Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content on 11/02/2017 in all areas

  1. 1 point
    Intro Nieuw projectje begonnen met m'n recentste aanwinst, de CM.072 , check hier ook m'n review. De CM.072 is in feite een hybride tussen de SR-25, en SR15 , en daar wil ik nu een Mk12 Mod 1 mee gaan bouwen, dat is het model zoals we (wss) allemaal in lone Survivor gezien hebben, hieronder enkele referentiefoto's, zoals ik wil dat hij er uiteindelijk gaat uitzien Wat houd dat nu concreet in ? Zelf te maken: De CM.072 barrel (in SR-25 stijl), gaat eruit, voor een full custom AAC build Mk12 18" steel barrel . Maken van een Allen Engineering SPR muzzle break and collar. Maken van Mk12 lowpro gasblock. De CM.072 rail in SR-25 stijl heeft een uitsparing voor de frontsight, en moet dus "gemod" worden. De A.R.M.S#22 high rings bestaan niet in replica versie (tenminste niet de juiste hoogte) dus da wordt ook frezen. Mk18 front flip sight heb ik nog een mooie, maar die moet ook wat gepimpt worden. Wss maak ik ook nog een Allen Engineering AEM5 suppressor. Weathering / paintjob. Te vervangen De fixed stock van de CM.072 wordt vervangen door een M4 stocktube, en Crane stock. De CM.072 fire selector , en magcatch worden vervangen door standaard types. De Magpul pistol grip van de CM.072 wordt vervangen door een originele Colt A2 grip. Aan te schaffen/monteren Harris swivel style bipod. Leopold M3 style scope. LA-5 Peq box KAC frontgrip KAC railpannels De 600M micro rearsight van CM is awesome, en blijft onaangeroerd Hier nog's de CM.072 ter vergelijk. .......................................................................................................................................................................................................................................................................................... - Chapter 1: De barrel group Was stiekem al ff bezig met het maken van Mk12 parts, sinds ook ik mijn intrede heb gemaakt tot de 21e eeuw, en zelfs gewapend met een smartphone rondloop, kan ik wat makkelijker progress pics maken , moet alleen nog wa meer oefenen met de camera. De Mk12 barrelgroup is eigenlijk relatief eenvoudig -wat ook wel 's leuk is, zie je lekker snel resultaat- van de Mk12 barrel staat de originele tekening gewoon op internet , was dus makkelijk, de andere parts kon ik vrij makkelijk R&D'en dmw foto's, meetlat, en rekenmachine. Muzzle break Uiteindelijk dan gestart met de SPR muzzle break, het is wel degelijk een muzzle break ipv een flashhider, deze is trouwens zodanig ontworpen om ism de suppressor de gassen eerst naar achter, in de suppressor te stuwen. Hieronder de muzzle break in verschillende stappen, de gekartelde ring is in feite de thread protector -wordt op de muzzle break gedraait wanneer de suppressor niet gebruikt wordt- m'n foto's van de schroefdraad zijn in deze fase niet scherp genoeg daarom alleen foto's met de thread protector, materiaal is gewoon assenstaal ......................................................................................................................................................................................................................................................................................... Mk12 Mod 1 18" barrel Dit is origineel een match grade barrel van "Douglas Barrels" een eenvoudig rechtoe rechtaan design, ik maakte de mijne uit gewoon vol assenstaal, hier op de draaibank. Maken van de AEG receiver adapter, hop up geleidingen, en uitsparingen. .......................................................................................................................................................................................................................................................................................... Innerbarrel passend maken Deze 18" barrel is dus behoorlijk lang, en in staal, ik beschik eigenlijk niet over de ideale tools om zo'n lange boring perfect recht , en precies te maken, daarom besloot ik om deze met Ø10 te boren (innerbarel Ø8.5) en koperen spacers op de innerbarrel te zetten. Vervolgens de spacers op de barrel passsend geschuurd tot de barrel mooi schuivend, zoder te veel speling paste. Uiteindelijk bleek de innerbarrel -om estetische redenen- zo'n 35mm te lang, hij zat namelijk voor de opening in de muzzlebreak, dus deze ook wat ingekort, en bekroond .......................................................................................................................................................................................................................................................................................... Mk12 Gasblock Originele tekeningen staan gewoon op internet, zagen jullie me trouwens al meerdere keren maken he, (eigenlijk is het zo dat deze ontworpen is voor de Mk12, en ook in gebruik is genomen op de Mk18mod1 ) Hieronder nog 's de verschillende stappen. .......................................................................................................................................................................................................................................................................................... In samenstelling Ondertussen al de parts klaar om op elkaar aangepast te worden, je ziet nu ook de SPR collar, die was zo snel klaar dat ik foto's vergat te nemen, deze dient als een centrering voor de AE suppressor, welke volledig over de muzzle break heen gaat, en daar op vastgeschroefd wordt, de taper op de collar dient om de suppressor gecentreerd te houden. Finishing phase Al de parts lichtjes gezandstraald voor betere hechting van de Fosco paint, de spacer, schroefdraad , en voorkant de barrel zijn origineel ook "bloot" metaal, en verkleuren onder gebruik door de hitte, om dit te simuleren, heb ik deze gedeeltes bewerkt met de gasvlam Assembly phase Al de onderdelen gepaint, en klaar voor montage Barrel en gasblock gemonteerd Collar en Muzzle break geinstalleerd De thread protector opgeschroefd Overal view Dan het geheel lichtjes geweathered met Scotch Brite En de rail gemonteerd Duidelijk zichtbaar hier de uitsparing in de rail vooraan, voor de SR-25 sight welke op het gasblock stond Volgend hoofdstuk wordt dus dit modifieren .......................................................................................................................................................................................................................................................................................... Chapter 2: The Rail Modification Om de SR-25 rail der te laten uitzien als een KAC M4 free float -zoal op De Mod1 dus- heb ik een insert uit aluminium gefreesd. Deze zit geklemd & gelijmd in het gastube kanaal van de rail De Picatinny rail extension zelf De voorste tand van de rail moest weggefreesd worden omdat deze afgeschuind is En de insert geplaatst En gepaint Before & after .......................................................................................................................................................................................................................................................................................... Chapter 3: De A.R.M.S # 22 High Rings: Zijn zo'n beetje DE uitdaging van dit Mk12 project, van alle scope mount's in de wereld is dit wellicht de meest complexe, en die hebben de Crane Division natuurlijk uitgekozen voor de Mk12, gelukkig zijn er best veel foto's te vinden van deze mounts. De"base" is uit aluminium vervaardigt en klemt zich met een throwlever syseem tegen de picatinny rail. De scope rings zelf zijn uit staal vervaardigt en zitten met een zwaluwstaart vast aan de mounts Geheel toevallig, raakte ik aan de praat met een Amerikaan die zelf ook een Mk12 aan 't bouwen is , die bovendien ook RS schutter is , de RS ARMS mounts in bezit heeft, zo behulpzaam was om z'n mounts op te meten, en me nog wat extra info & foto's toestuurde op verzoek. Soms moet je ook 's wat geluk hebben he The mounts: Hieronder de eerste progress pic's van de aluminium base mounts, omdat de 2 mounts in spiegelbeeld van elkaar zijn, liet ik ze zo lang mogelijk aan elkaar, dit om vergissingen te voorkomen en het scheelt ook een hoop stelwerk. En toen was het tijd om de Siamese tweeling te scheiden . The Scope rings: Hier wil ik trouwens ook een zogenaamde A.R.M.S. TRC (Tactical Ring cap) cap gaan gebruiken, dit is een scope ring met een stukje rail waar je een mini red dot op kan bevestigen, ziet er gerg tacticool uit vind ik En hier het eerste freeswerk aan de TRC cap. Het verdere freeswerk aan de scope ring De "dovetails" aan de scope ringen gelast en afgewerkt En klaar om op de draaibank de scope diameter uit te draaien. Nog wat freeswerk verricht aan de Throwlevers Vandaag 's een flinke bankwerksessie gehouden, al het vijlwerk gedaan , en het QD systeem met de throwlevers werkend gemaakt. Begint er stilaan wat op te lijken denk wel he ?! Je ziet hier ook dat m'n used Leopold M1 scope ondertussen binnen is, welke trouwens ook een miskoop is van mij, om volledig MOD1 correct te zijn zou het eigenlijk een M3 horen te zijn , daarbij zijn de turrets lager, op het moment dat ik deze aanschafte wist ik dat eigenlijk -nog- niet . Maar ik denk dat deze der ondertussen wel even mee door kan, niet ? En weer wat vorderingen gemaakt. De "recoilbars" , en pressureplates gemaakt En hier alle parts gespoten en klaar voor montage En alles gemonteerd en lichtjes geweathered, naar goede gewoonte. Chapter 4: The AEM5 suppressor Was een relatief makkelijk en snel hoofdstukje, (mag ook al 's) gedraaid uit staal , en op het juiste gewicht gebracht (zo'n 600gram) Gaat volledig over de flashhider heen, met schroefdraad, en centreert dan op de collar, een eenvoudig maar doeltreffend design. hieronder in enkele stappen de totstandkoming Het ruwe staafmateriaal De Markings Zicht op het adapter gedeelte Overzicht van de afgewerkte buitenkant Me dan toch maar 's aan internals gewaagd, ik koos voor een design, met "cutoff disc's & expansion chambers" het design om de schotten op verschillende afstanden te zetten zag ik 's ergens, maar weet ni meer waar, zou de geluidsgolven beter afbreken of zoiets, kan het ook niet beter uitleggen zelf Ik maakte alles in in een "open cell foam" , en de replica klinkt er wel heel wat doffer door ! Maakte er een schetsje van om het te verduidelijken Dan kon ik de endcap derin persen, en flush afwerken En tenslotte gepaint in Fosco Grau Blau, en lichtjes geweathered, meer foto's hiervan later Chapter 5 : the Lower receiver assembly/modification's Zoals eerder gezegd dien ik hier wat onderdelen te vervangen om een "zuivere" M4 lower te bekomen meer bepaald ; Fixed stock voor een M4 stocktube Ambi magcatch voor een classic Battle arms fire selector voor een classic De Troy trigger guard voor een classic De Magpul MOE grip voor een Colt A2 Ik vond deze onderdelen in een FB verkoopsgroep, kocht de tube, fire selector, en magcatch voor minder dan de verzendkosten, en kreeg er uiteindelijk nog een (Plastic) G&G lower, en CQC slingplate bij. The Gearbox: Was er eigenlijk niks mee van plan, omdat ik toch maar sporadisch schiet, maar na alle moeite voor de externals vond ik dat ik toch een minimale inspanning moest leveren om deze ietwat te fatsoeneren, echt upgraden wil ik het zelf ni noemen, na wat overleg met @Mata dus aan m'n gearbox begonnen. En idd Airseal tussen piston & cylinder bleek nagenoeg onbestaand, alsook tussen de plastic nozzle, en pistonhead, gears hebben zeer veel speling, en alles plakt van het blauwe Chinese snotvet. Dus Cilinder inwendig gepolijst originele Cyma piston vervangen door een wat degelijkere Specna (ook wel geen ful metal teeth maar ik schiet toch ni veel) Cyma flat piston head vervangen door een silent Element piston head O-ring opgerokken tot een degelijke airseal Plastic Cyma clinderhead vervangen (zat veel te los) voor een Element brass head, (ook wat Loctite sealant tussen gedaan) Cyma plastic nozzle vervangen door een SHS red , blijken mooi even lang Gears geschimd Gearbox schoongemaakt en alles opnieuw netjes gesmeerd me echt SKF lagervet, en Element "airseal grease" So far so good, more soon so stay tuned , and hit the "follow" button !
×