Jump to content
Siro

een vuist tegen terrorisme

Recommended Posts

de aanslagen  in parijs (al 2x) heeft vele mensen geroffen , we kunnen er moeilijk of makkelijk over doen het is te bizar voor woorden, al decenia lang worden we getroffen door deze onzin in europa dan wel de hele wereld (frankrijk,spanje,nederland,england,denemarken,amerika,belgie)iedereen heeft er een mening over wat er is gebeurt de afgelopen jaren , dan wel een politieke mening ,dan wel een religeuse mening.

ik (veteraan 3x) en mijn team (waarvan allemaal veteraan ) hebben onze medeleven gedeeld tijdens de aanslagen in parijs naar een aantal  van de grootste teams in airsoft in frankrijk.

wij als team hebben dan ook tijdens een bijkomst een gedachten om te proberen een benefiet te organiseren,dan wel respect en medeleven te tonen voor de bewoners van parijs dan wel frankrijk, dan wel de franse airsoft gemeenschap,dan wel voor alle andere slachtoffers die vallen voor terrorisme... we weten dat het tijd kost om te organiseren,maar als wij onze handen in 1 slaan kunnen wij onze stem ook laten horen.

wij als airsoft gemeenschap hebben geen politieke achtergrond tijdens de game,maar wij als airsoft gemeenschap moeten ons woord ook laten horen, sommige willen graag SF wezen maar dat is nu niet aan de orde.
kortom ik vraag hierbij om ideeen, om ons woord te laten horen , ik vraag graag ook om een groot event in het algemeen om onze statement duidelijk te maken.
Ik vraag hierbij ook de veteranen van defensie van het nederlansche leger in de airsoft gemeenschap, (waaronder ik)  een groep te vormen,

graag willen wij graag personen uitnodigen uit die landen die zijn geteoffen door terrorisme.

Alle ideeen zijn welkom ,datums en dergelijk laten we dit zelf als airsoft gemeenschap uit kiezen,laten we degene die getroffen zijn uitnodigen: franse, engelse ,belgen,spanjaarde etc.

we kunnen van al deze gekte ziek worden,maar laten wij als gemeenschap een vuist maken.

geen inzet geen overwinning is dan ook ons credo

spread the word!!!!!

mvg:

Sebastiaan  & Scott ,oprichter S.I.R.O (special infiltration&recon operations)

graag uw mening......

Hoewel ik de gedachte van iets willen doen volledig begrijp, zou het bij mij een beetje een vreemde smaak geven om medeleven te tonen door een event te organiseren waarbij men met replica's op elkaar schiet.

Daar kun je over discussieren, maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik laat Airsoft graag zoveel mogelijk gecheiden van dit soort zaken en hou dit in mijn persoonlijke levenssfeer. Daarbij moet ik wel zeggen dat wij als team, geheel tegen onze gewoonte in, wel een steunbetuiging op social media hebben geplaatst. Maar daar wil ik het persoonlijk dan ook bij laten.

Weinig reacties, nog veel minder dan ik eigenlijk verwacht had op een hot item als dit.

Het is allemaal wel spannend wat er gebeurd is en er nu blijkbaar dreigt.

Ik wil mijzelf er niet door laten beïnvloeden in mijn dagelijks leven.

We moeten proberen niet toe te geven aan de angst die er nu bij veel Europeanen heerst, hoe moeilijk dat ook is.

Ik heb het niet zo op extremisten en fundamentalisten, of die nu religieus, nationalistisch, fascistisch, racistisch, links, rechts, militaristisch, veganistisch whatever zijn.

Geen enkel probleem waar je in gelooft of wat je overtuiging is; ben zelfs zeer geïnteresseerd in andere meningen en discussie met argumenten; ik wil hiervan leren en mijzelf verrijken.

Sla svp niet door en doe normaal.

Behandel de mensen zoals ook jij behandeld wil worden.

Denk dat we moeten beginnen met IS niet gelijk te stellen aan Moslims of de Islam. Het gedachtegoed van deze organisatie is dusdanig dat het net zo makkelijk (kijk naar Syrië) Moslims aanvalt als welke andere personen/religies ...

Een patch die terreur veroordeelt zal ik zeker dragen. Als we beginnen met patches voor elke gruweldaad dan zijn we nog wel even bezig ...

Hun grootste wapen is onze media die voor aardig wat angst zorgt onder de mensen. Persoonlijk ben ik van mening dat er de komende tijd niks zal gebeuren. Pas over een tijd als iedereen weer zijn normale leven heeft opgepakt zullen ze weer toeslaan.

En je hebt volledig gelijk LittleBoeddha. Dit staat los van de moslims of islam. Het draait hier niet meer om geloof maar om macht, olie, geld en drugs.

Ps een anti terreur patch zal ik vol trots dragen!

Maar 6 mensen zorgen voor commotie of zit er meer achter ?

Inderdaad,  alle oorlogen gaan om macht, geld, aandelen koersen en banken of  grondstoffen er wordt dan een sausje van een "geloof" overheen gegoten zodat we het makkelijker door slikken, want dit is al 2000 jaar aan de gang met mensen als Caesar, Napoleon, die mafkees uit Duitsland dan zwijg ik nog over recente zaken in Afrika en Azie.

Loopt de pijpleiding via Turkije, Griekenland of via Rusland en het vervelende is het creëren van angst bij mensen die het grote politieke steek spel niet overzien.  Dat de schietsport door de buitenstaander vaak in vergelijk wordt getrokken met het leger, lijkt mij logisch. Dat je als sportmensen geen mening zou mogen hebben, is armoe ten top.  Juist nu moet er mening uit de bevolking op gang komen wat we wel of wat we niet goed vinden op deze wereld.

De oplossing ?

Vrije energie,  want dan zijn we in 1 keer van alle grondstof oorlogen in deze wereld af :)  Blijft alleen nog over geld en macht misbruik maar daar prik je heel gauw doorheen, ik bedoel, macht misbruik is meer zichtbaar voor mensen.

Veel wijsheid,

Maar 6 mensen zorgen voor commotie of zit er meer achter ?

Inderdaad,  alle oorlogen gaan om macht, geld, aandelen koersen en banken of  grondstoffen , Loopt de pijpleiding via Turkije, Griekenland of via Rusland 

Der zijn al oorlogen sinds er mensen rondlopen op de kluit, om deze belangen , alleen worden we er steeds gesofisticeerder in.

want dit is al 2000 jaar aan de gang met mensen als Caesar, Napoleon, die mafkees uit Duitsland dan zwijg ik nog over recente zaken in Afrika en Azie.

2000 jaar,  en de rest  :)

sausje van een "geloof" overheen gegoten zodat we het makkelijker door slikken, 

Lijkt mij eerder zacht uitgedrukt, de gruwelen die al "in de naam van god " zijn gebeurt , gedurende  de wereldgeschiedenis, en in het bijzonder dezer dagen.

en het vervelende is het creëren van angst bij mensen die het grote politieke steek spel niet overzien.  

We weten maar dat wat er omgaat in de wereld , wat de media ons voorschotelen, als men morgen niets meer over IS toont , is volgende maand de helft van de bevolking

IS vergeten, en dan zeggen we tijdens het jaaroverzicht oh ja weet je nog IS !

Dat de schietsport door de buitenstaander vaak in vergelijk wordt getrokken met het leger, lijkt mij logisch.

sja, veel onder ons zijn nu eenmaal ,wel een beetje wanabees he  :P 

Dat je als sportmensen geen mening zou mogen hebben, is armoe ten top.  Juist nu moet er mening uit de bevolking op gang komen wat we wel of wat we niet goed vinden op deze wereld.

Wie zegt dat je geen mening mag hebben ?

De oplossing ?

Vrije energie,  want dan zijn we in 1 keer van alle grondstof oorlogen in deze wereld af :) 

Héél kort door de bocht , maar wel waar, nietemin een utopie, denk dat we als mensheid dan al wel enkele millennia verder zijn, als we elkaar al niet eerder volledig hebben uitgeroeid.

Blijft alleen nog over geld en macht misbruik maar daar prik je heel gauw doorheen, ik bedoel, macht misbruik is meer zichtbaar voor mensen.

Lijkt mij nu eenmaal nog het moeilijkst "doorprikbaar"

Ik heb eens proberen de oefening te maken, een patch tegen terrorisme.

Wat denken jullie ? ( is wel onafgewerkt)

ik probeerde een aantal symbolen te combineren; 

-zo moet de witte achtergrond met bloedspatten de onschuldige slachtoffers symboliseren

-De bivakmuts moet de terreur symboliseren

-De crosshairs uiteraard hoe we over terreur denken

-een cirkel van maretakken staan voor vrede 

-de vleugels voor onze vrijheid

-en de vuist voor vastberadenheid

RA6SgeG.png

Vuist is me iets te veel "Black Power". Verder vind ik het wel een mooie combinatie :)

Ja die steekt er eigenlijk echt wel VET uit he, nu ik het 's terug bezie  :D

Maar zoals ik zij was het ook maar 's een oefening,  zeker het inkleuren is maar kladwerk hoor

Ik snap jullie plan en ben benieuwd wat het eindresultaat gaat worden. Ik hoop dat jullie eruit komen. Het is niet helemaal mijn ding.

Persoonlijk draag ik geen "ik ben tegen.." tshirts of patches meer. Ik steek m'n centen en energie liever in shirts en patches van zaken waar ik een fan/liefhebber van ben. Zo "te koop" lopen met je hobby's of favoriete games/films levert vaak een leuke reactie op van iemand die er iets in herkent. De gesprekken die ik de afgelopen tijd over terrorisme heb gevoerd waren altijd verre van leuk.

Ik ben helemaal geen zweverig type hoor, maar hou toch wel graag de aandacht bij het positieve. Ik wil dus wel met iemand praten over mijn AE patch... ;)

Nee jong  maar ik loop al 80 jaar op deze aardkloot dus de WO II  meegemaakt en dat kunnen de meeste van jullie nog niet zeggen.

Daarnaast heb ook familie in  NL indie liggen. Mede daardoor heb ik een wat andere kijk op oorlogen en mensen die daar aan mee doen.

En niet alles is zoals het lijkt of  wat er elke avond op dat cultureel aquarium wordt verteld. Ik geloof als heel lang niet meer in sprookjes :)

Mede door sprookjes is de schietsport in opspraak en jij en ik begrijpen wel waar dat naar toe  gaat  leiden ?

Wat ik zeg,  dat straks de schietsport of airsoft gelijk staat aan een terreur verdachte.

Dit is mijn mening daar moet je het mee doen.

Dus we moeten een patch voor vrije energy hebben?

Een gast met een bivakmuts waar een rood kruisje doorheengaat  wel voldoende denk ik xD

Ik veronderstel dat je deze wou beantwoorden ?  dan kan je beter de quote knop gebruiken (rechts onder)   

80 lentes jong, nog steeds "Race eend" en actief op een Airsoft forum , dat moeten wij idd nog afwachten of we dat ooit ook gaan kunnen zeggen , respect in ieder geval  ;)

Verder sluit ik me aan bij je levenswijze visie  :)