Jump to content
Svekke84

Advies beginner: kledij en accessoires

Recommended Posts

Ik zou graag beginnen en ben vooral op zoek naar advies. In een ander topic ben ik mij aan het informeren over een replica -> het wordt waarschijnlijk de Specna Arms SA-A03.

Maar ik heb ook nog kledij en accessoires nodig  :)

Ik heb dit lijstje opgesteld, de prijzen erachter zijn richtprijzen.

Bescherming bril
- Swisseye Raptor €37,90
- Swisseye Stingray €69,90
- Swisseye Clip Adapter Stingray €29,80

Boots: 
- Pr. KL org. M €69,90
- Tactical Boot M.YKK Zipper Multicam €69,90

Kledij
- Revenger TDU Shirt Multicam (invader gear) €36,90 
- Revenger TDU Trousers Multicam (invader gear) €37,90
- The Original Multicam (Mechanix Wear) €24,90 (handschoenen)
- The Original M-Pact Multicam (Mechanix Wear) €34,90 (handschoenen)

Bescherming: (prijzen zijn geschat)
- Helm €60 
- Knieën €20
- Gezichtsmasker €20

Nog enkele vraagjes  :)
- Zijn elleboog- en kniebeschermers nodig?
- Tactical vest of zoiets?
- Advies voor een help?
- Ik draag een bril (lenzen zijn geen optie) dus ik zoek een bril met een insert. Zijn mijn aangehaalde brillen goed of is er een beter alternatief?
Wat zijn de voor- en nadelen tussen een bril, goggle en gezichtsmasker?
- Zijn er verder nog dingen die ik nodig heb?

Ik zou het graag betaalbaar houden!!  :)
Goede winkels om kledij, accessoires te bestellen? Mijn replica ga ik wrs bij Gunfire kopen.
Ik ben van België (provincie Vlaams-Brabant), omgeving Leuven, Aarschot, Diest  :)

Nog even iets totaal anders: Is er hier een topic over de verschillende termen die gebruikt worden? van onderdelen en dergelijke? :)

Alvast bedankt voor jullie hulp!  :)

Ik zou graag beginnen en ben vooral op zoek naar advies. In een ander topic ben ik mij aan het informeren over een replica -> het wordt waarschijnlijk de Specna Arms SA-A03.

Maar ik heb ook nog kledij en accessoires nodig  :)

Ik heb dit lijstje opgesteld, de prijzen erachter zijn richtprijzen.

Bescherming bril
- Swisseye Raptor €37,90
- Swisseye Stingray €69,90
- Swisseye Clip Adapter Stingray €29,80
Ik weet niet of deze geschikt zijn voor een brildrager. Misschien een idee om een veiligheidsbril op sterkte te laten maken. Een vriend van me heeft dat ook gedaan. Een bril met veiligheidsglazen op sterkte en bescherming aan de zijkant.
Boots: 
- Pr. KL org. M €69,90
- Tactical Boot M.YKK Zipper Multicam €69,90
Schoenen is heel peersoonlijk. De een vindt dit fijn de ander dat. Hoe koop je normaal schoenen? inderdaad je gaat ze passen in een winkel. Mijn advies ga naar een outdoor winkel waar ze stevige wandel schoenen verkopen en ga ze passen.
Kledij
- Revenger TDU Shirt Multicam (invader gear) €36,90 
- Revenger TDU Trousers Multicam (invader gear) €37,90
- The Original Multicam (Mechanix Wear) €24,90 (handschoenen)
- The Original M-Pact Multicam (Mechanix Wear) €34,90 (handschoenen)
De handschoenen zijn allebei super. Zelf heb ik een aantal m-pact 3 gloves besteld Ik bestel ze via aliexpress. Heb 5 paar besteld voor €50,- Voor dat geld ga ik niet moeilijk doen
Bescherming: (prijzen zijn geschat)
- Helm €60  (Wat je eigen voorkeur heeft. Wel of niet. Met een helm heb je wel iets van bescherming als je je hoofd stoot of valt...)
- Knieën €20 ( Vind ik een absolute must. Vooral als je veel op je knieen gaat. Een klein steentje is genoeg om een knieschijf te doen breken. Daarbij zit het net wat fijner als je iets van bescherming aan je knieen hebt).
- Gezichtsmasker €20 (ligt een beetje aan je speelstijl. Ik heb er eentje gekocht omdat ik graag CQB speel. Ik vind het echt ondingen en speel nu met een bitje om men tanden te beschermen. De rest van mijn gezicht ziet er toch niet uit dus een plekje meer of minder van een BB lig ik niet van wakker. Als je je gezicht graag ongeschonden wilt houden is het dus wel aan te raden)

- Advies voor een help?
- Ik draag een bril (lenzen zijn geen optie) dus ik zoek een bril met een insert. Zijn mijn aangehaalde brillen goed of is er een beter alternatief?

Ik zou het graag betaalbaar houden!!  :)Hahah ja dat willen we allemaal, maar helaas gaat er stiekem veel geld in zitten. Niet alles wat duur is is goed en niet alles wat goedkoop is is slecht. Zoek gewoon eerst op verschillende sites uit of een bepaald product voldoet aan je verwachtingen. Als je reviews zoekt, probeer die bij de shops een beetje te mijden aangezien de shop bepaald of een review blijft staan of niet. Er is een overvloed aan info te vinden hier en op de rest van het net.
Goede winkels om kledij, accessoires te bestellen? Mijn replica ga ik wrs bij Gunfire kopen.
Ik ben van België (provincie Vlaams-Brabant), omgeving Leuven, Aarschot, Diest  :)Vind het wel raar om zoveel belgen tegen te komen op een Nederlands forum terwijl het airsoften in Belgie al zolang bekent is

Nog even iets totaal anders: Is er hier een topic over de verschillende termen die gebruikt worden? van onderdelen en dergelijke? :)
Ik durf het niet te zeggen of dat hier is. Vaak wordt je wel een hele hoop duidelijk als je bepaalde topics volgt. Zelf wist ik in het begin ook niet precies wat wat was, maar gelukkig heeft de mens een mond om te vragen en vingers om te typen. Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden zei mijn stip in dienst altijd.
Alvast bedankt voor jullie hulp!  :)

Graag gedaan

ESS brillen heb ik persoonlijk ervaring mee. Erg goed, wordt ook niet voor niets in het Amerikaanse leger gebruikt. Daar kan je een insert voor kopen waar je door een opticien lenzen in kan zetten.

Moet ik zelf nog steeds doen, thx voor de reminder :).

Ik zit ook te kijken naar Invader Gear, maar ken niemand met ervaring. Prijstechnisch lijkt het een leuk merk. In NL heb je airsoft-heaven.nl met een mooi aanbod.

Wat betreft de benaming van onderdelen, zie dit topic: AEG onderdelen:

Voor de ervaren airsofters / sleutelaars geen geheim meer, maar voor beginners leuk om wat jargon te leren aan de hand van deze illustratie. Kon er geen ander topic voor vinden, dus dan maar even zo :) Misschien een idee om hier vragen over bepaalde onderdelen te droppen?

asnl01basicanatomy.jpg

Via: AirsoftShopNL.com

Oh en ja, kniebeschermers raad ik absoluut aan als je gaat skirmen. Ik ben dan geen 18 meer, maar ik heb me een aantal keren lelijk laten vallen op m'n knieën achter de bunkers. Takken, stenen, 'stuff'...

Ik heb wel ervaring met Invader Gear en ze hebben leuke spullen, maar kwalitatief vind ik het iets minder. Als je 1x per maand of vaker skirmt zou ik meteen voor iets gaan van meer kwaliteit. Een merk als Claw Gear is een stukje duurder, maar dit is het zeker waard gezien je gear flink op z'n donder krijgt. Dat is iig uit mijn persoonlijke ervaring.

Ik kocht als eerste een mooi vest en kleding van Invader Gear maar al gauw had ik door dat dat het niet ontzettend lang ging volhouden. Nu heb ik gear van Warrior en merk ik gewoon een groot kwaliteits verschil. Kleding van de dump is trouwens niks mis mee inderdaad!

Ik speel nu een jaar in een setje Everglade van Invader Gear. Tot dusver nog steeds geen klachten. Ik had wel verwacht dat de kleuren snel vager zouden worden, maar ook dat is bijna niet het geval (toevallig vorige week even naast een splinter nieuw setje gehouden :)). Invader Gear is trouwens bij de meeste shops wel te krijgen (Qtac.nl, tacticalairsoftgear.nl - airsoft-elite code geeft 7% korting, bbbaas.nl, en vele andere).

Bescherming:

Elleboog vind ik zelf niet nodig, kniebeschermers heb ik wel. Aangezien je veel tijd op je knieën doorbrengt outdoor is dat echt aan te raden. Ook heb ik een meshmask voor mijn mond. Gewoon een simpel goedkoop ding wat je prima in de vorm die voor jou lekker zit kunt buiten. Een BB op een tand is niet fijn. Kijk trouwens voor de handschoenen even in het aanbiedingen topic, dat scheelt weer 2 tientjes bij aliexpress. 

Een hoofddeksel is voor iedereen anders. Zelf draag ik een boonie, een helm is mij net wat te lomp en zwaar.

Ik heb ook invader gear, laatst bij rsl maximaal door de struiken en netels gebaggerd/tijgerd/gestruikeld en moet zeggen dat ik er niets op aan te merken heb. Dit was een combo set broek met shirt(lange mouwen) bij qtac voor 70eu.

- Tactical vest of zoiets?
- Advies voor een help?

Het enige wat echt nodig is is een bril. Die is verplicht. Verder is het aan jou hoeveel bescherming je wil. Elleboogbeschermers vind ik persoonlijk overkill. Kniebeschermers kan prettig zijn. Nodig zijn ze niet, maar een knie is kwetsbaar en als je een dagje speelt en goed gebruik maakt van een geknielde houding ga je die wel voelen aan het eind. Gezichtsmasker is ook onnodig wat mij betreft. Zelf speel ik met een bitje in om mijn tanden te beschermen. Een gezichtsmasker zit verschrikkelijk vind ik (en ziet er ook niet uit, maar dat terzijde :)).

Een 'Tactical vest' , Plate Carrier of Chestrig is ook persoonlijke voorkeur. Ik vind het handig ivm mijn gear. Maar je zou ook je magazijnen aan een riem kunen bevestigen als je verder weinig hebt om kwijt te moeten.

Een helm is ook totaal overbodig wmb. Als je er een wil voor de looks kun je die overal vinden, en zijn allemaal van redelijke (Airsoft)kwaliteit. Wil je een goeie (Airsoft) helm kun je kijken bij DragonRed.

Voor Bril/Goggle advies, zie je andere post ;)

Hallo mede airsofters,

Vandaag was dan DE dag. al me pakketjes kwamen binnen waaronder me 1e replicas. Ik ben dan ook wel een pechvogel maar ik heb niks anders dan slecht nieuws! De pakketjes van firezone pakte ik natuurlijk eerst uit waar de Tm m4 cqbr recoil bij zat. Ik vond de pistolgrip verschikkelijk. het schijdingsstukje wat tussen je vingers hoort te zitten zit bij mij precies in me vingerkootje. Eerste magazijn dat ik test stopt niet met vuren na het laatste balletje eruit is.. na even kijken bleek het dat er een rubbertje in vast zat waardoor de laatste paar balletjes er niet uit komen! de recoil vind ik persoonlijk erg tegenvallen me gunbag voor de m4 was niet megezonden en mijn grootste schok was dat me flashhider door de helft is..

Dan maar het pakketje van unit 13 uitpakken.. daar had ik een lipo lader en een acog besteld. de acog van asg stike systems werd me zeer aanbevolen boven de element omdat de eye releave daar vele male beter zou zijn en ik niet zo richt op de kijker hoefde te zitten.. 160.00 maar dan zou ik ook wat hebben.. ik heb nog nooit een acog gehad en schiet normaal met echte sniper scopes en geen replicas. maar ik moet er denk ik 3 cm vanaf zitten wil ik volledig beeld hebben en ik moet me wang keihard tegen de cheekrest drukken wil ik geen schreef beeld hebben.

Maar er is ook goed nieuws. de cybergun 1911 blackwater uitvoering die ik bij bunker501 heb besteld is perfect aangekomen!

mijn vragen hierover aan jullie zijn.. hoe kan mijn flashhider stuk zijn? is hier een flinke val voor nodig of kan dit ook met de upgreads van de fps zijn gebeurt? Mocht hij zijn gevallen heeft dit een grote kans dat er nu intern ook het een en ander stuk zou kunnen zijn of de barrel nu misschien krom is?

Is de pistolgrip van de tm recoil te vervangen voor andere?

En is het normaal dat je bijna op je acog scope moet zitten voor je voledig beeld te zien krijgt? en is deze nog naar links of rechts af te stellen (de scope zelf?)

Wat betreft je acog trouwens, daar zit ik zelf ook relatief dicht op als je het vergelijkt met een sniper scope. Heb hem ook aardig achterop mijn m4 zitten om er echt snel door heen te kunnen kijken.

oke dan vallen me problemen met de spullen allemaal toch misschien wel mee haha! met firezone is meteen al opgelost. het is net alsof die gasten nooit slapen ze antwoorden tot vrij laat nog meteen terug!

Ik zal vanavond even een fototje maken van alle goodies die zijn binnen gekomen :D

Is er nog een echte dump, stockhouse of surplus winkel voor de ex leger gear? Vroeger kan je goedkoop camo gear kopen. Tweedehandse ex leger gear. Maar nu kan je het bijna nergens vinden. Meeste dumpstore verkopen nieuwe gear en zijn niet goedkoop.

In de VS zijn wel veel.

Btw welke bril/goggle heb je genomen?

Ik ben ook zoekende.

Dye i4 is best passend. Mijn grote bril past er onder. Qua prijs valt het erg mee als je de prijs van losse masker en bril berekent.

Voor nu heb ik combinatie mesh masker V2 en een Ess landops goggle.

Een mesh masker kan je dusdanig vormen dat het wellicht past als je richt met je aeg.

Ik twijfel of ik, moet upgraden naar een guarddogs evader 2. 45$ uit VS.

Of toch een Dye i4

Hoi allemaal,

Qua speelstijl weet ik al ongeveer wat ik wil, namelijk wat meer over de langere afstand en het stillere bij de skirms en milsim events. Met teamleden flanks uitvoeren lijkt mij het interessantst. Voor de loadout hiervan heb ik al wat, voorbeelden hiervan zijn de GoPro 3+ Black, hoge wandelschoenen, NL groene dikke blouse en de rugzak (Dutch woodland DPM) die erg handig is als ik langere tijd alleen ben. Ik heb ook nog knie- en elleboog beschermers die goed van pas kunnen komen.

Wat ik sowieso nog wil aanschaffen zijn de  speedloader, bungee-sling, boonie en magazijn houders voor op een leg MOLLE system (ik zat te denken aan magazijnhouder voor mijn linker bovenbeen (ik ben rechtshandig) en een magazijndumper voor mijn rechter bovenbeen (ik neem geen side-arm)). Alle andere uitrusting komt later wel. Ik wil het budget namelijk opbouwen. De replica haal ik bij Gunfire, de accesoires etc. bij Taiwangun (accu, magazijnen, sling, speedloader etc.). Als jullie hiervoor nog opmerkingen/do's and don'ts hebben laat het me weten :)

Waar ik nog vragen over heb:

-De bril: Ik hoef geen compleet dichte en onbenullige goggles, is deze voldoende als ik een iron sight gebruik?: Airsoft safety glasses - TaiwanGun.com

-mondbescherming: Ik ben van plan om een groene sjaal te verstevigen met staaldraad waardoor de sjaal wat meer omhoog blijft en goed bb's tegenhoudt. Een mesh beschermer lijkt me niet erg fijn zitten...

-wat zijn nog meer musts?

Thx!

Der zijn ook nog de Aziatische webshops voor gear, kijk daarbij uit naar free shipping shop's

Ik weet niet of jullie spelers dat ook daadwerkelijk ondervinden,

maar in de realiteit worden leg panels & holsters als vermoeiend ervaren.(door het extra gewicht aan het been bevestigd) 

Hoe tacticool het er ook mag uitzien, je ziet daarom tegenwoordig ook vaak dat de sidearm gewoon in een heupholster gedragen wordt

LBT_holster_zps7q05vc0a.jpg

img_9327x0ul2.jpg

Hoi allemaal,

Qua speelstijl weet ik al ongeveer wat ik wil, namelijk wat meer over de langere afstand en het stillere bij de skirms en milsim events. Met teamleden flanks uitvoeren lijkt mij het interessantst. Voor de loadout hiervan heb ik al wat, voorbeelden hiervan zijn de GoPro 3+ Black, hoge wandelschoenen, NL groene dikke blouse en de rugzak (Dutch woodland DPM) die erg handig is als ik langere tijd alleen ben. Ik heb ook nog knie- en elleboog beschermers die goed van pas kunnen komen.

Wat ik sowieso nog wil aanschaffen zijn de  speedloader, bungee-sling, boonie en magazijn houders voor op een leg MOLLE system (ik zat te denken aan magazijnhouder voor mijn linker bovenbeen (ik ben rechtshandig) en een magazijndumper voor mijn rechter bovenbeen (ik neem geen side-arm)). Alle andere uitrusting komt later wel. Ik wil het budget namelijk opbouwen. De replica haal ik bij Gunfire, de accesoires etc. bij Taiwangun (accu, magazijnen, sling, speedloader etc.). Als jullie hiervoor nog opmerkingen/do's and don'ts hebben laat het me weten :)

Waar ik nog vragen over heb:

-De bril: Ik hoef geen compleet dichte en onbenullige goggles, is deze voldoende als ik een iron sight gebruik?: Airsoft safety glasses - TaiwanGun.com

-mondbescherming: Ik ben van plan om een groene sjaal te verstevigen met staaldraad waardoor de sjaal wat meer omhoog blijft en goed bb's tegenhoudt. Een mesh beschermer lijkt me niet erg fijn zitten...

-wat zijn nog meer musts?

Thx!

Een GoPro als beginner is niet nodig tenzij je deze al in je bezit hebt.

Is namelijk weer een paar honderd euries die je ook voor je loadout zou kunnen gebruiken.

Die bril zou ik afraden aangezien ik nergens een keurmerk zie staan, er staat wel leuk bij dat ze erop hebben geschoten met 550fps maar dat maakt die bril niet legaal in nederland.

Ik zou toch aanraden om een brilletje te zoeken met een full seal want mocht je ooit indoor/CQB spelen is full seal eye pro alleen maar toegestaan.

Hoeven natuurlijk niet gelijk van die grote goggles te zijn maar wel een brilletje die volledig aansluit op het gezicht. (bijv Valken V-tac brillen of Pyramex brillen)

Volgens mij heb ik zelf de Valken V-tac Zulu voor outdoor games (zelfde model als de pyramex brillen)

Daarom zie je ook vaak staan dat je niet moet bezuinigen op eye pro aangezien je maar 1x 2 ogen krijgt ;)

Over de mondbescherming kom ik ook weer terug op het indoor/CQB verhaal, op zulke velden is Full face protection alleen maar toegestaan.

Voor buiten is een sjaal opzich prima, sommige mensen gebruiken daaronder nog een bitje voor hun tanden, maar op een CQB veld word je daar niet toegelaten zonder full face pro.

Voor de rest zijn er geen "musts" aangezien je airsoften zo duur kan maken als je zelf wilt.

Wel geef je zelf aan dat je een beetje "sneaky" wilt zijn dus raad ik je wel aan om midcaps te gebruiken ipv high caps, aangezien high caps veel herrie maken tijdens wat beweging.

En misschien een setje handschoenen want op je vingers geraakt worden is op zijn minst gezegd k*t.

PS: Koop absoluut never nooit geen mesh brillen, een bb kan op impact namelijk kapot gaan en splinters door het mesh heen laten en dat wil je niet in je ogen krijgen.

Oh oké, goed om te weten!

De reden dat ik bij taiwangun kijk is omdat het vrij voordelig is en binnen de EU is (geen invoerkosten etc.) Dus van Aziatische shops neem ik denk ik liever afstand, alhoewel het altijd mogelijk is om daar iets te bestellen ;)

Oh oké, goed om te weten!

De reden dat ik bij taiwangun kijk is omdat het vrij voordelig is en binnen de EU is (geen invoerkosten etc.) Dus van Aziatische shops neem ik denk ik liever afstand, alhoewel het altijd mogelijk is om daar iets te bestellen ;)

Zijn ook genoeg NL shops hoor :P, maar ik zou qua brillen toch wel een goede halen oftewel met de juiste keurmerken en het beste is nog gewoon om ze fysiek uit te proberen. Ik ben zelf al door 2 goggles gegaan (draag een bril) omdat deze besloegen en heb nu uiteindelijk een simpel model dat net over mijn bril past. Beslagen glazen kan echt je spel verpesten.

Met Aziatische shops is het zo dat je wat "Tactisch" moet orderen, met name zorgen dat je free shipping neemt, en onder de €22 AANGEGEVEN waarde blijft.

om onder de radar te blijven, aangezien je geen shippingkosten betaalt, splits je desnoods je order op in meerdere, kleine

Ontving al tientallen orders uit Azie, nog nooit wat moeten bijbetalen ;)