Jump to content
Svekke84

Advies beginner: kledij en accessoires

Recommended Posts

Even een aanvulling/opmerking op de reply van Huglife.

Het is niet verplicht om een full face bescherming of aansluitende bril te dragen. Het wordt wel geadviseerd. Zelf speel ik indoor cqb met een bitje, maarja je voelt het wel als je geraakt wordt.

Als je wel met een full face bescherming wil spelen kan ik je alleen maar een Dye paintball masker aanraden. Ook daarover is genoeg te vinDen hier. Hij is niet goedkoop maar wel zeer effectief. En zoals al vaker vermeld bezuinig niet op je oog bescherming.

Ik weet ook niet of je moet investeren in een leg panel met patroonhouders/dumppouche. Zelf ben ik ook rechtshandig. Ik heb men mags links op mijn battle belt zitten 3x2 in totaal. Daarnaast heb ik mijn dump pouche zitten. Als rechtshandige heb ik mij replica met mijn rechter hand vast en trek ik de de kolf in mijn rechter schouder. Bij een mag wissel doe je dus eigenlijk alles met links. Hierdoor is het dus handig als je alles met een hand kan bereiken.

Een groot nadeel van een dump pouche op je been is dat het letterlijk een last aan je been wordt. Laat staan als je een keer uit glijdt en op je volle dump pouche terecht komt.

Verder moet je vooral dat uizoeken wat bij jou en je budget past.

Mochten er nog vragen zijn dan zijn wij allen bereid om je te helpen.