Jump to content
Cleanshot

Cleanshots Sniper Project op HPA!

Recommended Posts

Algemene Info

Gezien de vele topics van hun project over Sniperen in Airsoft heb ik besloten zelf ook een Sniper te gaan bouwen. Toen ik net begon met airsoften wou ik als eerste een Sniper Rifle halen, na veel te hebben gelezen bedacht dat dat niet verstandig is en ik heb toen gekozen een DMR te bouwen(wetende dat dit veel geld kost). Het tunen van een AEG naar 450 fps met delay is een dure hobby en geeft hoge stress op de gearbox. Zo zijn de bushings van mijn V2 gearbox losser gaan zitten door de M130 veer en had ik al regelmatig slippende gears ondanks de delay. Om verder gezeur voor te zijn heb ik er een Polarstar in gezet. Aangezien lucht erg betrouwbaar en consistent is. Helaas is er geen delay functie van 2 seconden op een P* met diverse upgrades van Amped airsoft getuned worden op 350FPS, met een ORGA of PDI barrel die IR-hopped is. Testen moeten gaan uitwijzen welke er beter presteert. Aangezien een 350 FPS met full auto functie d speelstijl van en DMR weg haald ben ik mij gaan verdiepen in het bouwen van een VSR 10 op HPA, jawel ook deze gaat op HPA d.m.v Mancraft.

In dit topic zal je veel informatie vinden die ook in het topic van Garmon zit. Uiteraard ga ik alles zelf wel testen en mijn eigen ervaringen daaraan toe voegen. 

In tegenstelling tot Garmon, ga ik niet rustig aan beginnen met de build en heb ik afgelopen week alles al besteld en verwacht in de komende weken alles binnen te krijgen.

De Replica

Uiteraard zoals jullie weten zijn er meerdere VSR-10 in de omloop, de meest bekende is natuurlijk de Tokyo Marui VSR-10. Na mij meerdere weken te hebben ingelezen en met grote twijfel uiteindelijk toch de knoop door gehakt. Na de TM VSR-10 is de VSR van Jing Gong het meest compatible wat betreft upgrade onderdelen en een degelijke bouw kwaliteit. Ik heb niet gekozen voor de normale BAR-10 maar voor de BAR-10 G-Spec. Ik ben van plan deze te gaan gebruiken zonder silencer zodat die wel lekker compact blijft.

JG-works-BAR-10-G-1.jpg

Deze replica heb ik besteld bij www.Airsoftpro.cz de replica was hier in voorraad en voor een redelijke prijs van €143,70, dit is inclusief een scope van 3-9*50mm.

Het mooie van deze replica is dat de triggerbox niet van plastic is maar van ijzer. De trigger unit ga ik dan voorlopig dan ook niet vervangen aangezien Mancraft niet zoveel stress geeft. Hier over later meer.

De Upgrades

Ik heb bij hun CNC magazine catch besteld, deze schijnen niet goed te zijn bij een BAR-10. 

AirsoftPro-CNC-VSR-Magazine-Release-1.jp

Ze hadden helaas geen BAR 10 magazijnen in stock dus ben ik op zoek gegaan naar een andere leverancier in Europa die dat mij kon leveren.

Zo ben ik terecht gekomen bij Airsoftzone.com ik denk dat de meeste lezers deze website wel kennen. Ik heb hier 3 extra BAR-10 magazijnen besteld en tevens een Action army hopup unit. Ik heb lang zitten twijfelen of ik voor de PDI hopup unit zou gaan of deze, het voordeel van de PDI is dat die AEG barrels slikt(had ik mijn PDI barrel erin kunnen doen, met als conces dat ik wel de silencer moet gebruiken. ) Veel gelezen over de voor en nadelen. Conlusie is dat AA hopup unit een hele goede airseal heeft en gewoon netjes 1 arm heeft om hop te geven. Betrouwbaar is en zeer goed werkt met diverse buckings en nubs. 

Totale prijs €90,00

B01-013.gif

Het belangrijkste is natuurlijk de juiste bucking en nub voor een goede hop. Dit heeft natuurlijk een grote invloed op hoe ver en hoe consistent je schiet. Mijn doel is om consistent 70M te kunnen gaan halen. Alles daarboven is een dikke +. Veel van mijn informatie komt van Airsoftsniperforum.com een hele hoop informatie maar loopt zo uiteen als de pest. Zo zijn er mensen die een voorkeur hebben voor de PDI W hold bucking of degene die voor de Maple Leaf Monster bucking kiezen samen met een concave nub.

Hier de verschillen: 

PDI W-Hold bucking

64003-4.jpg?1387551566

Monster Maple Leaf bucking

ML-MARKJWE70-540x540.jpg

Er zijn verschillende meningen over welke nou beter is, ik denk dat het persoonlijke voorkeur en of ervaringen je keuze bepalen. Aangezien de Maple Leaf bucking bekend staat als een soort 'drop-in' R hop heb ik voor deze gekozen. Ik heb deze bucking alleen gevonden bij Skirmshop voor bijna €12,00.

Het nadeel is wel dat die alleen gebruikt kan worden met een Concave Nub :

airsoft-mapleleaf-rtx-nub-blk-b.jpg

Aangezien ik nergens heb kunnen zien waar deze nub te verkrijgen is in europa heb ik deze maar besteld bij AirsoftGI. Aangezien ze nog geen $5,00 per stuk kosten heb ik er 2 besteld en voor de goedkope shipping gekozen. Met een totaal prijs van uiteindelijk €15,00, enige nadeel is wel dat het 1 tot 2 weken gaat duren voordat die binnen is.

Aangezien ik niet uit sluit ooit de PDI bucking te gaan testen heb ik ervoor gekozen om ook een 3de bucking in de competitie mee te nemen. Ik heb gekozen voor de Action Army VSR 10 bucking die ik in het begin zal gaan gebruiken.

action-army-hop-up-rubber-for-marui-vsr-

Naast een goede bucking heb ik natuurlijk ook een barrel nodig. Aangezien de toekomstige Maple Leaf bucking alleen werkt met open bridged barrels viel de keuze voor PDI helaas af. (ik heb voor mn R-Hop in mijn PDI al moeten slijpen, met groot risico, misschien dat ik het in de toekomst wel ga bestellen als er nog een keer een inkoop actie van Flash komt). Ik was uiteraard op zoek naar een barrel van redelijke tot goede kwaliteit, op diverse fora heb ik gelezen dat de barrel van AA goed presteert. Uiteraard komt het kwa qualiteit niet in de buurt van PDI maar het is het testen waard. 

Het gaat in dit geval om een AA 300MM 6.03MM barrel.

Ik heb de AA Barrel, Spacers en Bucking besteld bij Unit13 met een totaal prijs van €58,95.

Hier nog het verschil tussen open en closed bridge barrel.

PDI Barrel(closed bridge)
65266-2.jpg?1387196839

Action Army open Bridged.

ATAM-B01-024_1_MARK.jpg

Mancraft

Maar goed, nu het onderdeel wat het meest unieke is aan deze setup. De aandrijving!

Aangezien ik dus zeer fan ben geworden van HPA en het als zeer betrouwbeer zie heb ik mij georriënteerd naar wat de mogelijkheden zijn wat betreft HPA in een VSR 10. Ja hoor er is een fabrikant uit Polen die hier zijn brood mee op tafel krijgt. Het staat nog erg in de kinder schoenen en er is nog niet heel veel over te vertellen. Hij maakt verschillende goedkope HPA sets ook voor normale AEGS. Uiteraard zijn er vele betere concurrenten in die sector maar in de sniper wereld is die uniek. Nu zullen jullie vast denken, dat is toch hartstikke onhandig zo'n slangetje aan je replica als je als een sniper af en toe kruipt en sluipt? Ja dat klopt, maar daar heeft deze beste man wat op bedacht, hier later meer over.

konwersja-sdik.jpg

Zie hier Mancraft in actie(is tot nu toe de enige video die ik gevonden heb van iemand die het daadwerkelijk gebruikt in het veld)

Hoe werkt het :

In principe vervangt Mancraft alles wat in de cylinder zit. Het bolt principe blijft gewoon werken, alleen hoef je nu niet helemaal naar achter te trekken en is deze puur bedoeld voor het plaatsen van de BB. Klinkt heel eenvoudig en dat is het eigenlijk ook, maar het maken is natuurlijk heel wat anders hier een video van iemand die het in zijn TM VSR 10 zet.

Ik ben van plan de set zo te gaan bouwen dat die samen met de regulator die ik al heb in een buttstock pouch past. Hij gaat namelijk gevoed worden door een reguliere Co2 patroon wat ook word gebruikt door diverse gas replicas. Mancraft verkoopt een Co2 adapter voor 4 en 6mm regulators. Je kan ook een regulator samen met de adapter bestellen maar aangezien ik er al 1 heb vond ik dat overbodig, de prijs voor zijn regulator is €50,00 wat niet duur is. Als kantekening is die ook slecht af te stellen waardoor de juiste FPS krijgen lastig is.

Ik heb de set vorige week besteld en hat pakketje is vandaag(17-11-2015) in nederland aangekomen. Ik verwacht hem dan ook 1 deze dagen op de mat.

De trigger unit

De trigger unit blijft voorlopig nog helemaal standaard. Aangezien Mancraft niet zoveel stress geeft hierop is de slijtage aanzienlijk lager tevens is de trigger bij de G-Spec van metaal. Mocht die uiteindelijk toch stuk gaan is het vroeg genoeg om deze te vervangen.

Voorlopige conclusie :

Al met al een project waar ik met veel enthousiasme aan ben begonnen door mij veel in te lezen en mij eigen afweging te maken. Ik zal gaande weg diverse resultaten gaan melden, ik ga de replica stap voor stap opbouwen en testen wat betreft fps en geschatte afstand die die kan overbruggen. Ik hoop dat de informatie ik met jullie deel mensen verder kan brengen en het overzichtelijk maak voor degene een beknopte samenvatting zoeken.

Het doel is uiteindelijk een accurate sniper te hebben die wel compact is en 70m consistent kan schieten.

Keep you posted!

Update  18-11-2015

Gister middag zijn er 2 pakketjes van de upgrade set al binnen gekomen.

Het gaat hier om de Onderdelen van Unit13 en Mancraft. 

u6xR81.jpgDe Action Army 300mm 6.03mm barrel, samen met AA spacers en AA hopup bucking.

Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik de kwaliteit van de barrel zeer goed is. Hij is gemaakt van ijzer en heeft dan ook een goed gewicht(ik wil graag dat mijn replica wel iets weegt). Ik weet uiteraard nog niet hoe die presteert maar hoop dat 1 deze dagen te kunnen vertellen. Over de spacers valt niet zoveel te vertellen, ik verwacht dat ze goed zit in de outer barrel, maar ook daar komen we later achter. 

De AA hopup bucking stelt niet veel voor. Is een relatief gemiddelde bucking, niet te hard en niet te zacht. Ik verwacht geen wonderen van de bucking aangezien het nubje wat erin zit minimaal contact kan maken met de BB. Ik kwam er gister nog achter dat ik nog een Madbull Red Accelerating bucking had liggen. Ik heb 1 van die namelijk in mijn Glock zitten waar ik de prestaties zeer zag verbeteren. (30M accuraat op een bordje van 15 bij 15cm met een PDI barrel 6.01). Het is het testen waard en ga deze ook zeker in de sniper stoppen.

madbull-sah-sniper_3_mark.jpg

Het meest bijzondere aan deze hele setup is natuurlijk wel de Mancraft aandrijving, een sniper op HPA. Ik beoefen de sport nog maar 7 maanden maar ik heb dit nog nooit op het veld gezien, uberhaupt bijna niets over gelezen op zowel buitenlandse als Nederlandse fora. 

Ik begin bij de Co2 adapter, deze is gemaakt van een stevig soort alluminium. De dop die de Co2 adapter open maakt zodat er luchtdruk op bouwt zit er stevig op en heb niet het idee dat dit snel stuk kan gaan. Hij is ongeveer 10 CM lang en 2,5CM in doorsnede. Ik hoop dat die samen met mijn Redline regulator in een buttstock pouch gaat passen, maar dat weten we in de toekomst!

FN79DS.jpg

Het geen wat in de Cylinder gaat is gemaakt van het zelfde soort alluminium. Voelt wel iets steviger aan dan de adapter, misschien omdat de techniek nog in de set zit. Ik heb hem nog niet open gedraait aangezien ik dat pas ga doen wanneer ik hem daadwerkelijk in ga bouwen. In tegenstelling tot de video's die ik tot nu toe gezien heb is de slang die eraan zit zwart en niet wit/doorzichtig. Een dikke pluspunt want dit ziet er toch mooier uit. De slang is ongeveer 1M lang dus er zal wat worden afgeknipt. Tevens zit er in de doos een veer die in de unit gaat en een metalen plug voor in de trigger unit samen met een nette afsluitings plug. Hier over later meer wanneer die ingebouwd gaat worden.

ZNyy8Z.jpg

Al met al tevreden over de kwaliteit spullen die ik binnen heb gekregen. Zoals ik al eerder heb vermeld verwacht ik de overige onderdelen deze week en in de loop van volgende week binnen te krijgen.. De sniper zelf hoop ik stiekem vandaag al binnen te hebben zodat ik alvast een FPS meting kan doen hoe die uit de box schiet.

Update 19-11-2015

De Co2 Adapter

Aangezien ik bij Mancraft alleen de HPA engine en co2 adapter heb besteld ging ik kijken of de Co2 adapter op mijn Redline regulator past. Ach fijn, deze past net niet. Het draad wat hij getapt heeft is 0.1mm te groot. Het acceptatie gedrag van de Redline regulator is zo klein dat dit niet past. IK had helaas gister niet de tijd meer om te proberen of het licht afschuren van de adapter zou gaan werken. Dat is een klusje voor komend weekend.

De luchtslang

Ik zag op het filmpje al dat het slangetje iets dunner is dan de reguliere HPA lijn. Wat blijkt, deze lijn is 4mm dik terwijl een reguliere 6mm dik is. De volgende uitdaging is dan ook om een Quick detach adapter te vinden die op een 4mm past zodat die in mijn regulator kan. Bizar dat wanneer je dit googled dat je niet vind wat je zoekt. Ik kom telkens uit bij electriciteitsdraden. Het is natuurlijk ook mijn eigen stomme fout dat ik het niet goed gelezen heb op zijn website. Hij heeft het nog zelfs vermeldt..

Ik heb al meerdere vragen gesteld via zijn Facebook pagina, hij heeft altijd antwoordt tussen 20:00 en 22:30. Daarbuiten heb ik nog geen 1x antwoord gehad. Ik had hem ook al de vraag voorgelegd van de Co2 adapter. Hij vroeg wat de threadsize van mij regulator was. Heb alleen nog geen antwoord hierop mogen ontvangen. Aangezien dit toch al speeld ga ik proberen een nieuwe Co2 adapter te krijgen(als het niet lukt om het zelf op te lossen).

Aangezien hij op zijn website ook adapters verkoopt van 4mm naar 6mm lijnen een een quick detach voor 4mm lijnen verkoopt ga ik vragen of die dan eventueel gelijk kunnen worden meegestuurd.

Maple leaf Monster Bucking bucking

Dinsdag(17-11-2015) avond heb ik de Maple Leaf Monster bucking besteld bij Skirmshop, deze is 1 dag later keurig op de mat geleverd gekregen met de brievenpost.

De kwaliteit van dit rubber voelt een stuk beter aan vergeleken met die van Action Army en Madbull. De nub die erin is verwerkt heeft een veel groter oppervlakte. Groot voordeel om de zwaardere BB's te hoppen met een sniper. Ik kan nu wel begrijpen waarom ze deze bucking een 'drop-in R-hop'  noemen. Om deze bucking goed te laten werken zal ik helaas moeten wachten op de Concave nub die ik heb besteld bij AirsoftGi. Mooi moment om de verschillen te kunnen zien met de Madbull en Action Army bucking.

Aangezien ik waarschijnlijk niet op korte termijn de HPA engine erin kan bouwen ga ik wanneer de sniper binnen is(hopelijk deze week!) de sniper goed testen vanuit de doos en met de verschillende upgrades. Zoals we allemaal weten is het de afgelopen dagen erg stormachtig en is lastig te testen hoe ver die dan ook daadwerkelijk schiet. Ik verwacht morgen weer een update te kunnen plaatsen!

Update 23-11-2015

Replica out of the box

De Replica is vorige week donderdag netjes geleverd. Al met al een snelle levering, goede site dus die Airsoftpro.cz.

In de box vinden we uiteraard, De JG Bar 10 G-Spec, 1 x rails, 1x een 3-9*40 scope, 1x een kleine speedloader, een hele hoop imbus sleuteltjes(Raar want de rails word bevestigd met een torx schroevendraaien) en uiteraard een zakje plastic BB's die gelijk de prullenbak in zijn gegaan.

De replica schiet out of the box 350 tot 360 fps. Dit is het maximale wat ik eruit heb kunnen krijgen. Aan de ene kant een dikke min aangezien je toch meer richting de 500 wil om er voor te zorgen dat je een gemiddelde AEG outpeformed. Maar goed, hij schiet accuraat zo'n 30m. Met een gelukje haal je miss de 35m. Kwa prestaties duidelijk een body die bedoeld is om gelijk geupgrade te worden. Mooi dat ik dat even van plan was. 

Kleine upgrade!

Aangezien ik op 22-11-2015 wou gaan spelen bij Balls and Arrows wou ik voordat Mancraft erin komt de sniper testen. Zo heb ik de nieuwe AA barrel met de spacer en AA hopup unit erin gezet samen met de Maple Leaf bucking(ik heb de AA bucking bekeken, en die is gewoon standaard. Niet de moeite waard als je extra range wil behalen). Als nub heb ik een Modify Flat Nub erin gedaan die ik nog had liggen. De replica schoot nu 300 fps met de hopup ingesteld zoals ik hem wil hebben. Een drop van 300 FPS, ik denk dat dit komt omdat deze bucking veel meer contact maakt met de BB waardoor er meer weerstand is. Maar zoals ik vaak heb gelezen zegt FPS bijna niets over de afstand die je wil overbruggen. Zo heb ik gemerkt dat ik puur met deze upgrade een verbetering had van zo'n 15M. Ik kan zeker 45M een torso raken. Misschien over 50M wel een mansized target. Toch netjes voor een gun die voor de rest nog helemaal stock is. Ik heb deze resultaten behaald met 0.25g bbs. Ik heb ook 0.28, 0.30 en 0.33 erin gedaan om het verschil te testen. Alles boven de 0.25 was een afname in range.  Tevens heb ik de Magazine catch release button geïnstalleerd. Dit is niet moeilijk maar wel een peuterig klusje. Om nou te zeggen dat ik veel verschil merk dan zou ik liegen. De magazijnen catchen wel maar heb een een kleine misfeed af en toe, dit kan ook te maken hebben dat de bucking nog moet feeden.

Dit alles heb ik vrijdag getest, aangezien ik iets meer FPS eruit wou halen (400+) voor de skirm besloten een nieuwe veer te halen bij Airsoft Midden-Nederland. Aardige jongen die daar werkt met heel veel verstand van Snipers. Leuk gesprek mee gehad en ook hij was zeer geïnteresseerd in het resultaat van Mancraft. Heb bij hem een M145 veer gekocht(ben het merk vergeten, verpakking is al weg..) maar goed deze was dus te dik voor mijn Piston. Ik deze proberen groter te vijlen/boren maar mocht niet baten. De veer zat er niet goed in en bleef hangen in de piston. Erg jammer aangezien ik toch die extra FPS wil hebben!

Zaterdag ben ik met een paar Teamgenoten naar de Tactical Adventure beurs gegaan. Hier heb ik een nieuwe veer gehaald een M130 van Action Army. Zou voldoende moeten zijn om de FPS iets op te schroeven. Voor een team maat nog wat ander spul gekocht bij Com-Bat airsoft zoals zijn Modify Highcaps, modify Barrel en gelijk zijn Krytek geflathopped. Dit samen met een M4 Prowin unit is die 40 FPS omhoog gegaan(HPA setup). Bizarre verbetering in de FPS en range, al moest de bucking wel worden ingeschoten.

Terug naar de Sniper!

Aangezien ik zaterdag avond pas laat thuis was moest ik de nieuwe veer er snel in zetten. Deze veer paste gelukkig wel in de Piston. Alles weer in elkaar geschroefd. 2x geschoten op de FPS meter en gaf zo'n 370FPS aan. Niet wat ik verwacht had, maar je kan natuurlijk geen wonderen verwachten als je alleen de veer veranderd, wat betreft airseal etc. Maar na die 2 schoten kreeg last van 'slam firing' oftewel de Piston sear kon de kracht van de M130 niet aan. Aangezien het toch al te laat was besloten niet verder te gaan met sleutelen en met mn Scar te gaan spelen op Zondag.

Mancraft Instaleren

Aangezien de Bar 10 niet geschikt is voor een zwaardere veer heb ik besloten te kijken of ik Mancraft al kan instaleren zonder dat er lucht op is aangesloten. Volgens de filmpjes op youtube moet je de Mancraft kunnen spannen en vuren. Zo heb ik alles geïnstalleerd zoals de tutorial voordoet. Toch heb ik hier hetzelfde probleem. De Piston Sear spant zicht niet achter de Piston van Mancraft, ondanks dat deze op lucht is, zit er een veer van zo'n 10CM achter de Piston. Deze zorgt ervoor dat je de bolt action behoud en het balletje kan laden. Heb tot nu toe de sniper zo'n 20x in en uitelkaar gehaald en kan ondertussen wel dromen hoe het werkt. Ik vermoed dat de Piston Sear niet sterk genoeg is voor zelfs Mancraft. Mooi balen aangezien iedereen dus kiest voor een 'Zero'  of '90 Degree'  Piston Sear kiest zit ik met een dillema. De Mancraft Piston is gemaakt voor een 45 degree sear. Deze loopt dan ook dus taps af, een 90 degree piston sear heeft dan ook een 90 degree piston nodig. Nu heb ik al een mail gestuurd naar Mancraft om te kijken of hij een makkelijke oplossing heeft. Ik hoop stiekem dat omruilen van alleen de Piston een mogelijkheid is. Zo niet dan ga ik kijken of ik de Piston zo kan modificeren dat die een 90 graden piston sear kan hebben. Mocht dat ook niet lukken dan kijken of ik de Piston ook los kan kopen bij hem. Zou niet al te duur hoeven te zijn.

Conclusie

Zoals ik al een beetje verwacht had van dit project gaat het allemaal niet zo soepel. Een hoop gesleutel aan de replica. Uiteraard leer ik zo erg veel van de Sniper en de techniek erachter. Ik verwacht deze week de 4mm HPA nipple te ontvangen van Mancraft(die had ik vorige week besteld). Tevens ga ik kijken naar een goede 45 degree trigger set die wat meer spanning aan kan. Verdere updates volgen. Ik zal ook nog wat foto's toevoegen in loop van de week!

Update 25-11-2015

We zijn weer 2 dagen verder en ik heb alweer een heleboel gedaan en mee gemaakt. Laat ik beginnen waar ik gebleven ben, en dat is het spannen van de Mancraft Unit.

Als jullie alles netjes hebben gelezen dan weet je dat dit niet geheel soepel gaat. Voornamelijke vanwege de 45 degree trigger. Ik ben zelf al een stuk technischer aan het worden en dacht dan ook dat ik de 45 graden zou moeten kunnen modificeren naar een 90 graden hoek. Dit samen met een 'Zero Trigger' moet er voor zorgen dat die wel werkt. De Mancraft Piston bestaat uit 3 losse compartimenten die in 1 stuk worden geleverd. Ze zijn dus los van elkaar te maken. Zo heb ik samen met mijn vader een oplossing weten te bedenken. We lopen de plaatselijke Metaal bewerkingsbedrijf in en vragen om 'gunst'. Zo gezegd zo gedaan, 5 minuten laten stonden we in de werkplaats van een niet nader te noemen bedrijf. Dit bedrijf is specialist in het maken van Staal platen(persen enzo) en het maken van gereedschap.  Wij leggen ons probleem uit aan de hand van het stukje wat hebben mij genomen en een foto van hoe het moet worden. Zie hier de foto van hoe die is :

ZNyy8Z.jpg

Het gaat dus om het stuk wat helemaal rechts bij de slang zit. Dit is zo geslepen dat die onder een 45 graden hoek valt.

Wij namen deze foto mee om het andere resultaat te krijgen :konwersja-sdik.jpg

De werkplaats chef was niet de aller gezelligste en sprak nors 1 van zijn werknemers aan. Hey Dirk, kan jij dit even maken voor deze heren zegt de chef. Waarop wij duidelijk uitleggen dat de hoek eraf moet en er een borst moet overblijven. Zo gaat Dirk een 10 minuten aan de slag bij verschillende werkbanken terwijl wij in gesprek zijn met de Chef. Komt Dirk heel trots terug met het onderdeel. Nou hij heeft ons duidelijk niet goed begrepen want dit is het resultaat.

jBPagw.jpg

Nou niet gelijk denken dat de hele unit eraf is geslepen dat is niet het geval. Dit is het onderste stuk waar dus de borst(rand)  had op moeten blijven zitten. Onze grote vriend Dirk heeft heel mooi glad geslepen en afgerond. Mooi werk, maar niet wat wij bedoelden. Mooi balen want dit had een leuke oplossing geweest.

Ik ga met dit zielige verhaal naar Mancraft facebook pagina en stuur hem een privé bericht met het hele verhaal.  Hij kon er wel om lachen, ik ook wel vond het meer zielig voor Dirk van de werkplaats Chef keek niet blij. Hij heeft een goede oplossing, voor 17 euro kan ik een nieuwe onderkant krijgen die is gemaakt voor een 90 graden Trigger!

Een heel avontuur, dit vind ik nou leuk aan sleutelen. Je maakt nog is wat mee!

De Trigger

Bij een 90 graden Piston hoort natuurlijk ook een 90 graden Trigger. Ik ben mij dus rot gaan zoeken om alleen die Trigger sear te vinden. Goed, dat is niet te vinden. Ik heb dus besloten een complete Zero Trigger te bestellen bij SGH Shop. Het is een trigger van AirsoftPro.cz. Blijkbaar handelen zij met elkaar, mooi want de verzendkosten zijn niet te min van AirsoftPro.CZ, geen idee waarom dat zo duur is. Het was in dit geval goedkoper om het bij SGH te halen. Kost wat geld maar dan weet ik in ieder geval dat het spannen nog makkelijker en lichter gaat. Ik hoop hem deze week nog binnen te krijgen zodat ik zondag in ieder geval kan spelen met deze set.

AirsoftPro-VSR-Zero-Trigger-Ver2-detail9

Mooie Trigger en schijnt Action Army kwaliteit te hebben maar dan voor een veel lagere prijs. Komt samen met een metalen spring guide, piston head en heb er een M170 spring bij besteld aangezien ik nu op 300 FPS zit. Mocht die te hard schieten kan ik altijd nog wat coils eraf knippen.

Uiteraard had ik liever dit niet willen kopen en gewoon gewild dat Mancraft werkte met mijn 45 graden trigger. Ach, bij elk project komen extra kosten.

De Magazijnen

Zoals Garmon al had gereageerd kunnen de JG magazijnen best klem zitten in de kamer. Ik ben toen dit idee tegen gekomen Easy Take Out of your VSR Magazine. Ben dit zelf ook gaan maken, heb helaas 1 magazijn stuk gekregen. Maar de 2de en 3de zijn prima gelukt. Het boren zelf is even lastig, maar het weer in elkaar zetten is nog lastiger! Hier mijn resultaat.mXIWhI.jpg

Ik kon op deze dag niets anders vinden dan goed touw wat Wit was. Ik ga deze nog even bewerken met een zwarte spuitbus.

Het probleem was alleen niet opgelost wat betreft het klemmen van het Magazijn in de kamer. Zo kwam achter 2 problemen, de CNC mag release button die ik had besteld voerde teveel druk uit op het magazijnen waardoor die niet lost laat wanneer je op de knop drukt. Deze weer vervangen naar het origineel met een iets beter veertje erin en de release knop werkte weer. Het magazijn daarin tegen zat nog steeds klem.

Aan de bovenkant van het magazijn waar die Feed is een JG magazijn blijkbaar iets te dik. Zie de foto :

MAG-JG-BAR10-2.jpg?1384790243

De 1 CM onder hetgeen waar de BB's uitkomen moet je iets afvijlen.

Ik ben met een vijl hier een paar keer langs gegaan en heb echt 0.01MM eraf gehaald volgens mij, gepast en dat magazijn zit wel stevig, laat niet los zonder de release knop in te drukken en feed prima. Probleem opgelost, 2de magazijn klemde nog steeds. Heb deze ook iets eraf gevijld en ook die werkt nu prima!

Concave Nub

Na 1 week zijn de Concave Nubs van Monster al geleverd, je ziet een duidelijk verschil met de flat nub die ik nu gebruik. Ik denk dat deze nub de druk beter kan verdelen waardoor die voornamelijk accurater word. Qua afstand verwacht ik geen wonderen. Maar het is het testen waard, deze zal ik van de week gaan installeren.

Conclusie

Nog steeds heeft dit project een uitdagende factor. Volgens heb ik nog geen 1 onderdeel gehad wat gelijk goed werkte. Aan de ene kant wil ik natuurlijk dat die zo snel mogelijk in elkaar zit en goed schiet. Aan de andere kant, wanneer iets veel tijd, kennis en energie kost is de voldoening vele male groter wanneer het eenmaal af is. Jammer het metaal bedrijf die een goede oplossing had kunnen hebben, maar goed van Mancraft dat ze gewoon zo'n onderdeel kunnen op sturen.  Ik hoop na zondag in ieder geval een After action report te kunnen schrijven van hoe de Sniper is bevallen. Al zal ik ook veel met mijn P* gaan spelen bij Bunker Hill.

Update 30-11-2015

Na een paar dagen heb ik weer heel wat gesleuteld om de Sniper werkend te krijgen. Tevens heb ik er op 29-11-2015 de gehele dag mee gespeeld bij Bunker Hill. Laat ik beginnen waar ik gebleven ben.

De M170 veer...

Ik had bij de Airsoftpro Trigger een M170 veer besteld. Zoals inderdaad bleek is deze veel te sterk! Niet aan te spannen... dat ding. Ik heb er zoveel Coils vanaf geknipt dat die eigenlijk te kort is voor de Cylinder. Uiteindelijk 3x kunnen schieten en hij deed 550 FPS. Mooi, maar kon er niet nog meer af knippen. Vandaar dat ik de Action Army M130 veer die ik had ingekort(vanwege vorige trigger) erin heb gedaan. Hij schoot Keurig 400 FPS met een verschil van 2-5 FPS per schot. Dat betekend dus dat er geen gekke airleak ergens zit. Maar gedurende het testen viel het mij al een tijdje op dat de bolthandle een beetje wiebelig aanvoelde. Wat blijkt... de bolt word geschroefd aan de achterkant van de cylinder. Maar het onderdeel wat in de cylinder vast zit is niet aan elkaar vast gelast. Dit zit met 4 stalen borg pennetjes 'vast'. Nou van deze pinnetjes zaten er nog 2 in en kon ik er 1 vinden die op de grond lag. 

Zie hier hoe het vast zit :

CxIvkWz.jpg

5yoCxPf.jpg

Ik heb geen idee hoe dit zo snel kan gebeuren, heb het probleem ook nergens terug kunnen vinden op diverse fora. De oplossing is dus een nieuwe cylinder.

Fijn, van trigger die er mee stopt vanwege de 45 graden hoek een nieuwe trigger moeten bestellen en van een cylinder die er mee stopt moet ik dus op zoek gaan naar een nieuwe cylinder. En ja, die moest op de dag van ontdekking(vrijdag) nog geregeld worden. Aangezien ik diezelfde week al zaken had gedaan met SGH-Shop en er een snellere levering was heb ik hem een mail gestuurd met dat ik met spoed op zoek ben naar een nieuwe cylinder voor mijn JG-Bar 10. Ik had opgezocht op hun website dat in uitzonderingen je aan huis de bestelling mag ophalen. Ik zag dat er 2 standplaatsen waren. Amersfoort en Zutphen, dikke toeval want ik moest die dag al in Amersfoort zijn voor een sollicitatie gesprek. Hij belde mij 2 uur later op met het nieuws dat hij 3 soorten cylinders heeft liggen die in mijn Bar-10 passen. Ik kon dezelfde middag nog terecht, en hij wees erop mijn piston, spring en springguide even mee te nemen zodat we konden passen. Hele aardige vent die met deze shop de Snipers in Nederland wil kunnen bedienen.

De eerste cylinder die hij mij aanbood was :

Reguliere TM/Bar 10 stainless steel €34,95

3132-340x340.jpg

Deze was met dezelfde borg pinnetjes vast gezet, deze viel dus gelijk af.

De volgende was deze :

Nickeel Coated Cylinder €32,49

2348-340x340.jpg

Deze was zoals de naam al zegt Nickel gecoat. Hij is in diameter van binnen iets kleiner waardoor je een betere airseal krijgt en schijnt makkelijker te laden vanwege minder weerstand.. Voelde stevig aan en deze was gewoon aan het eind aan elkaar gelast. Aangezien ik ook Mancraft erin wil zetten begon ik te twijfelen en wou ik graag zijn derde keus zien. 

Als laatste bood bij mij deze aan :

Steel Cylinder voor Well and VSR 10 clones €28.95

1858-340x340.jpg

Ja wat jullie en mijzelf natuurlijk gelijk opviel is dat deze zwart is! Dikke pré als je tactisch wil spelen. We hebben getest met mijn piston set van Airsoftpro en werkte prima. Ook hier was de achterkant aan elkaar gelast. De diameter schijnt een fractie kleiner te zijn maar zou geen probleem mogen opleveren met Mancraft. 

Ik heb dus gekozen voor deze, hij is zwart wat ik zelf veel mooier vind en prima kwaliteit!

7E7bceI.jpg

Zoals ik eerder in dit topic heb aangegeven is het aansluiten van Mancraft niet gegaan zoals t hoort. De piston catched niet, de Co2 adapter past niet op mijn Regulor (0,01mm verschil) en de luchtslang is een 4mm slang ten opzichte van het reguliere HPA met 6mm. Waardoor ik niet mijn eigen quick detach kon gebruiken. Zo heb ik op zijn website  dit besteld :

Quick Release Fitting €17.32

szybkozlaczka.jpg

Ik was in de veronderstelling dat deze 4mm krimp is zodat die op de luchtslang kan en direct aangesloten kan worden op mijn eigen regulator.

Komt het pakketje binnen, is de quick detach net zo groot als de slang zelf. Oftewel 4mm! Mooi balen dus aangezien de nieuwe Piston al onderweg is en ik het dus niet aan kan sluiten. Ik gauw contact opgenomen met Mancraft via Facebook en het probleem uitgelegd. Ik heb besloten toch maar zijn regulator te gaan gebruiken, deze werkt goed met zijn Co2 adapter en de 4mm lijn kan er zo op worden aangesloten.

Het betreft deze regulator die hij zelf ontwikkeld (€50.31):

reduktor.jpg

Aangezien hij het ook vervelend vond bood hij mij een voucher aan voor gratis verzendkosten, dat is toch weer 3 euro! Iets met wie het kleine niet eert..?

Deze gaat dus ook besteld worden, is nu nog niet op voorraad maar kan deze week ieder moment weer op voorraad komen. Uiteraard ga ik dan meteen bestellen.

Sleutelen..!

Aangezien ik in Amersfoort was en ik al van plan was om naar Airsoft Midden Nederland te gaan heb ik maar mijn Sniper mee genomen, uiteraard helemaal gedemonteerd.   In deze winkel zit sinds kort een nieuwe jongen die veel verstand heeft van Bolt Action Sniper Rifles. Ik had al een keer een veer bij hem gekocht, maar ook die moest ik afknippen met de vorige trigger... Maar goed, hij wist dat ik eraan kwam. Ik heb het hele verhaal wat betreft de cylinder met hem doorgenomen en we hebben samen de sniper in elkaar gezet. Helaas had hij geen nieuwe veer liggen om de FPS te verhogen. Ik zou het dus moeten doen met het resultaat wat deze veer mij geeft. We zijn samen een klein uurtje bezig geweest en uiteindelijk was die dan toch klaar. Er waren 2 dingen die moesten worden aangepast. De achterste schroef van de Zero Trigger moest worden ingekort deze schuurde tegen de cylinder aan. Uiteindelijk hebben we 2 shims er tussen gedaan en probleem verholpen! Volgende was dat de bolt handle zelf niet gelijk op deze cylinder paste. De achterkant van de cylinder waar je de bolt op vast schroeft heeft een uitsparing, deze moest iets groter worden gevijld. Klein werkje maar resultaat was dat die het prima deed na wat vijlen.

Helemaal in elkaar gaan we natuurlijk FPS meten, hij schoot 395-400fps. Uiteraard niet de snelheid die je wil maar ik moest het er maar mee doen, mooie test om te kijken hoe belangrijk hopup en bucking dan wel niet is.

Spelen bij Bunker Hill!

De sniper was dus helemaal werkend en heb besloten ook alleen deze replica mee te nemen samen met mijn secondary. Dit om het gevoel van een sniper de gehele dag te ervaren. Ik had al thuis even wat test schoten gedaan met verschillende BB's en zag de beste resultaten met 0.30 en 0.33, ondanks de lagere FPS die ik had. 

Ik schoot met 0.20 - 400FPS

met 0.25 - 365FPS

met 0.30 - 330FPS

met 0.33 - 325FPS

Aangezien 0.33 toch zuiverder was qua schot en het maar 5 FPS verschil maakte besloot ik met deze BB's te gaan spelen. 

Aangezien het nogal stormachtig weer zou gaan worden hield ik er al rekening mee dat de BB's een flinke afzwaaier zullen krijgen. Gelukkig was het in de ochtend nog redelijk stil en ben ik met 1 van mijn team genoten de effectieve range gaan testen. Eerst door de FPS test heen en wat blijkt.. hij schiet geen 400FPS met 0.20 maar 380FPS, kan natuurlijk door het koude weer komen.

Maar goed hij was het doelwit en stak zijn hand op als ik hem raakte. We begonnen makkelijk op 30M. Deze was pinpoined op zijn rug. Had ook niet anders verwacht. Hij verplaatste zich 10M verder en ook deze was eerste schot gelijk raak. 50m, vanwege het vizier 1 schot mis maar 2de schot raak. 60m was 2 schoten mis 3de raak. Uiteindelijk een paar stappen verder en raakte hem nog. Daarna kon ik door het weer en de grijze bb niet meer zien hoeveel ik moest corrigeren. Maar ik heb 63M gehaald. Dat met 380 FPS. Ik was er zeer blij mee. Bewijst maar weer dat FPS zeker niet alles zegt.

Dit was voor mij de 2de keer bij Bunker Hill, ik had zeer goede ervaringen op dit terrein. Mooie missies en gedreven teams. Maar de wind gooide voor bijna iedereen roet in het eten in de loop van de dag. Het was tot 11:00 redelijk te doen, ik heb mooie hits gemaakt en de manier waarop je voorwaarts beweegt is compleet anders dan met een Assault replica. Op het ergst haalde ik nog geen 30M en moest ik 2-3 meter links van het doel richten om het te kunnen raken. Je gaat dan ook niet goed kunnen zien of je degene nou geraakt heb of niet, de BB is donker grijs, het regent en een grijze lucht maakt het er niet makkelijker op. Na de middag pauze heb ik besloten om te kijken wat 0.36g BB's voor verbetering kan hebben met deze omstandigheden. Ik merkte gelijk dat ik mijn hopup iets moest aandraaien om de langst mogelijke rechte baan te krijgen. Ik heb weer een afstand test gedaan maar merkte vooral dat die een stuk langer recht ging. Ik heb vanwege het weer geen goede test kunnen doen. In de middag werd het weer alleen maar erger, het spel zelf was leuk iedereen heeft natuurlijk last van de wind, maar als sniper wil je dat je schot raak is. De FPS met deze BB's was dan ook zichbaar naar beneden gegaan naar 295FPS. Dit is natuurlijk een voordeel aangezien ik zometeen HPA erop heb zitten en dus zo de druk kan aanpassen dat die 500 FPS doet met 0.20 en misschien wel 450 met 0.36. Maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen.

1fYSa0u.jpg

Foto gemaakt met mijn smartwatch.

De Scope

De scope die meegeleverd is vind ik zelf niet prettig, ik ben op mijn DMR een scope van 1.5-6x vergroting gewend samen met een 50MM opening. Dit zorgt voor een veel breder zichtveld waardoor je meer overzicht heb, tevens in donkere omstandigheden meer licht. Had deze al even op mijn sniper gezet, maar met de low profile mounts zie je de outerbarrel onderin je vizier. Ik ben van plan andere mounts te kopen en dan deze scope te gaan gebruiken. Het maakt de replica wel zwaarder, maar dat heb ik voor lief als ik een helderder beeld heb.

Conclusie

Het is weer een hele WALL of Text, maar ik wil zo duidelijk mogelijk mijn ervaringen met jullie delen. De sniper heeft dus vanuit de doos de nodige problemen als je ook maar denkt aan upgraden. Op het moment is het enige wat nog origineel is de body. Alle andere elementen zijn vervangen, het koste plaatje is dus ook hoger worden dan ik had verwacht. Hier moet uiteraard rekening mee worden gehouden wanneer je aan een sniper project begint. Het vele sleutelen vind ik niet erg, ik leer er veel van en kan in de toekomst dus andere mensen met hun problemen helpen. De speelstijl van een sniper bevalt mij heel erg goed, het tactisch optreden en zien zonder gezien te worden is echt iets waar ik een kick uit haal. Ik verwacht dat als die zo meteen op Mancraft is dat ik zeker mooie hits kan maken en erg stil kan manoeuvreren.

Update 02-12-2015

Het demonteren en bekijken van de internals!

Zoals ik dat na elke skirm meestal gelijk doe, haal ik de replica helemaal uit elkaar om te zien wat het weer en de bb's met de replica hebben gedaan.

Het eerste wat mij opviel was dat de schroeven waarmee de upper receiver vast zit in de stock een beetje vliegroest hadden. Dit was er ook zo weer af gelukkig, bij de trigger zag ik gelijk dat het niet goed zat, het schroefje wat de trigger aan de voorkant vasthoud is weg. Niet te vinden in de replica, zal dus wel ergens in het bos liggen. Vreemd genoeg geeft dit geen problemen voor het spannen van de veer. 

De cylinder had ook vliegroest, deze wat meer dan de schroefjes. Ik heb deze schoongemaakt en ligt ingevet met motorolie. Dit trekt mooi in het aluminium. 

De Piston head, Piston,spring guide en spring zelf waren nog in prima staat. Ik heb geen gekke slijtage gezien. Er zijn toch zeker zo'n 1000bbs er doorheen gegaan.

Het volgende was natuurlijk de barrel en hopup. De barrel zag er prima uit zowel aan de binnenkant(geen gekke oneffenheden) als aan de buitenkant. Dit is ook gehard staal dus had niet anders verwacht. De hopup gedemonteerd en ook deze zag er prima uit, alleen kleine slijtage sporen aan de kant van de piston head. Niet bijzonder.

Wat wel bijzonder is was de bucking, ik merkte al die minder goed schoot aan het einde. Ik dacht dat dat met de wind te maken had, niets was minder waar. De bucking heeft 1 grote witte smurrie erop. Dit moet zeker komen door de Valken 0.36g bb's aangezien dat de enige witte bb's zijn die ik heb geschoten. 

C23q9ZS.jpg

Ik was al van plan de BB's 1 dag voor de skirm te gaan wassen, maar wou eerst het resultaat zien. Het blijkt dus maar dat in ieder geval de Valkens een aardige gruis op je bucking achterlaten wat resultaat in inconsistentie gedurende het hele spel. Ik ben wel van plan te gaan blijven spelen met deze 0.36g ook al zijn ze erg aan de prijs.

Conclusie

In dit vochtige weer moet je je replica onderdelen goed invetten, zo ga ik de schroeven en mijn cylinder ingevet weer monteren voor de volgende skirm, die staat op 20 december bij Balls en Arrows. Tevens ga ik zo'n 1000bbs wassen, niet allemaal aangezien het BIO bbs zijn. Deze week ga ik een nieuwe veer halen zodat die 500 fps schiet, ik verwacht niet alles op tijd binnen te hebben om Mancraft te kunnen gebruiken. Erg jammer maar zo kan later wel goed het verschil zien met spring sniper en HPA.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update 09-12-2015!

Nog meer Gesleutel..en testen!

Na 1 week alweer een update, ik blijf gefascineerd over hoe een sniper werkt en je het maximale uit je setup kan halen. Ik heb afgelopen week de juiste 'Piston'  binnen gekregen van Mancraft. Heb deze gelijk geïnstalleerd om te kijken of die nu wel catched achter de Piston sear. Ja horo dat doet die! Wat jammer dat ik er nog geen lucht op kan zetten vanwege de verkeerde diameter slang en het niet hebben van Mancrafts Regulator. 

Afgelopen vrijdag ben ik samen met een maat naar Com-Bat Airsoft gegaan in Geldermalsen, ik wou toch graag dat mijn sniper richting de 500 FPS gaat, hij verkoopt Action Army veren en heeft een schietbaan om het gelijk uit te testen. Ik begon met een M150 erin te doen, hij ging van 380FPS naar 440 met een goed afgestelde hop. Zwaar onder de maat vandaar dat ik door ben gegaan maar de M170. Deze schiet met een goed afgestelde hop netjes gemiddeld 495FPS. Ik had op het moment verschillende bb's bij mij, onder andere 0.30, 0,33 en 0,36. Ondanks de grote verbetering van FPS zag ik geen verschil in range, als ik de 50M haalde zou het veel zijn. Maakte niet uit welke BB ik probeerde. 

Tevens snapte ik niet dat ik met meer hop meer FPS kreeg. Ik legde deze vraag voor aan Maikel en hij zei 'Dat kan niet' Ik was er net zo verbaasd over aangezien ik uit de AEG/P* replica's kom en daar betekend meer hop minder FPS.  Uiteindelijk heb ik begrepen via Reliku dat het te maken heeft met de hoeveelheid lucht die in de cylinder zit die meer tijd krijgt om energie in de BB te plaatsen als die een korte tijd word tegen gehouden door de bucking. Dit komt voornamelijk voor in de korte barrels met een grote cylinder.

Met een replica die snel maar niet veel verder schoot naar huis gegaan om in het weekend maar even de hopup kamer open te trekken. En ja hoor er zat weer lichte gruis op de bucking. Ik heb de bucking gewassen met warm/lauw water en klein beetje zeep. Tevens heb ik de 0.36g van Valken ook gaan wassen. Ik merkte gelijk aanzienlijk verschil, ik schiet vanuit mijn raam het weiland in en heb dan ook voldoende ruimte om te kijken hoe ver die komt. Ik was de hopup aan het afstellen en schoot dan ook niet door mijn vizier heen maar keek langs de loop. Tot mijn verbazing hoor ik 2 seconden naar mijn schot 'ping'.  Stom verbaasd dacht ik dat dat toeval was, aan het eind van het weiland staan een hoop bouw containers. Zou dat het kunnen zijn? Ik probeer het nog een keer en zie dat mijn replica net iets teveel hop geeft en dus net het balletje lift en gewoon de op de container valt(ik schiet vanaf 2 hoog).  Met 1 grote glimlach ben ik mijn hopup verder gaan afstellen zodat die de langste recht baan heeft en een klein dropje heeft aan het eind. Ik heb via google maps de afstand gemeten en de container lag zeker 95meter ver.  

Na het juist afstellen van de hopup schoot die uiteraard niet meer die afstand, maar die 95M was alles behalve accuraat.  Ik ben naar beneden gegaan om te kijken wat die doet, ik had helaas geen target maar ik schoot op een plas water in het weiland waardoor ik de BB kon zien neerkomen, heb een meting gedaan met google maps en zat op 83meter!

Helemaal bizar dat een schone bucking en een gewassen BB zo de prestaties omhoog kan halen.  

Ik merkte wel dat aan het eind van zijn baan hij een afwijking had naar links, het kon de wind zijn maar ik vond het ze zacht waaien om zo'n effect te hebben. Ik had mijn probleem voorgelegd aan Reliku en die vermoede dat de bucking er net niet goed in zat. Ik weer de hopup uit elkaar gehaad en zie gelijk dat mijn concave nub vervormd is. Waarschijnlijk heeft de nub net 1mm op de rand van de hopup kamer gelegen waardoor die meer drukt krijg op 1 kant van de bucking. Gelukkig had ik er 2 besteld en heb deze gemonteerd en getest. Hij schiet inderdaad iets rechter maar nog steeds een afwijking. Zou het dan toch de wind zijn? Ik met mijn replica naar de andere kant van het huis, waar dat briesje dus van links komt in plaats van rechts, en verdomd de BB gaat als een idioot naar rechts! Het waaide daar aanzienlijk harder. Toch de wind..

Toen de wind heel even was gaan liggen nog een paar schoten gedaan en die gingen kaarsrecht, ik vermoed dat die tot 70M zeer accuraat is en dat 80M+ haalbaar is als je de replica eenmaal goed kent en rekening kan houden met de wind. 

Zoals ik bij mijn vorige update had vermeld kon ik de Regulator bestellen, die kwam vrijdag in voorraad en hij gaat vanaf 9 december versturen, ik verwacht niet dat ik deze voor de 20ste in mijn bezit heb. Ik heb ook nog een adapter bij hem besteld van 4mm krimp naar 6mm krimp. Zo kan ik eventueel toch een grote HPA fles erop aansluiten als dat Co2 niet voldoende schoten oplevert. 

Offtopic betreffende de sniper.. of eigenlijk niet?

Ik heb afgelopen zaterdag mijn WE Ra-Tech Scar-L geruild voor een hele hoop producten. Ik had hem liever verkocht voor geld maar vond dit wel een leuke deal. Zo heb ik onder andere een Wolverine SMP(die ik waarschijnlijk in de DMR ga bouwen voor een 2 seconden delay), vele andere accessoires en spullen maar ook een Cyma P90!

unU0m7.jpg

Ik heb altijd al een zwak gehad voor P90's en ondanks dat ik niets meer heb met AEG's kon ik deze niet laten liggen. Hij heeft een Prowin hopup unit maar voor de rest is die helemaal origineel. Hier gaat verandering inkomen, de gearbox ligt al uit elkaar en ik ga de onderdelen verwisselen met hetgeen wat uit mijn M4 V2 gearbox komt. Tevens komen er diverse modify onderdelen in de gearbox en een Modify barrel met een Flat hop. Ik zit er aan te denken deze als secondary te gaan gebruiken. De Glock 17 die ik heb schiet goed, maar soms wil je even dat bosje vol jagen met bb's als het niet lukt. Daarnaast is het natuurlijk een tof ding om meet te CQB'n.

Of ik deze voor de 20ste afkrijg is de vraag, ik ga mijn best doen  :)

Waarschijnlijk volgen er geen updates meer tot na de 20ste.

Update 23-12-2015

Algemene dingen die er zij gebeurd..

Tussen 9 december en 23 december zijn er hoop dingen gebeurd betreffende dit project, zo heb ik een andere bucking erin zitten en is Mancraft compleet.

Aangezien ik de afgelopen periode veel vrij ben geweest heb ik voldoende tijd gehad om de sniper optimaal te laten presteren. Zoals ik in de vorige update had aangegeven schoot de sniper zo'n 80m ver. Maar ondanks dat die er snel was en met lichte weersomstandigheden vond ik het niet consistent genoeg. Zo heb ik wat informatie ingewonnen over de verschillende types van bucking betreffende de  'hardness'.  Ik ben zeer tevreden over Maple Leaf dus heb geen enkele reden om te veranderen van type.

Maple Leaf maakt diverse buckings van zacht tot heel hard, ze raden de hele harde aan bij hogere FPS. Nu heb ik deze vraag voorgelegd aan Reliku en die vertelde mij dat hardere buckings een betere airseal hebben, minder vervormen en langer mee gaan qua aantal schoten deze buckingen hebben wel minder grip op de BB wat zorgt voor inconsistentie. Hoe zachter de bucking daarin tegen geeft meer constante spin op de BB, is daardoor consistenter maar slijt wel sneller.

Ik dacht ik neem de proef op de som, ik schoot eerst met een 70 graden bucking van Maple Leaf en heb een 60 graden besteld. Paar dagen later lag die op de mat en meteen geïnstalleerd. Ik merkte niet veel verschil, ik had ook geen FPS verlies wat in theorie zou moeten gebeuren. Nu weet ik dat de Maple Leaf buckings moeten worden ingeshoten dus heb ik hem laten zitten. Na heel wat schoten merkte ik dat die juist slechter begon te schieten, voornamelijk in afstand maar ook in consistentie. Ik alles uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, de bucking zat ondanks de gewassen bb's onder de witte smurrie en uit de barrel kwam zwart spul na schoonmaken met wasbenzine. Ik alles weer geïnstalleerd en schoot stukken beter.

De sniper 1 dag voor de skirm op 22 december nog een helemaal uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. Zondag de 22ste hadden we de skirm bij Balls en Arrows, helaas een paar team genoten die door omstandigheden niet mee konden doen. Ons team bestond uit 4 man en we zijn samen gaan spelen met een bevriend team. Totaal 8 man die samen gingen spelen.

Aangezien het om een kerst/eindejaarskirm ging dacht ik waarom het niet leuk maken en als een kerstman door het bos te lopen? Samen met elfjes die allemaal een mooie kerstmuts hadden. Zo gezegd zo gedaan hier een paar foto's ter impressie ^.^ 

jp7XfE.jpg

I4UaQ4.jpg

QZjaWK.jpg

jLqSO7.jpg

aULVrK.jpg

Zoals je op de laatste foto ziet is het pak aardig stuk gegaan, gelukkig heeft het niet de hele wereld gekost en hebben we een hele hoop lol gehad. Gezien ik gemiddeld zo'n 20m verder schiet dan de gemiddelde speler werd er op een gegeven moment in het bos geroepen 'PAS OP DE KERSTMAN!!'. Hilarisch hoe psychologisch zo'n rood pak in 1x had op de tegenstanders, natuurlijk waren de mensen die echt aan het kruipen en sluipen waren in het voordeel omdat ik een wandelende schietschijf was. Ondanks dat erg mooie hits gemaakt.

In de middag heb ik het kerst pak uit gedaan en ben ik helemaal groen terug het bos in gedoken, niet dat ik een uur op 1 plek ga liggen maar wel dat ik een stuk minder op val. Wat ik merkte gedurende de dag is dat de replica steeds beter begon te schieten. Dit heeft denk ik te maken met dat de 60 graden hopup rubber goed is ingeschoten. De omstandigheden waren goed en kon constant op 50-60m een torso raken. Zo heb ik verchillende hits gemaakt door door een raampje te knallen op 60m. De grootste uitdaging was rekening houden met de takjes. Aangezien het hele bos zonder blad was speelt iedereen anders, normaal moet je langs de bosjes kijken om te kunnen schieten en dan ben je als sniper een makkelijke prooi. Nu kan je achter een bos van takjes zitten en die 1 BB van mij heeft dan grootte kans om af te ketsen. Mocht de pret niet drukken aangezien ik aan het eind van de dag een killing spree had gemaakt van 7 bb's en 5 hits. Gelukkig pakte zij ook allemaal hun hit!

Het mooiste verhaal is dat iemand aan mij vroeg 'kan jij hem wel raken?' Ik zie iemand op zeker 75M staan bij de ingang van de safety zone en ik zit in het midden van het  nieuwe veld. Ik probeer rekening te houden met mijn Zero en mik dan ook iets hoger dan normaal, 1ste bb gelijk rijk. Hij kijkt verdwaasd om zich heen en pakte niet gelijk zijn hit, ik schoot nog een keer en die was ook raak. Nu pakte hij wel zijn hit maar wist die nog steeds niet waar het vandaan kwam. Dit is waar ik het voor doe, het tunen/sleutelen en constant je replica leren kennen. 

De Sniper met de Kerstball ghillie!

De sniper met de Ghillie cape had ook wat leuks bedacht, hij had kerstballen in zijn ghillie gestopt. Hij was dus de kerstboom, we hadden alleen nog een Arreslee met rendieren nodig en het feest was af. Deze sniper die je op de foto's ziet werd toevallig bij ons team ingedeeld aangezien ze ook een beetje aan de kerstsfeer hadden gedacht. Ik hoorde hem schieten en hoorde voornamelijk geen veer. Deze beste kerstboom schoot met Mancraft in zijn VSR 10 Pro edition! Hoe klein is de wereld hoor ik jullie zeggen? Ben ik toch niet de eerste nederlander die dit gedaan heeft. Paar keer met zijn sniper geschoten en schoot prima, het voornaamste is de bolt pul. Mijn veer is aardig sterk en je kan niet laden terwijl je door je scope blijft kijken. Dat kan bij Mancraft wel en hij haalde zo'n 120 schoten uit 1 Co2 patroon.

Over Mancraft gesproken...

Op zaterdag 21 december kreeg ik de laatste onderdelen binnen die ik nodig had voor Mancraft, ik besloot het niet te gaan installeren en dat na de skirm te doen. De regulator die is geleverd voelt stevig en betrouwbaar aan. Heeft de mogelijkheid gelijk een 4mm slang op aan te sluiten. Ik heb zondag na de skirm mijn sniper helemaal gedemonteerd en schoon gemaakt. Mancraft geïnstalleerd volgens het filmpje en een c02 patroon erin gedaan. 2 testschoten zonder bb´s zonder enkel probleem, ik had de druk niet heel hoog gezet. 3de schot ´BOOOM´ in de cylinder, on bizar harde knal en schrok dan ook ontzettend. Ik gelijk de replica uit elkaar gehaald een gaan kijken wat het probleem is.

Bij de ingang van de slang aan de 'pin' die in de cylinder gaat zit een gat van zo'n 1 cm. Dit is onder hoge druk gebeurd vandaar de knal. Ik zal later een foto toevoegen. Ik kijken of ik dit kan demonteren en de slang opnieuw kan aansluiten. Ik zie niet de mogelijkheid, zit muurvast en nergens een mogelijkheid om iets vast of los te draaien. Mooi balen aangezien dit de laatste stap was betreffende het upgraden van de bar-10.

Ik heb al een bericht gestuurd naar Mancraft zelf met het probleem, helaas nog geen antwoordt gehad. Ik hoop dat dit onder een soort van 'garantie' valt en er een nieuwe deze kant op komt. Zo niet, dan zou ik er 1 moeten gaan kopen en gaan er weer een paar weken overheen voordat het binnen is, zeker gezien de feestdagen.

Extra onderdelen :

Aangezien ik nog maar 1 magazijn heb, 2 heb ik er zelf gesloopt en 1 uit slijtage stuk gegaan had ik nieuwe nodig. Tevens wou ik een 2 point sling die ik wou bevestigen met een 20mm rail mount sling attachement aan de scope rails en de kolf. Ik heb deze besteld maar past deze niet onder mijn scope, had ik kunnen weten gezien het plaatje :

ex250-bk-2.jpg

Ik heb bij Com-Bat airsoft gezien dat hij deze Magpul sling attachement verkoopt, deze ga ik dus halen want die past er wel onder.

s-l225.jpg

Verder heb ik 2 nieuwe Tokyo Marui VSR-10 Magazijnen erbij besteld, en deze zitten en feeden prima. Ik moet alleen wel het de modificatie uitvoeren van het touwtje.

tmv-01_1_mark.jpg

Ook 2 nieuwe BB stoppers voor mijn Action Army hopup unit. Deze hebben het aardig te verduren gehad in het begin door de slam firing. Ik heb besloten de nieuwe te gaan gebruiken wanneer Mancraft word geïnstalleerd. Ik verwacht dat dit de consistentie verhoogt, al is het maar een klein beetje!

Ook wou ik een andere Silencer erop gaan zetten die ook daadwerkelijk Silenced. Dus 1 met Foam. 

Heb ik een adapter besteld in de veronderstelling dat die een draad maakt voor de 'normale' silencers die op een aeg etc gaan.

Blijkt deze niet te passen in de outer barrel van mijn Bar-10 G-Spec, misschien dat deze bedoeld is voor de Pro Versie.

Ik heb deze besteld :

tma043-2t.jpg

Conclusie :

Dit hele project neemt toch meer tijd in beslag dan ik had gedacht, vind ik niet erg maar zo blijven mijn andere replica's wel liggen. De sniper schiet op spring zeer constant en vind ik de speelstijl erg prettig. Een actieve sniper rol is echt weg gelegd voor deze compacte en lichte sniper. Op Zaterdag 16 januari is er een 2de editie van een Sniper skirm bij Balls en Arrows, ik ben van plan te gaan moet het wel even gaan afstemmen met werk. Maar het lijkt mij mooi om te zien hoe die het doet tegen over andere snipers.

Er zal voorlopig niet veel gebeuren aan de sniper behalve het modificeren van de magazijnen. 

Weer een hoop leuke en nare ervaringen, ik deel die graag met jullie zodat als je er zelf aan begint dat ik misschien de oplossing ergens in deze WALL OF TEXT heb vermeld!

Update 31-12-2015

Een oud word nieuw update!

Mancraft heeft gereageerd op mijn bericht, ik vond het al wat langer duren. Hij was op vakantie en dat staat ook met grote koeienletters op zijn website geschreven. Stom dat ik dat niet goed gezien heb. Hij verontschuldigde zich voor het probleem en bood direct een oplossing aan. 

Hij stuurt mij 3 nieuwe dingen :

De tube met 4mm lijn (het onderdeel wat stuk is gegaan)

Een Safety Valve voor op de Regulator (overmatig druk laat die an gaan  :) )

Een tournament lock (super handig aangezien dan het cheaten kan worden uitgesloten voor de gruwelijke hits die ik ga maken)

Al met al weer een goede service van Mancraft, hopelijk de onderdelen zo snel mogelijk binnen dat ik het eindelijk kan gaan af maken.

Nieuwe Scope

Aangezien ik de scope die er standaard bij zit niet prettig vind en de scope die van mijn DMR af komt veel te zwaar is had ik besloten een nieuwe scope te halen. Deze is gister binnen gekomen en heb ik ook gelijk gemonteerd.

Ik heb gekozen voor de SwissArms 4x40mm scope. Ik ben van mening dat als je langer speelt met dezelfde vergroting en afstelling van je replica je beter kan aanvoelen hoe je moet corrigeren. Uiteraard moet de praktijk dit gaan uitwijzen. Wel is die vele malen minder zwaar en word de Bar-10 ook handzamer. 

visor-4x40mm-swiss-arms.jpg

Eerste indruk een prima scope, een duidelijke kruis. Wel merk ik dat die op objecten die dichtbij zijn totaal niet scherp is en niet gefocussed kan worden. Ook is er geen correctie voor eventuele bril dragers. Gelukkig heb ik in mijn jaren genoeg wortels gegeten en is dit ook niet nodig  :).

Komende zondag ga ik bij Balls en Arrows spelen met een paar team genoten en Garmon gaat ook. Ben benieuwd hoe onze snipers het op dit moment tegen elkaar kunnen opnemen.

Uiteraard word daar meer over verteld in de loop van volgende week  :).

Update 10-01-2015

Vele hits verder...

Zoals afgesproken een korte update wat betreft de prestaties van deze sniper en goed nieuws vanuit Mancraft.  Laat ik beginnen met de skirm op 3 januari. Ik door verschillende mensen herkend als 'de kerstman'. Maar wel in een goed opzicht omdat ze mij niet konden raken en ik hun wel was ik 'de vervelende kerstman!'. Ik zie het als een compliment naar mijn replica ^.^

Ik had trouwens mijn G-spec silencer wat bewerkt vaan de binnenkant. Vanuit de doos is de silencer puur een stukje blikje met een BB geleider erin. Dempt een beetje maar niet voldoende. Aangezien de adapter die ik had gekocht voor een Pro versie is dacht ik bij mijzelf ik maak mijn eigen silencer! De originele geleider is helaas kapot geschoten door de bbs uit mijn eigen sniper. Geen idee hoe, maar er zaten flinken gaten in.

Ik heb van een kleine PVC buis een stuk afgezaagd die precies in de silencer past, deze heb ik aan het begin en einde ingewikkelde met ducktape(als spacer). In de PVC buis zelf en in het ducktape heb ik een hele hoop gaatjes geboord zodat het geluid wel ergens naar toe kan. In het midden waar geen ducktape zat heb ik een oude sock omheen gedaan en alles in zijn geheel in de silencer gestop. Resultaat? Een super dof geluid met een spring replica, ik kan niet wachten tot Mancraft erin zit dan is die helemaal stil!

Oke, naar de skirm!

Ik had een missie geregeld voor mijn team, zodat we de snipers wel op het nieuwe veld konden testen. We waren met 9 man en hadden redelijke schappelijke missies met objecten in bezit houden op een bepaald tijdstip. Ondertussen lekker knallen. Ik merkte dat deze nieuwe scope mij stukken beter liet schieten, ik wist sneller te corrigeren op langere afstanden en het was letterlijk prijsschieten. Het was grotendeels windstil, wat natuurlijk een groot voordeel is.  Ik denk dat ik tot 65M pin point kan schieten, enige nadeel waren weer de takjes die je niet altijd ziet. 12496103_909479759167181_176264653381332

Hele grote foto, normaal speel ik altijd met een Boonie maar dit keer was het best fris en heb ik mijn muts opgehouden. Het werkt natuurlijk niet even goed maar ik heb te horen gekregen dat als ik stil zat, ze mij niet konden zien. Ook niet horen blijkbaar want heb iemand op 25m afgeschoten en die vroeg letterlijk 'WAAR IS DIE??' terwijl ik vol in zijn zicht zat.

Aangezien ik mijn secondary had verkocht speelde ik dit keer zonde, wat natuurlijk heel erg irritant is als de tegenstander dichtbij is. Zo heb ik 2x met mn gezicht in de modder gelegen en ze langs mij heen laten trekken. Toen ze eenmaal op de afstand waren dat ik mocht schieten kon ik er 4 afknallen in hun rug. Ik schoot eerst de 'noob' af. Met in mijn achterhoofd wetende dat die misschien mijn positie verraad. En verdomd dat heeft die gedaan al schreeuwend 'HIJ ZIT ACHTER ONS!!!'. Ik kon het dus op het rennen zetten, jammer aangezien ik een mooie actie wou maken. 

Tijdens het spel heb ik verschillende keren met Garmon opgetrokken. 

10636632_909479832500507_712291008770372

We waren beide stijlvolle snipers, ik in de camo en en hij in een beige jas. Ieder zijn ding! Ik merkte dat we ongeveer even ver schoten in de skirm. In de pauze hebben wij onze replicas naast elkaar gehouden en we schieten marginaal anders, hij heeft wel een soepelere boltpull dan die van mij. Zijn replica is wel een stuk lichter. Kan eventueel met de PDI onderdelen te maken heeft die hij erin heeft zitten. Uiteraard is mijn sniper nog niet af aangezien Mancraft erin moet.

Al met al op deze dag zeker 100 hits gemaakt, mocht ik een scope camera hebben gehad dan hadden jullie het bewijs kunnen zien, maar dat is iets voor in de toekomst.

Mancraft..

Het o zo lange verhaal betreft Mancraft, het schijnt bij mij gewoon niet in 1 2 of 3 keer te lukken. Ik had een bericht gestuurd naar Mancraft over de 'boom'  in mijn replica. Ik kreeg maar geen antwoord en was even bang dat die aan zijn stutten zou trekken. Kom ik er achter dat die op vakantie is en vanaf 02-01-2016 weer aanwezig zou zijn. Krijg ik op 31 december een bericht van hem via Facebook. Dat hij het zeer vervelend vond en een vervangend onderdeel mijn kant op gaat sturen. Om het probleem te voorkomen krijg ik er een safety valve bij en een tournament lock voor de problemen. Ik heb besloten de sniper zo aan te gaan sluiten dat ik met een luchtfles op mijn rug loop. Ik behoud wel de mogelijkheid om co2 capsules te gaan gebruiken. Ik ga eerst testen met een kleine aansluiting onderin de stock. Ik hoop deze komende week alles binnen te krijgen zodat ik hem verder kan gaan bouwen. 

Nieuwe Secondary

Aangezien ik toch mijn secondary miste afgelopen skirm heb ik besloten een G18C te halen. Puur voor de hits binnen 20 meter, ik ga in de toekomst een G18C GBB halen maar gezien het weer dacht ik dit is ook wel handig. Het is een Cyma G18C geworden, dit is een elektrische variant. Goed voor deze weersomstandigheden. Voor nog geen 60 euro is de replica er en heb er gelijk 2 magazijnen bij gedaan á 10 euro de stuk. Voor 80 euro dus een prima secondary. Ik heb wel al gezien dat ik de NimH batterij ga vervangen naar een kleine Lipo die ik ook in mijn P* heb zitten. Zo is de rate of fire en trigger response wat hoger!

cyma_glock18c_AEP_news.jpg

Nieuwe Upper Receiver

Wat ik nog niet verteld heb is dat 1 schroef die de trigger unit op de upper receiver vast houd niet meer 'bijt' Dit zorgde af en toe slam fire. Ik heb het tijdelijk opgelost met een tyrerip zodat die wel aandrukt blijft. Werkt goed, maar ik stoor mij er aan. Zo heb ik samen met een team genoot overlegd en besloten een 'donor' body te kopen. Het is eej JG Bar-10 Pro version geworden. De upper receiver gaat naar mijn replica en eventueel ook nog de trigger guard aangezien die klein beetje te ver is afgezaagd. Hij krijgt voor een hele schappelijke prijs de sniper met mijn onderdelen en wat extra's zoals mijn scope, bucking,nub en M150 veer die ik nog heb liggen. Hij ging er mee akkoord, hij zal deze week binnen moeten komen! 

Conclusies

De sniper presteert nog steeds erg goed. Als ik alles zo terug bekijk zal ik het zo weer hebben gedaan. Wat betreft het resultaat behalen van een goede sniper hoef je niet perse zo'n lang traject in te gaan als ik. Garmon heeft alles full PDI op de hopup unit na. We zien geen zichtbaar verschil in consistentie en of afstand. Wel zullen zijn onderdelen langer mee gaan. Ik hoop deze week alles binnen te krijgen voor de sniper. Ik ga zondag 17 Januari weer bij Balls spelen. Mocht het op spring zijn, dan wel op lucht ik ben er die dag bij!

Update 14-4-2016

Zooooo, ja dat kon even duren..

Ik zal gelijk met de deur in huis vallen, dit heeft te lang geduurd. Hierdoor kan ik echt niet meer alle gebeurtenissen opschrijven. Dit zou een post opleveren van 5 pagina's. Vandaar dat ik in de Notendop het belangrijkste met jullie ga delen.

Waar waren we ook alweer...

Mancraft was stuk gegaan bij de eerste installatie, nieuwe onderdelen waren onderweg. Het P90 als eventuele secondary. 

Zijn we er weer?

In de afgelopen maanden is er een hoop gebeurd, in Januari wou ik voor het eerst met een werkende Mancraft spelen. Alles werkte prima totdat ik een FPS verlies kreeg na de FPS meting.  Het probleem zat hem bij de Cylinderhead en de cylinder, door de druk is deze er langzaam uit gedraaid en loopt de lucht erlangs. Hier kwam ik pas achter nadat ik de hopup had gecheckt. Helaas bij opnieuw instaleren van de AA hopup unit heb ik in de haast de imbusjes te straks aangedraaid waardoor de bb jamde in de barrel(ik hoor jullie denken hoe krijgt die dat voor elkaar..).

Nieuwe barrel besteld en besloten voor een iets langere te gaan voor efficiëntie, gekozen voor de Maple Leaf 6.03mm 430mm. Helaas zat het zwarte stuk van de AA hopup muurvast op de barrel en heb ik deze alleen eraf gekregen door het zwarte gedeelte te verhitten. Gelukt, maar op de nieuwe barrel zat die niet zo snuck zoals eerst. Hij werkte wel goed. Ik moest het gat uitboren waar de Silencer zich vastschroeft aangezien de barrel door liep. 

Resultaat, minder PSI nodig voor zelfde FPS(waardoor stiller) en schoot op zich prima. 

De setup waarmee ik meerdere malen heb geskirmd verschild nogal wat betreft buckings. Ik begon met een 70 graden Maple Leaf Monster bucking en heb ook andere zachtes en versies geprobeerd. Hier een lijstje, met daarbij eventuele bijzonderheden.

§  70 graden Maple Leaf Monster Bucking (schoot prima, zeer recht maar veel schoten voordat die was ingeschoten)

§  50 graden Maple Leaf Monster Bucking (schoot prima, zeer recht maar slijt een heel stuk sneller waardoor je vaker moet verwisselen)

§  50 graden Maple Leaf Autobot Bucking (nieuwe versie van de Monster, merkte zeker verbetering. Voornamelijk in de consistentie)

§  60 graden Maple Leaf Decepticon Bucking (De versie die is bedacht voor meer precisie t.o.v range, schiet alsnog zeer ver en tot nu toe zeer tevreden)

Zie hier een overzicht van Maple Leaf zelf.

macaron-hopup-chart.jpg

Het is alleen niet een hele eerlijke meting aangezien ik bij de Decepticon een andere barrel heb(meer over dat later).

Tot eind maart heb ik dus verschillende buckings geprobeerd samen met de Maple Leaf Barrel. Ik vond alleen dat ik veel vliegers had. Kon niet aan de bucking liggen aangezien het bij elke bucking voorkwam. Ik heb rond deze tijd ook besloten om 2 van mijn dure replica's in de verkoop te doen en 100 % te gaan snipen. Ik haal hier de meeste voldoening uit en dan mag de beste barrel natuurlijk niet ontbreken.

Zo heb ik contact gelegd met Edgi(via facebook jaja..) Hij maakt complete upgrade sets voor snipers met uitzonderlijk hoge kwaliteit. Alles is handgemaakt en alle fora zweren er bij. Aangezien ik alleen de barrel nodig heb i.v.m Mancraft heb ik er 1 custom laten maken.

Edgi Barrel 6.05mm 455mm ported

Gekozen voor een 6.05 voor betere accuracy op langere range en ported voor consistentie en stiller(hier zijn de meningen over verdeeld).

De barrel was niet goedkoop maar god wat is dit ding goed gepolished en afgewerkt, hij is gemaakt van koper maar is knetterhard! Ik heb met deze barrel 1x gespeeld samen met ee Decepticon bucking en nadat de bucking was ingeschoten heb ik zeer mooie hits gemaakt!

De VSR is ook gespoten en heeft nu een mooie scopecam erop zitten.

8mq8Ua.jpeg

Ik moet nog een keer een foto maken, de luchtlijn is nu anders verwerkt. Ik zal nog een keer een totale wrote up doen van wat ik er nu in heb zitten!

Ik heb geprobeerd Kryptek camouflage na te maken, aangezien ik mijn hele loadout heb vervangen naar Kryptek Mandrake. Bijzonder mooie camo en zeer effectief! Heb gekozen voor de lincensed spul van UrTactical samen met wat imitatie spul.

1giTx3.jpg

De camera die ik erop heb zitten is een Foxeer Legend 1 met 25mm zoom lens. Gemonteerd met een picatiny scope mount van Zenith Airsoft. 3d print via Shapeways. De camera bied goede kwaliteit aan voor een redelijke prijs. Het verschil met de tegenhanger(Mobius) is dat deze 60FPS doet in 1080p. Soepelere beelden dus. 

Hier een voorproefje :

https://www.youtube.com/watch?v=fPdZc2NDfT8

De Cyma G18c werkte trouwens ook prima met een Highcap magazijn. Is vaak genoeg van toepassing gekomen en de fullauto functie is altijd handig. Hij schiet niet hard maar zeker 25meter ver. Met een spray pak ik ze ook zeker. 

De P90

Helaas is bij het upgraden zit project opgehouden. Ik ben er nog mee naar een winkel gegaan en daar ging het ook niet(de shell was echt verrot van binnen). Deze is nu weg en heb als backup een Specna Arms m4 met 2 uppers. Schiet prima... niet bijzonder maar het is ook een backup.

Ik vermoed dat ik alles nu wel zo'n beetje heb opgeschreven. Uiteraard is er veel meer gebeurd maar niet belangrijk genoeg. Ik zal nog een keer een post maken van de gehele build en eventuele prestaties. Tot die tijd ben ik ook zeer actief op Social Media om meer kijkers/volgers/likers te krijgen. Mocht je mij verder willen steunen dan kan je mij hier vinden!

Youtube :

https://www.youtube.com/channel/UC7LkQLhQciVev_MLypZFBdg

Facebook :

https://www.facebook.com/CleanshotNL/

Instagram :

https://www.instagram.com/cleanshotnl/

Cheers,

Clean~

Heel erg interessant. Heb er ook al eens naar zitten kijken, maar ik wilde eerst even kijken of een sniper bevalt of niet. Ik wissel nog te veel om het de investering echt waard te maken :)

Youtube links werken automatisch zolang je de volledige URL gebruikt met youtube.com er in. Dus niet youtu.be. Eventueel even in een media tag zetten ( [ media ] ).

Jammer dat je even vastloopt, de conclave nub heb ik trouwens ook kunnen bestellen op skirmshop!?

Ja dat zie ik nu, alleen niet in voorraad. AirsotGI heeft hem al opgestuurd, dus verwacht het komende week binnen.

@Update 2de post.

Benieuwd hoe de HPA setup en de maple leaf gaan ebvallen.  Ik heb destijds TM VSR-10 magazijnen gehaald voor mijn Bar 10 omdat die van JG zelf zo waardeloos zijn en erg strak zitten in de magwell. :(

Ja ik heb dat probleem dus ook, ik dacht dat VSR 10 magazijnen van TM niet pasten. Ik ga nu deze MOD uitvoeren op mijn magazijnen :

http://www.airsoftsniperforum.com/41-vsr-rifles/11058-tutorial-easy-takeout-your-vsr-style-mag.html

Baal het meest dat ik mancraft niet spant achter mn sear..

Zo wat een gedoe tot zover, maar je bent al een heel eind. Let wel op dat de airsoftpro veren erg stug zijn. Ik kwam zelf met een m150 al bijna op 600fps (L96). Die veer heb ik zover moeten knippen tot deze eigenlijk de piston niet meer volledig naar voren kreeg. En nog iets meer dan 500fps.. Uiteindelijk vervangen door een PDI die momenteel op 530fps zit, maar veel soepeler cockt. (PDI/x-fire heeft btw nog steeds free shipping, mocht je het overwegen)

Daarnaast bevalt mij de aeg variant van de maple leaf erg goed (aeg ivm een AA hopup chamber voor L96). Hij moet alleen wel even ingeschoten worden.

Magazijnen die moeilijk eruit komen is 9/10 keer een gevalletje waar de schroeven die de stock met de barrel bevestigen te strak aangedraaid staan. Met de Bar-10 is er aan sweet spot waar je goede feeding hebt en nog steeds ze er makkelijk uit krijgt.

Zo wat een gedoe tot zover, maar je bent al een heel eind. Let wel op dat de airsoftpro veren erg stug zijn. Ik kwam zelf met een m150 al bijna op 600fps (L96). Die veer heb ik zover moeten knippen tot deze eigenlijk de piston niet meer volledig naar voren kreeg. En nog iets meer dan 500fps.. Uiteindelijk vervangen door een PDI die momenteel op 530fps zit, maar veel soepeler cockt. (PDI/x-fire heeft btw nog steeds free shipping, mocht je het overwegen)

Daarnaast bevalt mij de aeg variant van de maple leaf erg goed (aeg ivm een AA hopup chamber voor L96). Hij moet alleen wel even ingeschoten worden.

Inderdaad, de veer is zeer stug. Ik heb gister nog wat gesleuteld maar de update komt pas op Zaterdag verwacht ik. Korte preview : de M170 veer is veel te sterk, 8 coils eraf en je kan niet eens spannen. De concave nub heb ik nog niet getest. Ik verwacht goede resultaten, ziet er logisch uit dat concave handiger is voor een BB. Ik heb er 2 dus misschien 1tje gebruiken in mn P*.

Magazijnen die moeilijk eruit komen is 9/10 keer een gevalletje waar de schroeven die de stock met de barrel bevestigen te strak aangedraaid staan. Met de Bar-10 is er aan sweet spot waar je goede feeding hebt en nog steeds ze er makkelijk uit krijgt.

Ja dat heb ik dus ook geprobeerd. Was bij niet het geval. Klein stukje vijlen en zit perfect.

Je kunt ook de G&G 0.33 proberen, zijn ook prima te wassen. Ik had al meer gelezen over de valkens. Volgens mij had garmon geen goede ervaring met het wassen van die dingen.

Ja daar schoot ik eerst mee, maar vond 0.36 beter presteren.

Het is het testen waard.

Je kunt ook de G&G 0.33 proberen, zijn ook prima te wassen. Ik had al meer gelezen over de valkens. Volgens mij had garmon geen goede ervaring met het wassen van die dingen.

In tegenstelling, afgelopen weekend getest bij Milsimsport en de BB's die ik 3 weken terug had gewassen schoten beter dan ongewassen bb's. (Valken 0.36 Gram)