Jump to content
mata

Welke barrel kiezen? Welke flathop?

Recommended Posts

Och ja idd. Haal ze door elkaar  :o  :rolleyes:

We zaten rond dezelfde tijd voor hem te zoeken naar een selector plate.

Als je de tappet plate kapot maakt als je je gb in je lower stopt dan moet je het wel met een voorhamer doen denk :P

Maar omdat het een beetje knakenplastic leek toen de selector plate bij hem kapot ging dacht ik eraan om gelijk de tappet plate te vervangen.

Maar ga ik achteraf dus niet doen.

Ik heb mijn HB geflathopped met een Madbull Steel precission 6.03 barrel (dus niet de python) , Prowin hopup, Namazu firefly nub en G&G green bucking.

Daar slinger ik nu .28g bb's mee en dat gaat tot nu toe best lekker.

Ook is er nu een complete compressie set onderweg van SHS want ik heb begrepen en gezien dat de standaard compressie van de HB best bagger is.

De compressie is meestal grotendeels op te lossen door wat smeerwerk, ptfe tape en het uitrekken van de pistonhead o-ring. Dat hielp niet?

Maar goed, het shs spul is zeer betaalbaar en goed. Dus waarom niet :P.

De compressie is meestal grotendeels op te lossen door wat smeerwerk, ptfe tape en het uitrekken van de pistonhead o-ring. Dat hielp niet?

Maar goed, het shs spul is zeer goed betaalbaar en goed. Dus waarom niet :P.

niet geprobeerd want inderdaad ik heb nu een complete shs set voor 30 euro besteld, dus ik dacht ook "waarom niet"

En daarnaast heeft de air nozzle van de HB er standaard volgens mij geen o-ring inzitten.

Maar goed, het shs spul is zeer betaalbaar en goed. Dus waarom niet :P.

Neuh, die nozzle en cylinderhead zijn echt ruk.

Let wel even op met die cylinderhead, ik moest mijn shs rood aanpassen om hem uit te lijnen in de gearbox.

Ik hoor graag wat je hiervan vind! Ben benieuwd of dit veel verschil oplevert!

FYI, ik heb een PDI 690mm 6.05 barrel in mijn SVD gezet i.c.m. een g-hop (o.b.v. prometheus bucking gesneden). Vergeleken met stock barrel, die al beter was dan je van Madbull kan verwachten, schiet hij nu echt kaarsrecht. En dan bedoel ik dat in letterlijke zin, zelfs door mijn scope. Zeer aan te raden dus.

Ook ervaring met prometheus in mijn (beiden reeds verkocht) m4 en VSR-10 i.c.m. een r-hop. Ook al waren die r-hop jobs van me toen nogal knullig, ook de prommy barrel leverde erg goede resultaten.

Een collega van mij heeft dezelfde set besteld als ik en wilde die gisteren monteren.

Nu blijkt dat de nozzle te lang is en de zuiger 1 tand minder heeft dan de oude.

Beetje stom van me dat ik dat niet gecontroleerd heb ... :unsure:

Hij had de nozzle ingekort maar schoot toen, met al het nieuwe spul ingebouwd, 308 fps in tegenstelling tot de 344 daarvoor.

Na de oude zuiger terug te hebben gezet schoot hij 328 fps.

Vanavond gaat hij de oude nozzle er weer in zetten en kijken of hij dan wel weer fatsoenlijk uit komt.

Ik ga de nozzle proberen in te korten en mocht dat niet lukken dan toch maar een nieuwe. Ga deze keer alleen wel uithoren welke lengte ik moet hebben ;).

Hoe precies komt het met het mondje van de nozzle? Waar de bb tegenaan ligt?

In iedergeval zo recht mogelijk maken weer uiteraard, maar moet er ook een kleine holling in waar de bb in kan komen te liggen? Of is dat niet perse nodig?

Je piston heeft 14 tanden ipv 15? De 2e mist dus? Want dat klopt en is goed hoor. De nozzle lengte komt volgens mij wel erg precies. Dat scheelt aoms maar een mm per AA.

Ala het de piston+head isdie niet goed afdicht, dan moet je de o-ring oprekken

Hier precies zelfde probleem met de nozzle (had het al met Soltice besproken)

Het verschil is 1 mm! Heb dit opgelost door de nozzle in de schroefmachine te doen en deze zo met schuur papier korter te schuren.. mijn fps is gelijk gebleven (heb ook mijn cilinderhead vervangen). Verschild het eigenlijk per merk of per AA? Hoeveel invloed kan een andere hopup hierin hebben?

GdYj3ZZ.jpg

Even terugkomend op dit verhaal…

Ik heb toentertijd een Namazu Firefly en Prometheus purple bucking geplaatst.

Nu had ik het met mijn collega over die flathop in combinatie met de prom purple.

15wnqt.jpg

mvnoeo.jpg

Zoals op de foto te zien zit er een ronde rand waar de bb tegenaan komt, heeft een flat hop zo wel zin? Hij pakt de bb toch alleen maar op het randje.

Het lijkt me dat het dan niet uitmaakt of je een flathop of iets ‘standaard’ erin hebt zitten?

Bij de prom komt ook een klein rond paars nubje, niks speciaals verder.

Ik heb dit setje toen aangeschaft omdat ik er ergens over had gelezen maar twijfel nu of het wel helemaal klopt...

Die verdikking aan de binnenzijde van de bucking moet je wegschuren, anders heeft flathop geen zin inderdaad. Als je een Orga barrel hebt, kan je de bucking gewoon 180 graden draaien en ben je de verdikking 'kwijt'. Je hebt ook speciale buckings die speciaal voor flathops zijn, hier zit dus geen verdikking in.

Oke dan ga ik dat doen. Ben alleen wel bang dat het dan ongelijk wordt aan de binnenzijde..

Zijn er nog buckings die aan te raden zijn? Ga hem vanavond wel ff uit elkaar halen.

Ik zit er nu ook aan te denken om die verdikking eruit te schuren en hem dan 90 of 180 graden te draaien, maar dan krijg je die geleidingsrand onderin weer die je weg moet halen. Al met al is je halve bucking dan weg haha  ;)

Dat ongelijke los je op door zowel de streep aan de binnen/onderzijnde van de bucking weg te halen en de verdikking. Zo kun je de bucking 90 graden draaien en om je barrel doen. Zo heb je geen last van een ongelijke. Dat is in ieder geval hoe je een flathop maakt/gebruikt :).

Maar tegenwoordig worden we wat luier, dus maken we gebruik van bv modify buckings, maple leaf shizzle of truhops voor hetzelfde effect maar met minder werk :P

ik bouw tegenwoordig eigenlijk standaard een RHOP in, ik blijf het resultaat toch het beste vinden + geen last van slijtage...

de Modify heb ik ook veel gebruikt maar ben hier nu van afgestapt omdat ik en anderen vaak last hadden van bb jams uiteindelijk zijn we er nu achter dat de BB in de lip van de modify blijft hangen. om die reden nu toch maar weer de lip uit een green G&G bucking snijden/ schuren.

Ja, ik dacht er al aan om hem 90 graden te draaien. Ga er maar geen nieuwe bucking voor kopen, deze was 12 euro geloof ik. Dus deze zal wel goed zijn.

Er wordt tegenwoordig overal wel iets op bedacht. Ik vind zelf iets in elkaar flansen ook wel weer wat hebben.

Thnx voor de info weer mensen  :lol: