Jump to content
Furo

Dummy / Training Knife & other knives

Recommended Posts

Als liefhebber van messen en Airsoft kon het natuurlijk niet uitblijven om ooit eens een trainer aan te schaffen. Ik heb er net eentje besteld; een Leatherneck replica van Cold Steel (lijkt een beetje op de Ka Bar):

92R39LSF_m.jpg

Er zijn echter een heleboel varianten van Cold Steel:

045615802dbbfa3c29522e201cb226c3.jpg

En wat meer bijzondere uitvoeringen...

Karambit:

92FK_m.jpg

Trench Hawk:

92BKPTH_1.jpg

Push Dagger:

92FPA_m.jpg

Trench Knife:

9078427.jpg

Naast Cold Steel zijn er natuurlijk nog veel meer fabrikanten en merken van training knives. Wat ik er zo van zie op het net is er ook nog het nodige verschil in kwaliteit. Zoals altijd loont het zich om je te informeren over een onbekend merk voordat je iets koopt.

Ik ben wel benieuwd of er nog meer mensen hier een dummy knife hebben en deze ook daadwerkelijk gebruiken op het veld?

Ja, cool! Ik zag deze laatst (toen ik me wilde oriënteren op een dummy! Altijd even eerst het forum checken  ;))  ook al voorbij komen; in een augustus post die ik door vakantie toestanden waarschijnlijk over het hoofd heb gezien. Erg mooie dummy/replica. Vooral en dat zei je zelf ook al, omdat het Benchmark logo erop staat!

En op deze manier natuurlijk een mooie aanvulling op het geheel!

Als deze dummy van Cold Steel met goed bevalt ga ik ook nog eens kijken voor een Tomahawk... Gewoon omdat het kan.  :ph34r:

Hij is wel mooi idd, maar als training knife is hij toch wel wat te scherp,  zal der 's foto's van maken.

Van de zelfste maker is er ook nog de SOG SEAL PUP M37

Tomahawks zijn idd ook wel erg vet ja .

Zie je deze dingen nu eigenlijk tijdens skirms ?

201275161354747.jpg

Ik zie uberhaupt maar weinig knife dummies, een tomahawk dummy heb ik helemaal nog niet gezien... maar iemand moet een keer de eerste zijn! Ik denk dat je ook sneller zult "pangen" dan "kniven"... maar het voegt wat mij betreft ook nog wel iets toe aan je loadout. 

SOG maakt mooie spullen, ik heb de real steel Fast Hawk van SOG. Heel fijne, kleine, tomahawk. Mijn coolste mes is de Zero Tolerance 0350 met assisted opening. Een degelijk, zwaar en lekker in de hand liggend mes. 

Gisteren besteld, vanmiddag binnen, heerlijk!

Ter vergelijking heb ik de dummy naast mijn (echte) Ka-Bar gelegd:

659bOQi.jpg

HiLjgD6.jpg

zcTguHR.jpg

xG0DcQS.jpg

xZnlaFj.jpg

Er bestaat ook een real steel Leatherneck van Cold Steel, maar ik heb deze dummy gekozen omdat hij het meest lijkt op de Ka-Bar en er voor zover ik weet geen Ka-Bar trainers bestaan, althans niet op dit specifieke model gebaseerd. Op de laatste foto lijkt het dat de KA-Bar groter is dan de dummy, dit is echter niet het geval. Het lemmet van de Ka-Bar is bijna 18 cm (7 inch) en het lemmet van de dummy is wel precies 18 cm en daarmee dus een paar mm langer. De dummy kwam zonder schede en zal ook niet makkelijk in een standaard schede passen daar het lemmet veel dikker is.

s9hlCmH.jpg

De dummy ligt ondanks het verschil in gewicht toch erg solide in de hand. Hij is alles behalve zacht of erg buigzaam, een flinke por van dit ding doet echt wel zeer en hoeft niet perse zonder gevolgen te zijn.

3dXfhRU.jpg

mJgXSFy.jpg

Ik heb op Ebay een schede gevonden die waarschijnlijk wel gaat passen. Het is een Ka-Bar schede die ik ook voor mijn echte mes kan gebruiken, door de kunststof bescherming te verwijderen hoop ik dat de dummy trainer er ook in past. Mocht dat niet lukken dan heb ik ik in ieder geval een mooie schede voor mijn Ka-Bar. ;) Het ding moet uit de US komen, dus dat zal nog wel even gaan duren. Ik kom er op terug.

$T2eC16RHJHEFFmWzVS(IBRzdu03DPg~~60_1.JP

Topic tittel, is Dummy/Training knive.

Aangezien je elkaar wel "kilt" met plastieken balletjes, waarom zou je dat dan niet kunnen doen met een dummy/training-mes 

Lijkt me gewoon een leuk accessoire, wat een extra dimensie aan de sport kan toevoegen, lijkt mij he  ^_^   

Ik ben al weleens bijna geknifed door een teammaatje. Verder heb ik er geen ervaring mee, maar wel wat ideeen over.

In de praktijk:

Ik kan me enkel voorstellen dat je een knife kill wilt maken omdat het stealth is en je je positie niet wilt verraden. Maar dan moet je slachtoffer niet keihard "HIT" roepen en met een fluoriserend hesje op z'n hoofd richting de spawn sjokken. Als dat wel gaat gebeuren kun je net zo goed iedereen pangen of van dichtbij neerschieten. Dus dan heb je niets aan een mes. Verder is het een last resort mocht je zonder ammo zitten of een replica hit hebt geincasseerd?

Dan heb je cosmetisch nog:

Het draagt natuurlijk bij aan je loadout looks, zo'n tactical knife aan je vest vind ik er wel cool uitzien, of een paar dummy granaten. Al die patches, camo gear en natuurlijk de 1 op 1 replica's geven gezamenlijk een mooie loadout.

Ondanks ik alles wat messen betreft erg gaaf vind en hier ook mooie plaatjes zie, begrijp ik niet wat dit aan Airsoft kan toevoegen?

Ik dacht je je afvroeg hoe een dummy knife in het spel gebruikt werd? Zo is ook mijn voorgaande reactie bedoeld. Nu lees ik AAC's reactie en vraag ik me af of je opmerking gaat over dit topic? In dat geval hieronder mijn reactie daarop:

Ik heb al meerdere mensen gezien met dummies en ben ik er vanuit gegaan dat ze net zo goed onderdeel zijn van je "wapenkeuze" als een optionele sidearm. Maar ik heb ze alleen nog nooit daadwerkelijk zien gebruiken ingame. En daarom vroeg ik me in de initiële post ook af wie dat hier wel doet? En wat de ervaringen daar mee zijn. Zoals ik hierboven al schreef heb ik daar nog wel wat bedenkingen bij.

Ik gebruik nu al een tijdje een Wakizashi van Cold-Steel. Uitmuntende kwaliteit!.

Waarom ik hem gebruik? Puur als side-arm en de mooie kills als je behind enemy lines weet te komen. Geeft echt voldoening en een zware bummer voor de tegenstander

Wordt hier alsmaar mooier :D  , gewoon ff Wakizaschi trekken, was de volgende rubberen goedendag  :D

Cold steel hebben overigens nog wel meer mooie training "melee" weapons, waaronder ook een Tomahawk zie ik net &Furo !

Ik zou zo'n handerhalfhand zwaard nemen kun je volgens mij je tegenstanders met fast helm, replica en al neermeppen  :D

trench-hawk-trainer-large.jpg

173d_cold_steel_training_weapons_grid_em

Ik ben zelf al een paar keer geknifed...maar heb met een dummy mes van andere spelers ook al een aantal kills gemaakt. Vooral in cqb gebieden. Regel is meestal wel dat een knife kill een silent kill is en de persoon meteen dood is en dus geen medic regel kan gebruiken.

Met de juiste spelers en omgeving heeft een dummy knife in mijn ogen dus zeker meer waarde dan alleen cosmetisch.

EDIT: toch niet.

Net deze besteld via Ali Express.

Wel grappig, ik zoek op 'Dummy Knife' en krijg 36 resultaten waarvan er 23 of de SOG SEAL PUP of de Nimravus zijn. Toeval of haalt aliexpress zijn resultaten uit mijn zoekgeschiedenis :P

IMG_20151017_173535_-1728991180_zpseodbs

Gewoon een uit de rij gepicked, geen merk gezien.

Kost 16 euro dus verwacht geen A kwaliteit. 

Maar heb hem ook puur voor de leuk.  Een mooie toevoeging op mn echte. 

Het lijkt of de sheet ook toepasbaar is voor mijn echte, dus dat zou ook mooi zijn. 

Dit is de link: 

M37-K Seal Pup Knife Dummy Plastic Model

(from AliExpress Android)