassing dat je door joule creep meer FPS krijgt met meer hop. Het is nou eenmaal een veel te grote cylinder voor de barrels die je hebt in dat systeem, dat is deels ook waarom het zo populair is. Die joule creep geeft je gewoon wat extra range, ook al heb je geen flauw idee wat jc is.

Klopt wat je zegt betreffende meten in Joules. Ik denk dat de sport nog te jong is om dit goed door te voeren. Maar Joule creep kan net zo goed optreden bij een goed getunede AEG, nog niet gesproken over de P* of andere hpa units.

Ik heb de replica weer is uit en elkaar gehaald en alles goed ingevet. Ik zit nu ruim onder toegestane 500FPS. Voor nu prima, over 2 weken zit toch Mancraft erin!

Mooi experiment dit! Ik ben mij ook aan het inlezen in de sniper wereld en ben inmiddels ook op zoek naar een jg bar 10. Alleen is die inmiddels overal uitverkocht  :angry: Mocht iemand nog een adres hebben waar de gewone of gspec op voorraad is hoor ik het graag. 

Er is ook nog de Well mb03 die volgens sommige ook volledig vsr10 compatible moet zijn maar daar vind ik nog niet zoveel over. Sorry zag een heel mb03 topic over het hoofd. 

Maar ik ben erg benieuwd hoe hij uiteindelijk werkt. En aangezien ik vaste gast ben bij bunkerhill kan ik hem vast een keertje bekijken als je daar ook bent.  

*edit: aanpassing van onzinnige vraag.*

Mooi experiment dit! Ik ben mij ook aan het inlezen in de sniper wereld en ben inmiddels ook op zoek naar een jg bar 10. Alleen is die inmiddels overal uitverkocht  :angry: Mocht iemand nog een adres hebben waar de gewone of gspec op voorraad is hoor ik het graag. 

Er is ook nog de Well mb03 die volgens sommige ook volledig vsr10 compatible moet zijn maar daar vind ik nog niet zoveel over. Sorry zag een heel mb03 topic over het hoofd. 

Maar ik ben erg benieuwd hoe hij uiteindelijk werkt. En aangezien ik vaste gast ben bij bunkerhill kan ik hem vast een keertje bekijken als je daar ook bent.  

Ook geen G-spec te vinden? 

Ik heb er 1 gevonden voor je, komt wel uit de UK.

JG Bar 10 met scope

JG Bar 10 G-Spec met scope

Er staat dat ze er 1 left hebben per soort, zou snel zijn ^^

Ik heb er 1 gevonden voor je, komt wel uit de UK.

JG Bar 10 met scope

JG Bar 10 G-Spec met scope

Er staat dat ze er 1 left hebben per soort, zou snel zijn ^^

Tnx voor de moeite. Alleen is 129 pond omgerekend €185,- daar komen de verzendkosten dan nog bij. Dus dan kun je net zo goed een tm halen hier in Nederland. Ik ben nu even aan het kijken naar de well mb03 als alternatief. 

Tnx voor de moeite. Alleen is 129 pond omgerekend €185,- daar komen de verzendkosten dan nog bij. Dus dan kun je net zo goed een tm halen hier in Nederland. Ik ben nu even aan het kijken naar de well mb03 als alternatief. 

Ja, oke.. maar JG vind ik zelf beter dan Well. Maar misschien is dat meer gevoels matig.

Om maar even weer ontopic te gaan. Hoeveel schoten moet je uit een co2 capsule kunnen krijgen?

Ik hoop er minimaal 2 magazijnen uit te gaan halen. Word testen, heb vandaag alles compleet. Ik ga morgen spelen zonder Mancraft en morgen avond en maandag ga ik Mancraft installeren :)