Jump to content
Sign in to follow this  
Svekke84

Advies Oogbescherming voor bril (op sterkte)

Recommended Posts

Hey iedereen  :)

Ik draag dus een bril en het dragen van lenzen is geen optie voor mij  :(

Dus ik ben op zoek naar goede oogbescherming.

Kan ik het beste voor een bril met insert gaan zoals ESS of Swisseye?

Of toch kiezen voor een goggle? 

Graag had ik de voordelen en nadelen van beide opties eens op een rijtje gezet gekregen. Ook richtprijzen, ervaringen, enz... zijn welkom  :)

Dat is denk ik een kwestie van persoonlijke voorkeur. Je kan in zowel een Eyeshield als Goggle inserts plaatsen.

Lijkt me dat het beide werkt en het er op neer komt of je liever een bril of goggles draagt.

De voor/ en nadelen van beide zijn denk ik bekend.

Zelf heb ik een ESS Ice met inserts. Bevalt me prima. Een goggle met inserts heb ik nooit gebruikt. 

*EDIT* Ik lees in een andere post dat je niet op de hoogte bent van de voor/ en nadelen. Even in een notendop:

-Goggles geven betere bescherming, bij een bril zou er nog een BB onderdoor kunnen.

-Een bril beslaat veel minder snel dan een goggle.

-Goggles zijn duurder dan een bril

-en dan nog een modepolitie-tip; Goggles staan eigenlijk aleen goed als je een helm draagt. Een bril kan overal bij ;)

ik heb de swiss eye raptor met inserts. En deze is bij mij nog nooit beslagen. Speel eigenlijk alleen maar bij bunkerhill en daar heb ik het afgelopen seizoen van sneeuw, regen, mist , tot vies plakweer mee gemaakt en hij is nooit beslagen. 

Volgens mij komt dat ook deels door de dubbele beglazing, je inserts (die werkelijk nooit beslaan) en daarachter de veiligheid bril. Ik heb de bril ooit eens met anti fog behandeld maar dat is alweer een tijd geleden. 

Ik heb meer het probleem dat er zweet van mn voorhoofd op de bril glazen komt. Maar dat was met het dragen van een pet alweer opgelost. 

Side note: bril beslaat sneller als goggle!!

Volgens mij scheelt dit ook weer per persoon, want ik heb een teamlid waarbij de goggle juist altijd beslaat. Die is juist over gestapt naar een bril. Volgens mij zit het verschil meer in of je sneller zweet en sommige zijn nu eenmaal meer een 'heethoofd' ;) en krijgen een enorm rooie kop bij inspanning. 

ik heb de swiss eye raptor met inserts. En deze is bij mij nog nooit beslagen. Speel eigenlijk alleen maar bij bunkerhill en daar heb ik het afgelopen seizoen van sneeuw, regen, mist , tot vies plakweer mee gemaakt en hij is nooit beslagen. 

Volgens mij komt dat ook deels door de dubbele beglazing, je inserts (die werkelijk nooit beslaan) en daarachter de veiligheid bril. Ik heb de bril ooit eens met anti fog behandeld maar dat is alweer een tijd geleden. 

Ik heb meer het probleem dat er zweet van mn voorhoofd op de bril glazen komt. Maar dat was met het dragen van een pet alweer opgelost. 

Volgens mij scheelt dit ook weer per persoon, want ik heb een teamlid waarbij de goggle juist altijd beslaat. Die is juist over gestapt naar een bril. Volgens mij zit het verschil meer in of je sneller zweet en sommige zijn nu eenmaal meer een 'heethoofd' ;) en krijgen een enorm rooie kop bij inspanning. 

Dat denk ik dus ook, het is heel persoonsafhankelijk. Ik heb onlangs een Bolle X1000 met dubbel glas besteld en inserts voor bril glazen. Afgelopen weekend getest in CQB Arnhem maar bril besloeg nog of het was zweet. Ik kon er wel nog door geen kijken maar het was een beetje wazig.

Dat denk ik dus ook, het is heel persoonsafhankelijk. Ik heb onlangs een Bolle X1000 met dubbel glas besteld en inserts voor bril glazen. Afgelopen weekend getest in CQB Arnhem maar bril besloeg nog of het was zweet. Ik kon er wel nog door geen kijken maar het was een beetje wazig.

Ik ben zo'n heethoofd; ik wijt het aan een slechte conditie en veel zweten. Ik had toen (ook in Arnhem) veel last van condensvorming, gaf bij mij een wazig beeld. Ik vond het heel erg irritant. Toen een ESS turbofan aangeschaft, deze verkomt dat volledig. Heb nu ook een Dye i4 op de kop getikt, deze moet ik nog proberen.

Afgelopen weekend was ik ook in Arnhem trouwens. Was er niet om zelf te spelen; hoopte daar een maatje te treffen, maar die heeft de skirm op het laatste moment moeten afzeggen vanwege een acute keelonsteking. Zat 's ochtends bij de huisartsenpost en lag 's avonds in het ziekenhuis. Ondertussen is het weer goed gekomen hoor.

Ik had ook mijn jongste zoon (6 jr) meegenomen, die wilde maar wat graag even over het veld rennen en rondkijken. Zelfs een kleine rondleiding gehad en daarna samen wat potjes "alsof" gedaan en tactieken besproken. ;) Hij kon mooi de Dye dragen als full face bescherming, dat was voor hem natuurlijk net echt en zo konden we ook nog even vanachter de dikke plastic flappen het begin van de game meemaken. Hij vond het heel gaaf en heel spannend. En het leukste waren al die gasten die in full gear knallend voorbij kwamen maar ook even stopten met schieten om te zwaaien naar Max. Kind viel bijna flauw van verlegenheid.

3vLCIDD.jpg

Bij het afdoen van de Dye viel het me op dat het mondstuk al behoorlijk vochtig was van het ademen terwijl het glas nog net zo droog en helder was. Max draagt normaliter ook een gewone bril, deze paste wel onder het Dye masker maar zat niet lekker aldus Max. Heb het net zelf ook nog even geprobeerd met een andere beschermbril onder de Dye maar dat zit inderdaad voor geen meter. En de glazen van de bril besloegen ook nog eens terwijl de lens van de Dye mooi helder bleef. Ik dacht dat het wellicht een goed alternatief kon zijn voor oogbescherming op sterkte.

Ik ben ook brildrager en heb een Bolle Overlight overzetbril met EN 166F goedkeuring.  Ik ben er zeer tevreden over. Past goed, is verstelbaar, niet lomp en voel hem niet eens zitten. Enige nadeel  vind ik dat het alleen helder glas is, dus geen contrast of zonnebril zeg maar. En voor € 10,- zeker de moeite. Voor de skirm mijn eigen bril en de Bolle allebei meet dreft of ander wasmiddel schoonmaken en heel de dag helder.

Ook ik ben een brildrager. Ik heb een scherfwerende bril van de landmacht en die past er goed overheen. Ik weet alleen niet hoe het zit met beslaan want ik heb er nog nooit mee geskirmd, wel weet ik dat deze gewoon veilig is voor je ogen.

ran-d Kan je link sturen? Volgens bolle is overlight Geschikt voor max 45 m/s wat ongeveer 150 fps is.

Niet genoeg voor Airsoft

Ik ben ook aan het zoeken naar een otg bescherming. Met mijn grote glazen en kop.erg lastig.