Jump to content
AAC

review; MP7 B&T Rotex II suppressor replica (CM)

Recommended Posts

De B&T ROTEX II suppressor voor de MP7

Is ontwikkeld in opdracht van Heckler & Koch,  door het Zwitserse Brugger & Thomet, de gerenommeerde designer & maker van tactical gear.

B&T bestaat uit eigenlijk uit  twee afdelingen nl. een trade, en een manufacturing division,

De " trade division"  is vooral gefocust op de binnenlandse "military & law enforment" markt.

Terwijl we de  "Manufacturing division" vooral kennen van de MP9,  zijn ze daarnaast ook er goed met silencers.

En doen R&D werk voor H&K , SureFire, Aimpoint,  het is zelfs zo dat H&K hun suppressors gewoon volledig  door B&T laten maken.

En alhoewel er op deze ROTEX II , H&K markings staan , is het dus gewoon een B&T ;)

De ROTEX II is is enkel te gebruiken op de MP7, welke op zijn beurt in gebruik is,  door meerdere SOF units , waaronder Het Duitse KSK, het Franse GIGN, De Noorse SOF

Maar de meest tot de verbeelding sprekende is waarschijnlijk DEVGRU (de elite van de US Navy SEAL's ) 

De MP7 won vast enorm aan populariteit dankzij deze -inmiddels-  epic loadout foto , uit  het boek No easy day

De AOR1 camo paintjob is bijna ontonbeerlijk geworden voor de MP7 hierdoor  :D

j5Y7AqP.jpg

Der zijn enkele airsoftfabrikanten welke replica's van deze ROTEX II suppressor maken.

Ik heb dit model van bij Airsoftpeak vandaan , hij wordt geleverd in een merkloze zak, maar hij lijkt heel sterk op de Angry Guns .

Dus zal wel het gekende clone,  van copy,  van clone , van copy verhaal zijn zekers ? 

R5D9i1m.jpg

Deze airsoft silencer is full metal,  zéér mooi vervaardigt,  en gedetailleerd , inclusief flash hider 

De "can" kan makkelijk, en zonder gereedschap  uit elkaar geschroefd worden, waar  we de internals terugvinden , bestaande uit een reeks foam ringen

op z'n plek gehouden door een lange veer. 

vVAHHST.jpg

NhlwtoM.jpg

Op de can treffen we mooie -bijna acurate- markings aan , ter vergelijk de originele (op de zwarte)

24267d1409493357-notes-mp7a1-armorer-cou1NRq4rR.jpg

Het QD systeem , is een vereenvoudigt systeem, zoals we dat wel vaker bij airsoft silencers zien, dit naw om productie kosten te drukken.

Origineel is dit een soort complex, draaiend,en excentrisch design .

Bij deze QD versie treffen we een ring die dwars kan bewegen, en door een veer op z'n plek gehouden wordt.

Wanneer we deze ring indrukken komt de opening vrij voor de flashider, waneer deze op z'n plek zit , en we de ring loslaten

valt de nok van de ring , in de groef van de flashhider, waardoor de silencer niet meer naar voor kan.

Der is echter geen anti rotation voorziening, dus, de suppressor kan echter nog wel ronddraaien !

4M3rAJ5.jpg

dljdoul.jpg

tbN3cMn.jpg

qXwMii6.jpg

aHyTOUY.jpg

e7wu5yx.jpg

MXUhCvi.jpg

sPiEfdN.jpg

Besides they also come in black  ;)

3856-.jpg

Mag ik julie eveneens uitnodigen mij te volgen naar m'n MP7a1 Navy build , waar ik zal vertellen wat ik der verder mee van plan ben.

Zwart vind ik hem veel mooier en origineel. Echt lelijk wat je ermee wilt doen maargoed ieder zn eigen smaak ;)

Inderdaad over smaak valt niet te twisten, zo denk ik bij "lelijk" direct AK  ;)

De MP7 ziet er in het zwart nu eenmaal , te maagdelijk uit, en verre van origineel  (tenminste in die zin van "enig" in z'n soort dan)

en schreeuwt om een paintjob, of weathering , om er beetje "battleworn" uit te zien period !  B)

Mooie demper. Gaat er bij mij ook zeker komen als ik weer eens een MP7 heb. Over smaak valt inderdaad niet te twisten. Denk wel dat het goed is om open te staan voor alle dingen. Je kunt ook waardering opbrengen voor een bepaald concept vanuit een andere hoek dan de esthetische.

Ik ben niet echt een fan van camo's op een aa of wapen in het algemeen en ook niet (dit is waarschijnlijk pure blasfemie in airsfoftland) van de weathered look tenzij deze is ontstaan door daadwerkelijk gebruik dan vind ik het weer éxtra tof. Ik houd van het originele ontwerp. Accessoires zijn tof maar ik vind dat de kracht van een model vaak ligt in het basis ontwerp. 

Dat gezegd hebbende kan ik het juist wel heel erg mooi vinden en enorme waardering hebben voor hoe mensen begaan zijn met hun hobby. Ik ben dan misschien geen fan van camo op een aa, ik vind het wel supertof om te zien wat mensen kunnen doen met hun creativiteit en hoe dat zich uit in het resultaat. Zo vind ik die camo's dus wel tof maar vanuit een andere hoek bekeken. Ik ben dus zoals altijd benieuwd wat je er van gaat maken aac ;)

Een AK past ook alleen bij echte mannen ;). Die hoeven overigens niet geweathered te worden om op te vallen lol #fanboy attack nr. 1

Balletjes schietende speelgoedwapens maken niet echt een kerel van me denk maar eerder weer een kleine jongen. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar volgens mij is dat ook de bedoeling ;)

:lol:  Dat vergeten der idd velen wel eens,  Altum, en dan valt 't op AE nog best mee.

:lol: LOOL , @N , denk dat "opvallen" beetje ongelukkige woordkeuze is, in geval van een camo-job is het, denk, de bedoeling da ze minder opvallen. ;)

de paintjobs van @Aardvark hier op zijn AK 74, zijn trouwens -wat mij betreft- mee  van de meest geslaagde, op AE.

We zagen hier ook ooit een mooie weathering- job op een AK ,  ( van Altum dacht ik ? maar die kan ik niet meer vinden)

En daar werdt die AK eeecht wel realistischer van  ;)

5a863115662bc8cdde2efafa3ae831aa-d8r3xlr

dxkG6o.png

QaGJts.png

We zagen hier ook ooit een mooie weathering- job op een AK ,  ( van Altum dacht ik ? maar die kan ik niet meer vinden)

En daar werdt die AK eeecht wel realistischer van  ;)

Daar kan ik de credit helaas niet voor nemen. Ik had een AK maar die heb ik verkocht aan Furo. Hij heeft die toen volgens mij wel geweathered en ik vond dat zelf erg geslaagd. Misschien bedoel je die? 

LOLL @A. dus je wilt zeggen dat jouw aankomende "weathered" tan gekleurde mp7 minder zichtbaar zal zijn. Nou ga maar in een woestijn airsoften ofzo om niet op te vallen ;). En sinds wanneer is een camo AK realistischer? Volgens mij zie je dat nooit bij een echte ak. Zo ver ik heb gezien zijn die foto's de eerste keer dat ik dat heb gezien. "Realistisch" lol. Wat Furo trouwens geweathered had was het hout en dat maakte het realistischer ja en niet zo'n spuuglelijke camo op een mooie ak.

• Nog ff voor de duidelijkheid :  het wel , of niet van weatheren & paintjobs  is een louter subjectief thema , welke dus moeilijk kan beoordeeld worden
  • bij AE proberen we nie te scherp te worden in onze discuties, (daar zij andere fora voor ;) ) doch eerder opbouwend te zijn in onze (eventuele)  kritiek  
  • ik zal deze post eerstdaags verplaatsen naar Custom paintjobs, kwestie van een beetje on-topic te blijven 
  • Mag ik je vragen voor je reacties neerschrijft, wel eerst goed te lezen !

LOLL @A. dus je wilt zeggen dat jouw aankomende "weathered" tan gekleurde mp7 minder zichtbaar zal zijn. Nou ga maar in een woestijn airsoften ofzo om niet op te vallen ;).

wordt AOR1 camo he , is wat anders dan "tan"  of geweathered. 

En sinds wanneer is een camo AK realistischer?

Ik schreef een "geweatherde AK is realistischer" , niet een Camo AK , met geweatherd wordt bedoeld gebruikssporen simuleren, en dat kan worden beschouwd als realisme.

Volgens mij zie je dat nooit bij een echte ak. Zo ver ik heb gezien zijn die foto's de eerste keer dat ik dat heb gezien. "Realistisch" lol.

Blijkbaar heb je nog nie veel gezien, de Russische Alpha's doen het graag hoor LOOL   ;)  ("Realistisch" lol. )

o8c5sk.jpge8c5b351f1a31b1115d93f0e128867a4.jpgtumblr_naevcdWoak1skaxu8o1_1280.jpg

B9maKunCQAAHw7f.jpgB9maKufCAAADKs0.jpgB9maKumCMAAZBRg.jpg

Wat Furo trouwens geweathered had was het hout en dat maakte het realistischer ja en niet zo'n spuuglelijke camo op een mooie ak.

Bekijk de foto's nog maar 's,  en nu goed , zul je zien dat hij ook de metalen delen wat weatherde  ;) 

Mijn post moet tzt maar meeverhuizen naar het juiste topic. Ik wil hier toch nog even op reageren.

Helder verhaal AAC, nice pics. Ik hou wel van die camo jobs op die moderne AK modellen. Vind dat zelfs nog cooler dan een M4 met camo, maar ik ben natuurlijk een groot fan van de AK. Het leest alsof Notorious dacht dat de termen "camo job" en "weathering" hetzelfde of bijna hetzelfde zijn. Ik denk dat daar de verwarring vandaan komt. Met dat in het achterhoofd snap ik waar zijn reactie vandaan komt; ik zou me ook gruwelen bij het idee om een camo job over mijn mooie houten kolf te spuiten. ;)

Verder klopt het dat ik alles (hout & metaal) gedaan heb, anders werkt een weathering gewoonweg niet. Ik wil nog wel proberen om het hout nog donkerder te krijgen, maar ben er nog niet aan toe gekomen. Iedere replica verdient hoe dan ook zijn eigen plan van aanpak, uiteraard aangepast aan de smaak/loadout van het baasje. De AK van Aardvark vind ik echt klasse, zeker als je die dan ook nog eens weathered (replica van Huurpaard is ook een geweldig voorbeeld). Dan komt zo'n ding echt tot leven. 

En tot slot komt dit allemaal omdat AAC zei dat een AK lelijk was... dus het is allemaal zijn schuld. ;) Whahaha... 

Mijn post moet tzt maar meeverhuizen naar het juiste topic. Ik wil hier toch nog even op reageren.

Helder verhaal AAC, nice pics. Ik hou wel van die camo jobs op die moderne AK modellen. Vind dat zelfs nog cooler dan een M4 met camo, maar ik ben natuurlijk een groot fan van de AK. Het leest alsof Notorious dacht dat de termen "camo job" en "weathering" hetzelfde of bijna hetzelfde zijn. Ik denk dat daar de verwarring vandaan komt. Met dat in het achterhoofd snap ik waar zijn reactie vandaan komt; ik zou me ook gruwelen bij het idee om een camo job over mijn mooie houten kolf te spuiten. ;)

Verder klopt het dat ik alles (hout & metaal) gedaan heb, anders werkt een weathering gewoonweg niet. Ik wil nog wel proberen om het hout nog donkerder te krijgen, maar ben er nog niet aan toe gekomen. Iedere replica verdient hoe dan ook zijn eigen plan van aanpak, uiteraard aangepast aan de smaak/loadout van het baasje. De AK van Aardvark vind ik echt klasse, zeker als je die dan ook nog eens weathered (replica van Huurpaard is ook een geweldig voorbeeld). Dan komt zo'n ding echt tot leven. 

En tot slot komt dit allemaal omdat AAC zei dat een AK lelijk was... dus het is allemaal zijn schuld. ;) Whahaha... 

Hey Furo ,

Mooi,  dat we deze discussie terug op een wat, AE,  waardiger peil kunnen trekken  ;)

Eerlijk gezegd vind ik die Alpha , en FSB stijl wel te pruimen ja,  en ze zetten der wel mooie paintjobs op . 

Denk ook dat @N idd die beide wat door elkaar haalt ja .

Ik vind jouw AK , en zoals je hem weatherde,  een prachtexemplaar , echte klassieker.

Die van Aard is idd ook een prachtvoorbeeld van een moderne AK74,  (alhoewel dak denk dat die Custom AAC muzzle break het hem doet  :D )

En die van @Huurpaard, is uiteraard geweldig geweatherd .

En tot slot komt dit allemaal omdat AAC zei dat een AK lelijk was... dus het is allemaal zijn schuld.  ;) Whahaha...       MEA MAXIMA CULPA !  :P

Dank voor de complimenten, heren! @aac @furo

Het is gewoon een kwestie van smaak. En of je een impressie wil neerzetten met de juiste spullen en de juiste kleur of gewoon lekker een spelletje wil spelen... Beide 'goed' en een juiste invulling van de airsoft sport, denk ik.