Jump to content
Airsoft Elite
Furo

[AEG] CYMA CM.032a (M14 SOCOM)

Recommended Posts

Nou... ik weer eens wat bedacht. Ben toch overstag gegaan voor een sniper (ipv DMR) project waardoor ik mijn M14 weer helemaal heb uitgekleed. Zeer tot tevredenheid moet ik zeggen, op de een of andere manier vond ik de grote scope ook beter passen bij een standaard lengte M14 ipv mijn kortere Socom uitvoering. Ik heb de mijne nu uitgerust met een goed passende red/green dot en verder.. niets! Geen poespas, heerlijk praktisch... 

WIiwVsy.jpg

3u1nMY7.jpg

En nu eens met het ding een veld op... ondanks de grootte gaat ie de 21ste mee naar Arnhem waar ik hem binnen kan proberen. Ik laat uiteraard weten hoe dat is gegaan.

Hij is gisteren mee geweest naar Arnhem (CQB City) en na een potje weer terug in de koffer gegaan. Hij schiet boven verwachting fijn, heel stilletjes en soepel op zowel semi als full auto (alleen getest, niet tijdens het potje).

Ik had wel wat ruzie met de hop up; veel heen en weer draaien met eigenlijk alleen een merkbaar effect in de extremen. Weinig er tussenin. Daarbij vond ik dat de bb toch nog teveel back spin blijft krijgen. Ook al heb ik de hop up helemaal open staan volgens het wieltje. Daar moet ik dus nog even naar kijken, kan een productiefoutje zijn. Op zich geeft hij natuurlijk een prima schot op de 30-40 meter voor een out-of-the-box replica van 130 euro, maar ik denk dat er veel meer uit te halen valt als de hop up zijn werk goed doet. 

Verder pakte ik deze pas na een beste tijd spelen met mijn CQB Specna Arms M4 en dan is deze (korte) M14 Socom uitvoering nog steeds niet kort genoeg. Wat een ding om mee te sjouwen in CQB toestanden, wat mij betreft echt niet geschikt. Maar dan ben ik ook erg verwend met mijn extra korte M4, dat is het korreltje zout.

Dat had ik dus ook begrepen, vandaar dat ik wel wat hogere verwachtingen had. Maar goed, eerst maar eens kijken of ik er iets aan kan vinden. Ik had maar weinig tijd om er rustig en goed naar te kijken.

dit topic ligt al even stil, maar zou toch even willen proberen of er nog reacties zijn op de M14 socom ? of bedenkingen ? ik heb namelijk interesse in de M14 DMR recon van G&P.

maar na wat filmpjes kijken en reviews zoeken op internet vind ik daar niet al te veel over. http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/AEG_AEP_G_P_G_P_M14_DMR_Recon_DE.htm

maar ik denk dat hij redelijk vergelijkbaar is met cyma in dit topic. de versie 7 gearbox word overal als zeer betrouwbaar gezet, maar al te veel upgrades vind ik niet voor de m14. op de reviews die ik dan wel vond zeiden ze dat hij al heel strak schoot "out of the box",maar ik zou er toch graag wat aan sleutelen om hem net wat beter te maken als de rest. Dus, is de M14 DMR van G&P een goede keuze als basis ? of beter voor wat anders gaan ?

Origineel model dat wel.

Maar in geval je der mee wil gaan spelen, is dit dan geen eerder onpraktisch platform ?

Langer, en zwaarder dan een MK18 model welke de zelfde 6mm BB nagenoeg even ver lanceert ?

Origineel model dat wel.

Maar in geval je der mee wil gaan spelen, is dit dan geen eerder onpraktisch platform ?

Langer, en zwaarder dan een MK18 model welke de zelfde 6mm BB nagenoeg even ver lanceert ?

ja,ik vond het ook een mooi model, en ben hem nog niet vaak tegen gekomen op het veld, daarom dat het mij ook zo interesseert. 

en onpraktisch, ja na het lezen over het V7 gearbox platform begon ik mij dat ook af te vragen, maar misschien dat er hier op het forum wel mensen zijn met ervaring en mij kunnen vertellen dat er wel goed te spelen valt met de M14 en zijn V7. of met andere ideeën voor met een niet MK18 af te komen?  

Denk dat het met Airsoft  uiteindelijk een overweging is wat je der voor over hebt,  om met een model voor de dag te komen dat zwaarder en langer is dan een M4

Waar je minder courant parts voor vind, en uiteindelijk het zelfste presteert.

Maar "het leven is aan de dapperen" zegt men wel 's he  :P

Zolang de barrelgroep niet te exotisch is kun je er altijd welwat leuks van maken. Daarnaast kun je intern genoeg met DIY mods verbeteren als het nodig is. V2/V3 gearboxen zijn gewoon iets meer voorkomend en dus beter beschreven.

Zolang de barrelgroep niet te exotisch is kun je er altijd welwat leuks van maken.

Marui m14 en copies staan erom bekend een zeer mooie range uit de doos te hebben. Het hop design van deze past vanzelf een tdc toe. Een flat hop is ook bevordelijk, but then again welke replica haalt daar geen voordeel uit.

(Komende van iemand die begonnen is met een m14)