Jump to content
Airsoft Elite
Furo

[AEG] CYMA CM.032a (M14 SOCOM)

Recommended Posts

Net besteld bij Taiwangun; een Cyma M14 replica in de kleur OD. 

http://www.taiwangun.com/en/electric-air-soft-guns/cm-032a-olive-style?campaign-id=14

Ik denk dat het een mooie, goedkope, basis is voor een leuk (DMR) project. Zodra ik hem binnen heb en er wat bb's doorheen gejaagd heb kom ik er op terug. 

cm-032a-od_1a_mark.jpg

Naar de shop bedoel je? Dat heb ik aangepast, als je iets anders bedoelt dan hoor ik het wel.

Verder zijn de mogelijkheden natuurlijk eindeloos, dat is qua verzamelen/building natuurlijk het leukste bij Airsoft.

41120090321225824.jpg

01.jpg

Mooie keuze Furo. Ik ben zelf lang op zoek geweest naar de EBR-L van G&G voor een schappelijke prijs, gevonden. Ik ben nu nog op zoek naar de Ra tech.

Ik kan helaas niets meer plaatsen in jouw post m.b.t. de verkoop van de cyma dus maak ik van deze topic gebruik om mijn waardering uit te spreken voor het respect wat je toonde tegenover het forum, echt tof! Benieuwd wat je van deze M14 gaat maken!

Mooie keuze Furo. Ik ben zelf lang op zoek geweest naar de EBR-L van G&G voor een schappelijke prijs, gevonden. Ik ben nu nog op zoek naar de Ra tech.

Ik kan helaas niets meer plaatsen in jouw post m.b.t. de verkoop van de cyma dus maak ik van deze topic gebruik om mijn waardering uit te spreken voor het respect wat je toonde tegenover het forum, echt tof! Benieuwd wat je van deze M14 gaat maken!

Sorry Altum , wist niet dat je der nog wat wou over zeggen  :(

De M14 SOCOM is erg vet ja, staat ook mijn persoonlijke verlanglijst.

Geen probleem, de boodschap is duidelijk toch? ;)

Absoluut, een leuk forum als dit heeft altijd een streepje voor. ;) Dat heb jij me toen ook wel laten zien!

Ben zelf ook benieuwd wat ik met de M14 ga doen, ben flink wat inspiratie aan het op doen.

Ik zou zeggen het eerste plaatje,  dan is het eigenlijk een Springfield M1A SOCOM, essentiele componenten, Leopold style scope, Harris bipod, leuke details : de butstock shell holder met dummy rounds, erg intimiderend ,  en eventueel een paintjob ?

Als je wat verder wil gaan zou je der eventueel misschien een M1A SOCOM II kunnen van maken , maar weet ni of ze zo'n aftermarket rails hebben ?

http://www.tactical-life.com/firearms/springfield-armory-socom-ii-308/

0r5q3kdd.jpg

b9b936a67f69432a704a113bc953faae.jpg

Ze hebben verschillende soorten rails, Cyma maakt ze zelf ook, de C.62 is volgens mij de juiste voor een SOCOM II build. Ik kan me echter ook wel vinden in dat eerste plaatje, ik ben er nog niet over uit. Eerst maar eens dat ding in de hand houden, dan komt het juiste idee vanzelf wel.

Cyma C.40

CM-ACC-C40_1_MARK.jpg

Cyma C.41

CM-ACC-C41_1_MARK.jpg

Cyma C.61

cm-acc-c62_1_mark.jpg

Link: http://shop.ehobbyasia.com/cyma-m14-aluminum-rail-handguard-c-62-1.html#.ViKvnX7hDIU

Ehobby is overigens een goede bron voor parts voor zover ik dat kan beoordelen. Stocktube voor mijn G5 in huis in 3 dagen. Wist niet eens dat het zo snel kon vanuit Azië. Veel groter assortiment. Misschien is deze rail binnen de eu ook goed te krijgen maar zo niet dan lijkt Ehobby een goede 2e keus.

Wel vrij dure verzendkosten he ?

Ligt er helemaal aan wat je in je pakket stopt en wat voor prijs. Die stocktube was al goedkoop (ook zonder het hele euro/dollar verschil) en weegt niks. Misschien net een paar tientjes. Was hier op dat moment overal out of stock dus dan wil ik best een paar euro meer te betalen om het simpelweg in huis te hebben. 

Mooi project zo'n M14!

Zelf vind ik een bipod en een flinke scope erg mooi staan op deze replica. De externe rails zou ik zelf wat kleiner houden i.v.m. het gewicht laag houden. Een paintjob zou zeker niet verkeerd zijn en volgens mij moeilijk om verkeerd te doen! Alles staat mooi👌

Mijn verwachtingen Furo, zijn in ieder geval gesteld door de eerder geposte voorbeeld foto's!

Awesome!!

Ligt er helemaal aan wat je in je pakket stopt en wat voor prijs. Die stocktube was al goedkoop (ook zonder het hele euro/dollar verschil) en weegt niks. Misschien net een paar tientjes. Was hier op dat moment overal out of stock dus dan wil ik best een paar euro meer te betalen om het simpelweg in huis te hebben. 

Das weer een ander verhaal he ,

Wat heb je er voor over, hoeveel (of weinig) geduld heb je, en wat vind je veel  :P

De meeste accessoires heb ik besteld via Aliexpress, zo ook deze scope. De rails waar ik het al eens over heb gehad komen van eHobby Asia. Ik weet hoe gek je bent op een juiste link, dus die heb ik meteen even voor je opgezocht ;)

De lange rail, C.41:

http://shop.ehobbyasia.com/cyma-ras-fore-handguard-with-sight-support-for-m14-c-41-1.html#.VloVx3YvfIU

Deze had ik al eerste besteld en kreeg ik beschadigd binnen. Ik krijg vervangende onderdelen nagestuurd en hou deze voor eventuele aanpassingen die ik later nog eens wil doen. Nu ik de rail in handen had en kon passen op de AA met de scope erbij ben ik toch op zoek gegaan naar iets anders.

De korte rail, C.40:

http://shop.ehobbyasia.com/cyma-short-gun-sight-support-for-m14-rifle-c-40-scope-mount-base.html#.VloWWHYvfIU

Deze rail komt verder naar achteren zodat ik de scope ook verder naar achteren kan plaatsen. Ivm de eye relief was dat wenselijk.

Persoonlijk vind ik de langere rail mooier, vooral omdat de scope dan ook lager op de replica komt te staan. Jij (AAC) had ook al eerder opgemerkt dat de scope nu zo hoog staat, mede door de hoge mounts, maar zeker ook door hogere rail. Ik moet er nog even over nadenken of ik dit ga veranderen, het kijkt namelijk wel erg prettig door deze hogere mount. Zoals ik al zei is het een work in progress, alles kan nog anders worden.

Ziet er goed uit zeg!

Maatje van me is op zoek naar een nieuwe sniper/DMR replica en de M14 lijkt wel een goede kandidaat. Nu heeft hij een CYMA L96 maar die lijkt nogal prut te zijn, en erg lastig om internals aan te passen.

Heb je al met de M14 geschoten? Enig idee of daarvan de internals beter te verkrijgen zijn of ben je so far voornamelijk met externals bezig geweest?

Heb er alleen maar thuis mee geschoten en dat was op 10m. Dat schoot meer dan prima, maar dat is niet natuurlijk niet erg interessant voor een DMR project. Die is voor de langere afstand.. Ik heb dat nog niet kunnen testen en heb ook nog niets aangepast. Wat me wel meteen opviel was de trigger, dievind ik out of the box heel fijn schieten.