Jump to content
Furo

Dummy / Training Knife & other knives

Recommended Posts

Om een beetje in de geest van dit topic te blijven ,  de USMC OKC3S bayonet/knive,   (flinke jongen trouwens 33cm waarvan 20cm blade  ;) )

Boven de echte,  van de  Ontario knive company , (click op de afbeelding naar de site)

Een onderaan de dummy versie  (klick op de afbeelding voor een Japanse review ) 

En voor zover ik weet enkel bij Ebairsoft te vinden ?

28-10.jpg TMC%20Dummy%20m10%20knife%20a.jpg

Toch grappig hoe je ziet hoe een forum bewust of onbewust iets kan promoten. Kijk maar naar de topics m.b.t. Specna, Ares HB en nog verder terug; de 416/417. Vraag me af hoe ver dit zal komen, de basis is gelegd.

Hopelijk ver want mocht ik ergens op een locatie zijn en ik zie een aantal luitjes rondrennen met plastic mesjes dan zijn dat dus mijn makkers van Elite ;) 

Toch grappig hoe je ziet hoe een forum bewust of onbewust iets kan promoten. Kijk maar naar de topics m.b.t. Specna, Ares HB en nog verder terug; de 416/417. Vraag me af hoe ver dit zal komen, de basis is gelegd.

Hopelijk ver want mocht ik ergens op een locatie zijn en ik zie een aantal luitjes rondrennen met plastic mesjes dan zijn dat dus mijn makkers van Elite ;)

Mmm.. gezien het aantal snelle reacties in dit topic, blijkt dit toch wel een thema te zijn waar menigeen zich in kan vinden, en bleek dat er toch al wel enkele der mee bezig zijn.

Was meer een kwestie van de 'Kickoff" dus bij deze "Good ball" @Furo

Bijna vergeten. Vind dit wel een leuk clipje. Krijg je toch wel zin om ook zoiets te doen.

Ja leuk filmpje , zag ik gister ook al.

Voel inspiratie voor een DIY projectje opkomen eigenlijk, nu ik dit allemaal zie.

Vind deze MOH voodoohawk van SOG wel cool

moh1.jpg.jpgSOG-Voodoo-Tomahawk.jpg

Ik had er al wel langer over gedacht. Wilde een keer zo'n mes met een grotere bestelling mee bestellen ofzo. Omdat ik ook wel een voorliefde voor messen heb. maar nu er een SOG Seal Pup voorbij kwam was dat wel een trigger om het gelijk al ff te regelen :D

Haha cool, bedankt voor de info mannen. Ik heb het zelf nog nooit gezien of meegemaakt. Kan me als ik goed nadenken wel iets herinneren over een aparte regel hiervoor.. Misschien toch maar eens kijken naar een mooie dummy ;-)

Hier wat foto's van mijn dummy. Vandaag binnen gekomen. 

Helemaal gelijk aan de real deal. Op sommige foto's lijkt er een lengte verschil, maar dat is te wijten aan hoe de foto gemaakt is. 

De sheet is uitwisselbaar, maar niet identiek. De echte klemt op het nokje vooraan het heft en de dummy klemt op het lemmet. 

De dummy is niet van rubber maar van plastic en daardoor nog vrij scherp. Zoals te zien op een van de foto's.

Hij weegt 60 gram t.o.v. 160 gram bij de echte. 

IMAG0359_zpsgc7b6xuk.jpg

IMAG0360_zpszcpc2j8k.jpg

IMAG0361_zpsgizcnfro.jpg

IMAG0362_zps5aqzjgaj.jpg

IMAG0363_zps4c3gntfs.jpg

IMAG0364_zpsi9kqbimk.jpg

IMAG0365_zpskjkzu97c.jpg

IMAG0366_zpsvoktsroa.jpg

IMAG0367_zpsu4zs3ck3.jpg

:)

Jij hebt de SEAL PUP lijkt me ?

De Replica versie lijkt mij een SEAL PUP ELITE , welke idd iets groter is.

hieronder kan je trouwens ook zien dat de SEAL PUP familie meerder leden bevat

van onder naar boven SEAL PUP , SEAL PUP elite in 2 uitvoeringen, en grote broer TIGERSHARK

Sealpupel%20seal%20family%20size%20compr

Ik heb inderdaad de SEAL PUP.

Maar hij is exact even groot als de dummy. Foto geeft een vertekend beeld.

Denk niet dat het de Elite is, heeft toch wel wat andere uiterlijke kenmerken. Niet dat het veel uitmaakt ^_^

Mijn Cold Steel beviel zo goed qua degelijkheid dat ik bij een andere bestelling ook ineens een tomahawk in m'n winkelwagentje had zitten. Wat een ding zeg, bijna 50 cm lang! Gemaakt van hetzelfde materiaal als de Leatherneck, zeer stevig en een goede grip.

vqvba2x.jpg

Hij past goed in mijn hamerholster, ik denk dat dat ook de beste manier is om zo'n ding mee het veld op te nemen.

Mijn Kabar sheath met molle voor de Leatherneck dummy is ook binnen. Wat ik van plan was is gelukt; het kydex binnenwerk zat aan de onderzijde gestikt, toen ik dat eenmaal had verwijderd kon ik die kydex binnen sheath er zo uitschuiven. Met als gevolg dat het dikke lemmet van de dummy er nu precies inpast. Hieronder een foto van de sheath aan de riem van mijn chest rig.

7JQBYua.jpg

Voor de  mensen die ook geintresseerd zijn in echte messen. 

Deze SANRENMU een CRKT clone , van bij Gunfire, had ik voor de lol 's meebesteld 

Voor z'n amper €10 heeft hij me aardig weten verassen !

Misschien niet het direct het juiste forum  :unsure:

Maar ik ben op zoek naar een CRKT M16 zonder daarvoor direct de hoofdprijs te betalen

Nu hadden ze die een hele tijd bij Gunfire voor een redelijke prijs, maar zoals gewoonlijk wanneer ik der een wil ben ik weer te laat he  :)

Zijn der hier mensen die dit mes kennen, en evt weten waar nog te vinden ?

https://www.crkt.com/collection/m-16.html

httpimages.salsify.comimageuploads--ylex

Misschien niet het direct het juiste forum  :unsure:

Maar ik ben op zoek naar een CRKT M16 zonder daarvoor direct de hoofdprijs te betalen

Nu hadden ze die een hele tijd bij Gunfire voor een redelijke prijs, maar zoals gewoonlijk wanneer ik der een wil ben ik weer te laat he  :)

Zijn der hier mensen die dit mes kennen, en evt weten waar nog te vinden ?

https://www.crkt.com/collection/m-16.html

httpimages.salsify.comimageuploads--ylex

Heb je hier al eens gekeken?

https://www.knivesandtools.nl/nl/searchresults.htm?query=crkt