Jump to content
Airsoft Elite
SlickAxe

TM M4A1 MWS eindelijk beschikbaar!

Recommended Posts

Als ze hier in de EU die prijs nou een beetje aanhouden (wat ik betwijfel) is het de moeite waard naast concurrenten zoals GHK, Viper, Inokatsu en Ra Tech. Niet om al te zeikerig over te komen maar jammer dat ze dan na twee jaar met een M4 komen, dan wel weer met een nieuw systeempje.

WE is net met de P90 in GBB komen aanzetten. Ra Tech heeft op hun FB al een concept getoond voor deze replica. Als het om iets origineels was gegaan had het binnen een week of wat bij mij in de kist gelegen. Had een gas systeem in die AA12 gegooid  :ph34r:

Chupachup wil dit ding dus heel graag bestellen. Ik ben er toch niet zo zeker van : 500 euro voor een product waar je in de winter niet goed mee schiet en altijd de rare dingen van gas operated items blijft houden.

Iemand die hem toevallig gaat bestellen zeer binnenkort? Dan zou een review niet verkeerd zijn voor de opinie! 

Hoe zit het nu eigenlijk met deze GBBR's  ?

Bij een AEG heb je innerbarrel / cilindervolume  ratio.

Hoe wordt nu de ratio tussen innerbarrelvolume, en hoeveelheid "propellant " geregeld bij een GBBR  ?

En kun je bij een GBBR één lower combineren met verschillende uppers met verschillende looplengtes ?

Persoonlijk vind ik GBB in de basis een stuk eenvoudiger en leuker om mee te werken. Omdat het technisch gezien een stuk dichter bij RS ligt gelden in veel gevallen dezelfde principes.

Je kunt dus inderdaad lowers en uppers met elkaar combineren. Dit gaat ook op dezelfde manier. Vrij snel dus. Gas replica's accepteren ook vrijwel altijd RS accessoires misschien hier en daar met wat aanpassingen. Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad en voor zover dat gaat heb ik zo een beetje alles wel een keer op alles uitgeprobeerd.

Hoe zit het nu eigenlijk met deze GBBR's  ?

Bij een AEG heb je innerbarrel / cilindervolume  ratio.

Hoe wordt nu de ratio tussen innerbarrelvolume, en hoeveelheid "propellant " geregeld bij een GBBR  ?

En kun je bij een GBBR één lower combineren met verschillende uppers met verschillende looplengtes ?

Ja dat is idd een van de mogelijkheden. Ik heb in mijn MP9 ook een NPAS valve zitten. Voordeel hiervan is dat je de hoeveelheid gas kan regelen en daarmee dus ook je FPS. Er zijn ook standaard valves verkrijgbaar die je een lagere FPS geven. Je kan ook met verschillende soorten gas werken. Heb dat zelf nog niet geprobeerd maar eer schijnt toch wel wat verschil in te zitten.

Best wel interessant platform dus !

Kun je net als in de realiteit, enkele uppers gaan bouwen,  bv een gewone 14.5", een 10.3 CQB, en een 16" DMR ,compleet met sights ed...

Die je vervolgens kunt gaan swappen met je lower receiver.

Als je dus graag verschillende M4 GBBR replica's wil gaan hebben, is deze TM M4A1 miss nog ni zo gek  B)

Voor de  echte players blijven en er natuurlijk nog wel de gas-issues. over  :unsure:

Alhoewel zo'n TM-GBBR  mischien niet hetzelfste is als een gewone-GBBR. ?

De TM M4 is niet te vergelijken met andere GBB M4's. De upper en lower zijn bijvoorbeeld niet te kantelen op de voorste bodypin zoals bij de real-steel en andere GBB's wel het geval is. (edit: hmm, dit is wat mij verteld is, echter lukt het in onderstaand filmpje blijkbaar wel)

Dit vanwege het nieuwe systeem wat Tokyo Marui er in heeft zitten. Hij schijnt door dit systeem echter wel extreem duurzaam te zijn. 

Het geluid is ook niet zo indrukwekkend als bij andere replica's. Dit komt omdat de voorkant van de bolt en de nozzle geheel van plastic gemaakt zijn. Dit is beter voor de airseal en consistentie, maar hij klinkt dus wel als een stuk speelgoed wanneer de bolt naar voren komt.

Het is wel gaaf dat ie gespoten is met Cerakote, net als de echte.

Mooie in-depth review en vergelijking tussen andere M4's hiero: 

Dat ligt dus aan de plastic bolthead garmon, dat sluit een stuk beter af dan een metalen exemplaar. En natuurlijk de welbekende Tokyo Marui kwaliteit van de hop-up. Ik zou er bijna een aan willen schaffen, maar eerst mijn andere M4 met GHK drop-in kit maar eens zien te verkopen.

Dat ligt dus aan de plastic bolthead garmon, dat sluit een stuk beter af dan een metalen exemplaar. En natuurlijk de welbekende Tokyo Marui kwaliteit van de hop-up. Ik zou er bijna een aan willen schaffen, maar eerst mijn andere M4 met GHK drop-in kit maar eens zien te verkopen.

Mmm...zonder dat ik echt héél goed weet hoe deze TM gbbr juist werkt.

Kan ik wel zeggen dat er technisch geen enkele reden is om aan te nemen dat een plastieken onderdeel (bolt) beter afsluit dan een metalen ?

Waarom zou je een metalen verbinding niet perfect sluitend kunnen maken ?

Het onderdeel is een fractie van een milimeter oversized, en omdat ie van plastic gemaakt is heeft ie ook nog wat flexibiliteit en is ie wat zachter. Dit betekent dat hij dus een beetje kan vervormen/inkrimpen op het moment dat hij dicht gaat, en zo dus een eventuele kier alsnog afsluit. Een metalen onderdeel is niet flexibel en kun je dus ook niet oversized maken, want dan loopt ie vast.

Het onderdeel is een fractie van een milimeter oversized, en omdat ie van plastic gemaakt is heeft ie ook nog wat flexibiliteit en is ie wat zachter. Dit betekent dat hij dus een beetje kan vervormen/inkrimpen op het moment dat hij dicht gaat, en zo dus een eventuele kier alsnog afsluit. Een metalen onderdeel is niet flexibel en kun je dus ook niet oversized maken, want dan loopt ie vast.

Mmm.. Danny ik begrijp wat je wil bedoelen, en hier op AE doen we ook niet bot tegen elkaar.  :)  

Maar ik moet je  tegenspreken, ( geloof me maar , dat ik als geen ander  weet , wat een "fractie van een millimeter" is  ;) )

Of je bolt nu in metaal of plastic gemaakt is, hij moet gewoon op maat zijn om te passen. 

En als het op gas/luchtdichtheid aankomt , zal der nog wel ergens een afdichtingsring in rubber, of silicone verwerkt zijn

Corrigeer me als ik het mis heb maar jullie hebben het over dit onderdeeltje toch?

ra_agent_g_ino_013.jpg

Binnen de besproken context lijkt het nu alsof dit onderdeel nooit van plastic is en TM nu iets bijzonders heeft gedaan maar deze is vaak van plastic zoals bij mijn VFC 416 en mijn G&P WOC. Nu ik toch bezig was...ook de rest even gecheckt maar alleen de Viper Tech heeft dit onderdeel van metaal. Ik denk wat dit betreft dat het gewoon goedkoper is.

Wat frappant is: Fabrikanten als Ra Tech produceren producten waarbij o.a. de plastic bolt head word vervangen door een van metaal. Dit zou dus een upgrade zijn maar nu is plastic dus beter? Of is dit alleen geldig bij specifiek TM? Dat zou betekenen dat als je de TM hebt het juist goed is een plastic bolt head te hebben maar bij andere merken niet. Misschien paranoïde of een totaal gebrek aan technische kennis maar dat vind ik vooralsnog weer een beetje dubieus.

Wat mij wel overtuigd is het feit dat het bij de TM bijna geheel afzonderlijk beweegt van de bolt en dit moet mijn inziens wel degelijk leiden tot een betere afsluiting. 

Dan toch ook de vraag: Waarom is deze aa van metaal? Zal wel te maken hebben met (Japanse) wetgeving. In het algemeen echter zou het wel fijn zijn als ze dan ook beginnen met metalen secondaries. Wel zo sympathiek tegenover een community die nu naast het hoge aanschafbedrag nog meer geld moet gaan neerleggen voor metalen onderdelen die bij andere merken al van metaal zijn bij aanschaf. Maar goed, zal dus wel op een regel of wetje aankomen.

Om terug te komen op mijn eerdere post in dit topic. Het blijft jammer dat het weer een M4 is. Ben toch ook bang dat deze aa inderdaad een vrij grote speelgoed factor heeft wat overigens dan wel weer helemaal in de trant is van TM.  Een beter afsluitend systeem, consistentie en lagere FPS zorgen er toch voor dat ik eens naar deze replica ga kijken.