Jump to content
mata

Welke barrel kiezen? Welke flathop?

Recommended Posts

Ik zit op dit moment heel erg te twijfelen over wat te nemen als vervangende barrel. Momenteel heb ik in mijn m4 een Madbull Python 6.03 TB 455mm met een rhop patch (ooit laten doen). Ik wil hem vervengen omdat 1, ik het idee heb dat ie gewoon minder word (coating) en 2, ik wil korter dan 455mm. Dat laatste was een experiment aan de hand van leuke theorieën, maar de winst in range en accuracy is minimaal tot afwezig.

Momenteel heeft xfire japan (PDI) free shipping en dit zijn natuurlijk geen verkeerde barrels (ik kijk even naar de 6.05 diameters). Maar goed welke lengte zou ik nemen? 285/300mm zodat ik evt weer alleen met een flashhider kan spelen? Misschien 360/375 met een kleine silencer?

Zoals je zoveel leest en ik zelf ook meerdere malen heb gezegd, barrel lengte doet weinig tot niets dus maar gewoon voor ca. 300mm gaan?

Daarnaast, welke flathops worden hier gebruikt in combinatie met welke barrels? Heb je er veel aan moeten doen om de flathop passend te krijgen? Heeft iemand andere adviezen?

Welke cylinder zit er in je apparaat? Op basis daarvan de keuze maken, nooit op basis van andere overwegingen. Als je de cylinder hebt die veel m4's hebben (gat op eerste 1/3 deel) zou ik rond de 360mm kiezen.

Ik raad je aan of een 6.01 of een 6.05 van PDI te halen. Verschil in performance is nihil, maar verwacht dat de 6.01 sneller vies wordt tijdens het spelen van het bb residu. Heb zelf een 6.05 690mm in mijn SVD, merkte gelijk het verschil!

Flat hops passen altijd, zolang je nub maar door de barrel window kan. Als je de namazu firefly nub gebruikt (met vleugeltjes eraf) of een zelfgemaakte op maat dan zal het altijd werken. Gebruik een prometheus purple voor de beste performance.

Ik heb cylinders van type 0 tot 2 liggen. Momenteel zit er dus een 0 in. Ik wil ze nog even goed opmeten en kijken of ik wat kan matchen qua barrel en volume.

Ik heb een vlakke purple momenteel liggen, maar ik twijfel ook nog even over een maple leaf monster bucking met concave nub. In mijn sniper bevalt die zeer goed (soort dropin r-hop)

Even een klein beetje op dit topic meeliften als je het niet erg vind (A)

Ik denk er aan om deze barrel te nemen: Tornado 6,03 300mm precision Klik

Maar tegelijk met die barrel dacht ik ''Waarom niet ook een andere zuiger, kop, nozzle..''

Hoe weet ik welke onderdelen ik zo'n beetje moet hebben? :huh:

Ik had nu dit in gedachten:

Piston: SHS of SHS Lightweight

Pistonhead: SHS  of   SHS

Cylinderhead: SHS

Nozzle: SHS

Tappet plate: SHS

Ik weet alleen niet of al deze delen zomaar passen, al zijn sommige delen wel gemaakt voor de V2 gearbox naar wat ik lees.

Mijn huidige zuiger heeft bijv. 15 tanden, hoe zit het dan met zuigers die er maar 14 hebben?

Kan ik die er ook in doen en wat is het effect daarvan? Of niets?

En als ik die nieuwe piston en pistonhead erin zet, hebben die dan altijd dezelfde lengte als mijn oude?

Het lijkt haast dat die langer wordt en zo je slag iets minder wordt.

Ik zit nu op 331 fps trouwens.

Zo dacht ik ook, waarom niet dit, ach dan ook maar dat :P. Het meeste waar v2 bij staat pas prima in je gearbox. Meestal raad men wel aan om een beetje bij 1 merk te blijven in verband met onderlinge compatibiliteit. Zelf ben ik fan van SHS en heb daar ook praktisch mijn hele gearbox mee vol zitten.

De barrel die je linkt ken ik jammer genoeg niet. Ook nog nooit echt van Tornado gehoord. Aangezien een barrel best veel uit maakt zou ik daar misschien een ander van maken. Bij gunfire heb je ook steel barrels van PPS Airsoft (dacht ik ook SHS), hier van heb ik er 2 (G36 300mm, Sniper 500mm). Tot dusver lijken die goed, maar met beide replica's heb ik nog niet echt veel mee gespeeld. Wil je voor safe gaan en toch een beetje om het budget denken dan kun je kijken naar de Madbull Python II barrels (heb je iets meer te besteden dan word de Steel variant hier erg van aangeraden).

En nou de rest:

Piston + Head (SHS) - De piston wil je zo licht mogelijk, en aangezien wij geen extreem zware veren trekken hebben stalen tanden (op 1 na) niet zo heel erg veel nut. Levert alleen maar extra slijtage op. De alu pistonhead die je linkte heb ik 2 weken terug vervangen. Prima ding, maar hij klapt wel hard. Heb nu de plastic piston head er op en werkt net zo goed. Hij heeft in ieder geval ball bearings en dit is een plus. Sommige hebben 14 tanden, dit heeft met AoE te maken (Angle of Engagement). Als het goed is zie je dat als jij de gearbox in elkaar legt en de gear draait zodat de piston naar achter gaat dat deze licht omhoog gedrukt word. Je wilt eigenlijk dat de tanden perfect in 1x opgepakt worden. 14 tanden scheelt weer veilen als je dat wilt fixen. Ik heb er toevallig 1 en in combinatie met een SHS cylinder en dezelfde cylinderhead die jij linkte heb ik een bijna perfecte AoE zonder sorbo (ik wacht nog steeds op het dampermod uitprobeersel). (Meer info)

Cylinderhead - Prima, heb ik ook. Let alleen wel op dat het schijnbaar moeilijker is om daar evt later een sorbopad op te zetten. Als je het rubber weghaalt loopt die conisch naar de nozzle. Dus geen vlak stuk om op te plakken.

Cylinder (SHS of Deze) - De cylinderhead ging er bij echt extreem zwaar en strak in. Heb het niet op de standaard cylinder geprobeerd, maar die lijkt iets nauwer. De 2e heeft ribbels en dat staat cool :P, zou iets met cooling moeten doen, maar zo high speed gaan we toch niet.

Nozzle - Ook prima

Tappet plate - Problemen met de huidige? Volgens mij is die aardig stevig namelijk. Heb die van mij perongeluk een keer gesloopt door te laten vallen en met de stoel over heen te schuiven, maar buiten dat prima ding.

Misschien evt nog een extraatje, Specna Arms heeft een nieuwe springguide uitgebracht met ball bearings. In mijn SA-03 zat deze nog niet. Weer, niet noodzakelijk, maar als je toch bezig bent :P. Linkje

Qua lengte heb ik het net nog even bekeken. De originele specna arms piston + head zijn even lang als het setje dat ik linkte. Het kan wel zijn dat de cylinderhead iets dieper ligt, maar dat zal minimaal zijn. Een nieuwe barrel zal je fps sowieso verhogen, dus je zit lekker veilig. De cylinderhead en nozzle zal denk ik ook de airseal iets verbeteren.

Solstice, dat is allemaal onnodig. Probeer zelf wat aan de airseal te doen voordat je drastische veranderingen gaat maken aan jouw gb internals.

En hou het bij Madbull/Deepfire voor budget barrels, PDI/Prometheus voor als je wat meer over hebt ervoor. Die merken zijn bewezen en in staal.

Het klopt wat zero zegt over de upgrades, ook al is dat saai :P. Maar goed, aan de andere kant kun je altijd zeggen dat je dan reserve onderdelen hebt als je het vervangt :)

De nozzle is uiteindelijk wel zeer aan te raden. Dat standaard plastic tuitje word snel minder en het is irritant hoe vaak je die moet smeren om lichtdicht te houden.

Thnx voor je uitgebreide antwoord Mata  :D  nice.

Misschien is het ook wel heel veel om in een keer alles te gaan vervangen. Heb er nog geen skirm mee gespeeld... (de 24e haal ik hem van stal)

Toch vind ik het wel leuk om er beter spul in te hangen. zoveel kost het ook weer niet.

Enige nadeel is dat ik hem net weer in elkaar heb zitten :P

Wellicht houd ik het voor nu bij een barrel, de rode piston die jij aangaf, cilinderhead en een nozzle.

Ik lees in de reacties bij de springguide: I can't use it (in V2 gearbox)  :mellow:

Maar de eerste reactie is denk ik van jou? De A-03 heeft ook een V2.. dus die ene vent lult maar wat?

Thnx voor de feedback mannen.

De springguide past niet in een standaard v2 gearbox. Dat is het enige onderdeel wat anders is door dat Enter & Convert systeem om je spring er uit te halen. Daarom past alleen deze.

In mijn geval is ie aardig mishandeld hoor. Schiet op zich nog wel prima, het is meer de combi van onderdelen plus de lengte van 455mm die me dwars zit. Andere pythons die ik heb geplaatst en net zoveel of meer verschoten hebben zijn nog prima.

Ik heb, tegen beter weten in, toch maar de boel besteld. Barrel, cylinderhead, cylinder, piston en nozzle.

Kon het niet laten.

Toch wel de tornado barrel genomen. Er moest toch al besteld worden bij Gunfire dus heb hem er maar bij gedaan.

Ik denk maar zo, ooit heeft iemand ook voor het eerst een madbull uitgeprobeerd  ;)

Als het niks is kunnen we altijd nog zien. Wil wel graag nog een Namazu Firefly en Prometheus purple bucking en dan is het geloof ik wel weer even klaar. voor deze week...

Ik zit op dit moment heel erg te twijfelen over wat te nemen als vervangende barrel. Momenteel heb ik in mijn m4 een Madbull Python 6.03 TB 455mm met een rhop patch (ooit laten doen).

Daarnaast, welke flathops worden hier gebruikt in combinatie met welke barrels? Heb je er veel aan moeten doen om de flathop passend te krijgen? Heeft iemand andere adviezen?

Waarom zou je niet weer voor een R-hop gaan ?

Ik zit op dit moment heel erg te twijfelen over wat te nemen als vervangende barrel. Momenteel heb ik in mijn m4 een Madbull Python 6.03 TB 455mm met een rhop patch (ooit laten doen). Ik wil hem vervangen omdat 1, ik het idee heb dat ie gewoon minder word (coating) en 2, ik wil korter dan 455mm. Dat laatste was een experiment aan de hand van leuke theorieën, maar de winst in range en accuracy is minimaal tot afwezig.

Momenteel heeft xfire japan (PDI) free shipping en dit zijn natuurlijk geen verkeerde barrels (ik kijk even naar de 6.05 diameters). Maar goed welke lengte zou ik nemen? 285/300mm zodat ik evt weer alleen met een flashhider kan spelen? Misschien 360/375 met een kleine silencer?

Zoals je zoveel leest en ik zelf ook meerdere malen heb gezegd, barrel lengte doet weinig tot niets dus maar gewoon voor ca. 300mm gaan?

Ik speel heel tevreden (grouping en afstand) met paarse prommy/namazu en een MB 300mm python .03. Dit alles in een Prowin kamer. En ik ben volgens mij niet de enige! ;)

Ik heb cylinders van type 0 tot 2 liggen. Momenteel zit er dus een 0 in. Ik wil ze nog even goed opmeten en kijken of ik wat kan matchen qua barrel en volume.

Ik heb een vlakke purple momenteel liggen, maar ik twijfel ook nog even over een maple leaf monster bucking met concave nub. In mijn sniper bevalt die zeer goed (soort dropin r-hop)

Goed om te weten, die Maple Leaf heeft iets langere 'lips' en geeft dus, zonder aanpassingen, feeding problemen icm een prowin (had je die nou of niet?) Die afsluit 'lip' (hoe heet dat ookweer, die over je nozzle heen sluit) is iets langer, en moet je dus iets, of IETS korter maken, of je prowin IETS uit 'dremelen'. De bb moet iig zonder weerstand 'in positie' kunnen vallen.

Ik heb nu in ieder geval een PDI 6.05 300mm barrel besteld. Zo kan ik in cqb weer zonder silencer spelen. Ben benieuwd hoe deze presteerd.

Ik hoor graag wat je hiervan vind! Ben benieuwd of dit veel verschil oplevert!

Solstice  wrote :

Ik had nu dit in gedachten:

Piston: SHS of SHS Lightweight

Pistonhead: SHS  of   SHS

Cylinderhead: SHS

Nozzle: SHS

Tappet plate: SHS

ik mis in dit rijtje de shs hop up nog ;).. die vind ik van specna niet zo bijzonder... Weet niet hoe andere hier over denken?

Zelf twijfel ik of ik deze ga vervangen en of er dan een shs of een prowin in gaat...

Ik heb een SHS PPS hopup (zo'n rode). Prima ding, maar ik zou toch voor een prowin gaan.

Voor de andere onderdelen moet je even een pagina terug gaan. Heb eigenlijk al die onderdelen wel besproken :P

Inderdaad, een uitgebreide uitleg :) Even daar onder staat ook wat het geworden is.

Heb uiteindelijk alleen de tappetplate niet besteld. Had hem erbij gezet omdat die van mijn collega was gebroken toen hij de gearbox terug zette in zijn lower.

De hop up unit houd ik nog even tegoed ;)